پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو فرمول یک دست ساز (4)

خودرو فرمول یک دست ساز با موتور 12 سیلندر فراری!

راندن یک خودرو فرمول یک واقعی در خیابان، رویایی است که هیچ گاه به حقیقت نمی رسد. در برخی موارد در مراسم های مختلف، خودروهای فرمول یک به صورت نمادین در خیابان ها حضور پیدا می کنند اما در حالت عادی ورود این خودروها در خیابان های شهر ممنوع است. یک فرد اتریشی با نام […]

ارشیا
سه شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۷

راندن یک خودرو فرمول یک واقعی در خیابان، رویایی است که هیچ گاه به حقیقت نمی رسد. در برخی موارد در مراسم های مختلف، خودروهای فرمول یک به صورت نمادین در خیابان ها حضور پیدا می کنند اما در حالت عادی ورود این خودروها در خیابان های شهر ممنوع است. یک فرد اتریشی با نام Zac Mihajlovic تصمیم گرفته تا با ساختن یک خودرو فرمول یک دست ساز با موتور 12 سیلندر فراری، توجه همه را به خود جلب کند.

خودرو فرمول یک دست ساز (1)

موتور 12 سیلندر این خودرو متعلق به فراری F12 برلینتا است که 769 اسب بخار قدرت و 520 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند. وزن این خودرو به لطف استفاده از ورقه های آلومینیمی بسیار سبک شده است و 616 کیلوگرم رسیده است. سازنده این خودرو قبل تر هم با ساخت خودروی بتمن در سال 1989 تجربه کسب کرده بود. او قصد دارد از این خودرو چند نمونه را به فروش برساند.

خودرو فرمول یک دست ساز (3)

قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو 728 هزار دلار است. قیمتی که کمی برای یک خودرو دست ساز غیر منطقی به نظر می رسد. به گفته زک میهایلوویچ: من فکر می کردم که جالب ترین خودروی دست سازی که می تواند در شهر تردد کند چیست.

خودرو فرمول یک دست ساز (2)

به همین دلیل تصمیم گرفتم یک خودرو فرمول یک را به صورت دست ساز طراحی کنم. قبل تر خودروهای مانندBAC Mono و آریل Atom ساخته شده بودند اما هیچگاه یک خودرو فرمول یک دست ساز در خیابان تردد نکرده. موتور این خودرو از یک فراری f12 تصادفی برداشته شده و گیرباکس هم توسط کمپانی Albins ساخته شده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تانک X، شاسی بلند غول پیکر رضوانی موتورز

فورد ماستنگ منحصر به فرد به نفع خیریه به فروش خواهد رسید

خانواده جدید پژو معرفی شد / 508 و 3008 نو نوار شدند

الهام گیری فورد از سوپر هیرو ها / کامیون کانسپت فورد با طراحی فرا زمینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی