پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه (1)

خداحافظی پورشه با خودروهای دیزلی / خودروهای الکتریکی جای دیزلی ها را خواهند گرفت

چندی قبل بود که کمپانی ب ام و خبر از به پایان رسیدن تولید خودروهای دیزلی اش را داد. اکنون دیگر کمپانی بزرگ آلمانی یعنی پورشه هم به تبعیت از ب ام و، فروش تمام خودروهای دیزلی خود را متوقف خواهد کرد. به گفته مسئولین کمپانی پورشه، خودروهای الکتریکی و هیبریدی جای خودروهای دیزلی را […]

ارشیا
دوشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۷

چندی قبل بود که کمپانی ب ام و خبر از به پایان رسیدن تولید خودروهای دیزلی اش را داد. اکنون دیگر کمپانی بزرگ آلمانی یعنی پورشه هم به تبعیت از ب ام و، فروش تمام خودروهای دیزلی خود را متوقف خواهد کرد. به گفته مسئولین کمپانی پورشه، خودروهای الکتریکی و هیبریدی جای خودروهای دیزلی را خواهند گرفت.

پورشه (2)

پورشه قصد دارد تا سال 2022 تعداد خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد. به همین منظور رقم 6 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در تکنولوژی خودروهای الکتریکی توسط پورشه تخصیص داده شده است. این تصمیم پس از آمار فروش ضعیف خودروهای دیزلی در بازار جهانی و هم چنین رشد فروش خودروهای هایبریدی و الکتریکی گرفته شده است. به گزارش کمپانی، 63 درصد از پانامراهای فروخته شده در بازار جهانی هایبریدی بودند.

پورشه 4

هم چنین در سال 2017 فقط 12 درصد از سهم فروش کلی پورشه مربوط به خودروهای دیزلی بود. بنابراین با توجه به فروش ضعیف خودروهای دیزلی، اکنون کمپانی پورشه تمرکز خود را برای فروش نمونه های هایبریدی و الکتریکی خواهد گذاشت. در همین راستا کمپانی پورشه اخیرا نمونه ای تمام الکتریکی با نام تایکان را معرفی کرده است که بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید می کند. اما ساختن خودروهای الکتریکی به معنی اتمام ساخت خودروهای بنزینی نخواهد بود. کمپانی پورشه به عنوان یک خودروساز اسپرت، به ساخت نمونه های محبوبی همچون 911 و پانامرا با موتورهای بنزینی ادامه خواهد داد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تولدی دوباره برای پژو 504 / کانسپت E-Legend معرفی شد

کانسپت الکتریکی ب ام و داخل بوئینگ 777 رونمایی شد!

مرسدس بنز EQC معرفی شد / اولین شاسی بلند الکتریکی مرسدس

تصمیم بحث برانگیز آئودی / نسل جدید R8 تمام الکتریکی خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی