پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری SP1 و SP2 (7)

مونزا SP1 و SP2، سوپر اسپرت های جدید فراری

کمپانی فراری به تازگی برنامه ای جدید برای ساخت خودروهای سوپراسپرت محدود با نام icona را آغازکرده است. اکنون اسب سرکش ایتالیایی در اولین قدم از این برنامه، دو خودرو محدود با نام های مونزا SP1 و SP2 را معرفی کرده است. این رودستر های جدید بر پایه خودروهای دهه 50 فراری ساخته شده اند. […]

ارشیا
شنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

کمپانی فراری به تازگی برنامه ای جدید برای ساخت خودروهای سوپراسپرت محدود با نام icona را آغازکرده است. اکنون اسب سرکش ایتالیایی در اولین قدم از این برنامه، دو خودرو محدود با نام های مونزا SP1 و SP2 را معرفی کرده است. این رودستر های جدید بر پایه خودروهای دهه 50 فراری ساخته شده اند.

فراری SP1 و SP2 (8)

به گفته کمپانی فراری، این دو خودرو بهترین نسبت وزن به قدرت را دارند. این دو نمونه از موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر بهره می برند که اکنون پر قدرت ترین موتور ساخته شده توسط فراری است. این موتور 809 اسب بخار قدرت تولید می کند که به فراری مونزا اجازه رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون را تنها در 2.9 ثانیه می دهد. اگر کمی بیشتر پدال گاز را بفشارید قادر خواهید بود تنها در مدت 7.9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسید.

فراری SP1 و SP2 (6)

سرعت نهایی این خودرو بیش از 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با توجه به نبود آیینه و سقف در این خودرو، مونزا SP1 و SP2 حسی شبیه به خودروهای فرمول یک خواهند داشت. هر دو نمونه بر پایه خودرو 812 سوپر فست ساخته شده اند. مونزا SP1 تنها یک صندلی دارد در حالی که SP2 یک صندلی برای سرنشین هم خواهد داشت. فضای کابین این خودروها بسیار جمع و جور است و حسی شبیه به خودروهای فرمول یک دارند.

فراری SP1 و SP2 (3)

درهای فانتزی این نمونه ها هم رو به بالا باز می شوند. کمپانی فراری در برنامه جدید خود بیشتر برای کلکسیونر ها خودرو می سازد. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و تعداد ساخت این خودرو در دسترس نیست. اما مشخصا این خودروها برای کلکسیونر های معروف ساخته خواهد شد.

فراری SP1 و SP2 (2)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فراری 250 GTO بار دیگر رکورد حراجی را شکست!

فراری 488 Pista اسپایدر رونمایی شد / اسب سرکش ایتالیایی در پبل بیچ

پلیس لندن با هیچ کس شوخی ندارد! / وقتی فراری 812 سوپر فست اعمال قانون می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی