پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصاحبه با نجفی منش-دبیر انجمن قطعه سازان خودرو

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی معتقد است قیمت گذاری خودرو نباید بوسیله شورای رقابت انجام شود و در مدت زمانی که این شورا قیمت گذاری انجام می داده میلیاردها تومان به صنعت خودرو ضرر وارد شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی […]

هادی سیانکی
شنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی معتقد است قیمت گذاری خودرو نباید بوسیله شورای رقابت انجام شود و در مدت زمانی که این شورا قیمت گذاری انجام می داده میلیاردها تومان به صنعت خودرو ضرر وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص قیمت گذاری و نوسان قیمت خودرو اظهار داشت: یکی از معضلات امروز صنعت خودرو تامین قطعات است و شاهد آن هستیم که هزاران خودرو ناقص در انبارها و پارکینگ ها خاک می خورند. انحصاری بودن صنعت خودرو از یک سو و سیاست گذاری ها و برخی تصمیمات نادرست موجب شده تا صنعت خودرو با مشکلات عدیده ای مواجه باشد.

وی ادامه داد: از یک روزی قیمت گذاری خودرو به دست شورای رقابت افتاد که نتیجه آن ضرر 20 هزار میلیاردی صنعت خودرو بود و دلیل این امر هم کاملا روشن است چون مدیران شورای رقابت از سوی دولت منصوب می شدند و چون انحصار در صنعت خودرو وجود داشت در نتیجه قیمت مورد نظر خود را اعمال می کردند.اگر این صنعت خصوصی بود امکان نداشت چنین اتفاقی بیفتد.

نجفی منش با اشاره سیاست های دولتی و شورای رقابت عنوان کرد: نتیجه سیاست گذاری غلط این شد که خودروسازان دولتی به لحاظ مالی ضعیف شدند و امروز شاهد کاهش میزان سهام خودرو هستیم و بعضی از خودروسازان ارزش سهام پائین تر از ارزش اسمی شان است.

وی تصریح کرد: خودروسازی که روزی 660 هزار دستگاه خودرو تولید کرده چرا باید امروز با مشکلات متعدد روبرو باشد اما سیاست گذاری غلط موجب زیان انباشته شده و از سوی دیگر هم مصرف کننده با قیمت بالا خرید می کرده و در این بین کسانی که در پیش فروش ها حاضر بودند سود بردند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار برخی خودروها تا 100 میلیون تومان هم رسید گفت: راهکار عملی برای کاهش قیمت کارخانه تا بازار ابتدا خارج کردن قیمت گذاری از دست شورای رقابت و سپردن قیمت گذاری به دست سازمان حمایت از مصرف کنندگان است و سپس استفاده از راهکارهایی که قبلا هم مثمرثمر واقع شده،در سال 76 که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار زیاد شد قیمت گذاری در حاشیه بازار انجام می شد سیاستی که امروز دوباره مطرح شده اما هنوز عملی نشده است.

گفتگو: هادی سیانکی

نوسان رو به بالای قیمت خودرو / پیش بینی افزایش 2 برابری قیمت ها

قیمت خودرو همچنان با روند کاهشی بیگانه است/ حباب قیمتی چه زمانی می ترکد؟

از شایعه تا واقعیت افزایش قیمت خودرو / وزارت صنعت مجوز افزایش قیمت خودرو را تکذیب کرد

جلسه شورای رقابت بی نتیجه و سر خودروسازان بی کلاه ماند!/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد

قیمت خودرو همچنان در سراشیبی کاهش/ اختلاف قیمت قابل توجه مدل های دنده ای و اتوماتیک

شروط فروش خودرو از نظر شورای رقابت چیست؟ / قیمت خودرو بازنگری می شود

آیا این هفته، هفته کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد بود؟

شورای رقابت تنور افزایش قیمت خودرو را داغ کرد

در چه شرایطی قیمت خودرو به قبل باز می گردد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی