پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آریزو6 ، تجلی پیشرفت چینی ها در صنعت خودروسازی/ بررسی جدیدترین محصول چری پیش از عرضه در بازار ایران

آریزو6 جدیدترین محصول چری به شمار می رود. سدانی نیمه لوکس که مراحل مختلف را برای عرضه در بازار ایران سپری می کند و قرار است به زودی توسط مدیران خودرو داخل ایران به تولید برسد. مدیران خودرو روز چهارشنبه 4 مهر ماه 97 کارکیلنیکی تخصصی برای معرفی آریزو6 برگزار کرد تا متخصصان خودرو و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

آریزو6 جدیدترین محصول چری به شمار می رود. سدانی نیمه لوکس که مراحل مختلف را برای عرضه در بازار ایران سپری می کند و قرار است به زودی توسط مدیران خودرو داخل ایران به تولید برسد. مدیران خودرو روز چهارشنبه 4 مهر ماه 97 کارکیلنیکی تخصصی برای معرفی آریزو6 برگزار کرد تا متخصصان خودرو و اصحاب رسانه بتوانند آخرین دستاوردها و پیشرفت های چری و صنعت خودروسازی چین را از نزدیک لمس کنند و پیش از عرضه رسمی این خودرو، نظراتشان را درباره آن اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

خودروسازان چینی در چند سال اخیر بخش قابل توجهی از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده اند. اوایل حضور چینی ها در بازار ایران با انتقادات فراوانی همراه بود. خودروهای چینی در ابتدای این مسیر در بخش های مختلفی ضعف هایی قابل توجه داشتند. از طراحی، ایمنی و کیفیت گرفته تا مشخصات فنی، که این نقاط ضعف باعث می شد جز هموطنان شان رقیب جدی در بازار خودرو نداشته باشند. اما کسی نمی تواند منکر پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی در سال های اخیر باشد. حالا چینی ها بخش قابل توجهی از بازار خودرو جهانی را زیر سلطه خود گرفته اند و رقبایشان تنها به ساخته های سرزمین اژدهای سرخ محدود نمی شوند. کره ای ها و ژاپنی های مدعی هم حالا از تیررس چینی ها در امان نیستند و باید با گذشت هر سال از عمر خودروسازان چینی و کسب تجربیات بیشتر چشم بادامی های شرق آسیا، بیشتر احساس خطر کنند.

چری آریزو6

حالا چینی ها کیفیت را چاشنی کار خود کرده اند، به ایمنی اهمیت ویژه ای داده و موسسه تست تصادف خودرو راه انداخته اند، با استخدام طراحان مطرح و قرارداد با استودیوهای معروف طراحی، ظاهری جذاب و کم ایراد برای محصولات خود به ارمغان آورده اند و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، رنگ مدرنیته و خلاقیت به ساخته های خود زده اند. شاید ابتدا تصور کنید این حجم از تعریف و تمجید از چینی ها اغراق باشد. قطعا بزرگ ترین خودروسازان دنیا نیز کارشان خالی از ایراد نیست. اما برای اینکه بیشتر با این گفته ها ارتباط برقرار کنید، پیشنهاد می کنیم چند دقیقه ای با چری آریزو 6 وقت بگذرانید.

مدیران خودرو به عنوان نماینده و شریک تجاری چری در ایران، برای اینکه از حرف فاصله بگیرد، با به نمایش گذاشتن جدیدترین محصول چری در یک کارکیلنیک تخصصی با حضور اصحاب رسانه و متخصصان صنعت و بازار خودرو، به مخاطبانش اجازه داد تا پیشرفت های چری در چند سال اخیر را خیلی بهتر لمس کنند.

مروری بر گذشته چری در ایران وپیش بینی وضعیت آینده اش در بازار

محصول جدید چری، آریزو6 نام دارد. سدانی نیمه لوکس که آمده تا رقبای کره ای و ژاپنی را به چالش بکشد. می توان گفت برند چری در ایران با تیگو5 سر زبان ها افتاد. این کراس اوور چینی فروش قابل توجهی را در بازار ایران تجربه کرده. بعد از آن چری آریزو5 از اولین خودروهایی بود که با فاصله کوتاهی از عرضه جهانی پایش به ایران باز شد. آریزو5 نتوانست موفقیت تیگو5 را تکرار کند. حتی به بازار آمدن مدل توربو آریزو5 نیز تغییر خاصی در شرایط بازار این سدان متوسط ایجاد نکرد. مدیران خودرو برای اینکه دوباره خودش را روی دور بیاندازد، شاسی بلندی لوکس تر از تیگو5 را به بازار فرستاد. چری تیگو7 که مشخصاتی به روز و پیشرانه ای پرقدرت داشت، اما برچسب قیمت اش باعث شد تا عرضه اش در ایران یک ریسک تمام عیار به شمار رود. ریسک مدیران خودرو در عرضه این شاسی بلند لوکس که در زمان عرضه یکی از گران قیمت ترین خودروهای چینی بازار بود جواب داد و دیری نگذشت که تیگو7 در فهرست پرطرفدارترین خودروهای چینی بازار قرار گرفت.

حالا در شرایطی با شما صحبت می کنیم که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و خودروهای چینی نسبت به قبل مشتری بیشتری دارند و چینی های گران قیمت با قابلیت های قابل توجه، به جایگزین هایی منطقی برای خریداران خودروهای خارجی تبدیل شده اند. در چنین شرایطی، عرضه آریزو6 می توان برگ برنده ای دیگر برای مدیران خودرو باشد.

عرضه اصولی، نخستین برگ برنده آریزو6

چری آریزو6 با تشریفات خاصی راه ورود به ایران را طی می کند. مدتی پیش تصاورش با پوشش استتاری در حال تست در جاده های کشور دیده شد. این اتفاق، قبل از عرضه این خودرو در بازار جهانی، نشان از اهمیت ویژه بازار ایران برای چری دارد. همچنین تست این خودرو در شرایط مختلف آب و هوایی و نقاط مختلف کشور، می تواند نشانگر وسواس مدیران خودرو و چری برای عرضه آریزو6 در بازار ایران باشد. اتفاقی که باعث می شود آریزو6 بیش از دیگر محصولات این شرکت با شرایط آب و هوایی ایران آدابته باشد.

چری آریزو6

هنوز مشخص نیست مدیران خودرو چری آریزو6 را با چه امکاناتی در ایران عرضه می کند. اما چیزی که کاتالوگ های ابتدایی این خودرو نشان می دهد، آریزو6 قرار است در 2 تیپ اکسلنت و لاکچری در ایران عرضه شود. این سدان نیمه لوکس چینی ابعادی بزرگ تر از خودروهای کره ای مشهور نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو دارد و از نظر ابعاد بدنه، بیشتر به خودروهایی مثل کیا اپتیما و هیوندای سوناتا نزدیک است.

ابعاد بدنه چری آریزو6                                    ابعاد بدنه کیا اپتیما
طول: 4670 میلی متر                                    طول: 4855 میلی متر
عرض: 1814 میلی متر                                   عرض: 1860 میلی متر
ارتفاع: 1493 میلی متر                                   ارتفاع: 1465 میلی متر
فاصله میان 2 محور: 2650 میلی متر              فاصله میان 2 محور: 2795 میلی متر

چری آریزو6 از پیشرانه ای مشترک با چری تیگو7 بهره می برد. پیشرانه ای که امتحان اش را در بازار ایران پس داده و به لطف جفت شدن با گیرباکسی مدرن تر، عکس العمل تیزتری را برای آریزو6 به ارمغان می آورد. این پیشرانه 4 سیلندر که با کد sqre4t158 شناخته می شود، با توربوشارژر تغزیه می شود. این ویژگی باعث شده تا با حجم کم موتور، توان مناسبی تولید کند و از طرفی مصرف سوخت اش هم کاملا اقتصادی باشد. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو5 پلاس بهره می برد و به لطف استفاده از توربوشارژر، ماکزیمم گشتاورش در دورهای پایین در دسترس است.

مشخصات فنی چری آریزو6

پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1498 سی سی
قدرت: 147 اسب بخار در 5500 دور
گشتاور: 210 نیوتن متر در 1750 تا 4000 دور
گیرباکس: CVT 9 سرعته
شتاب اولیه: 9.2 ثانیه
حجم باک: 55 لیتر
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
ضریب تراکم پیشرانه: 1:11

آریزو6 با زبان جدید طراحی چری خلق شده. اصل مهم این زبان طراحی پویایی است. چری در این بخش سرمایه گذاری قابل توجهی کرده و از تجربیات و نظرات طراحان به نام استفاده کرده و نتیجه کار ترکیبی قابل دفاع شده که علاوه بر ماندگاری بالا در دراز مدتف کاملا هماهنگ و گیراست.

چری آریزو6

ترکیبی از مهمترین ویژگی های خودروهای مطرح جهان داخل کابین

فضای کابین چری آریزو6 همان بخشی است که نظر شما را نسبت به خودروهای چینی عوض می کند. در این قسمت از خودروهای معروف دنیا الهام گرفته شده و با سبکی خاص ترکیب شده است. مثلا دریچه های سیستم تهویهف شما را به یاد جدیدترین محصولات آئودی می اندازند. بخشی که دکمه های سیستم تهویه مطبوع روی آن قرار گرفته بی شباهت به رنج روور ولار نیست و دیزاین کنسول جلو با چرم سفید نیز شما را به یاد رنج روور می اندازد. داخل کابین به جزییات زیادی توجه شده و کیفیت تنها مختص قسمت های توی چشم و درشت نیست.

در قسمت بالایی کنسول جلو، به جای استفاده از پلاستیک خشک، چرم مصنوعی دوخته شده به کار رفته که علاوه بر زیبایی، حس خوبی از کیفیت را القاء می کند. همچنین بخش میانی کسنول با چرم سفید رنگ و نرم تزیین شده و فرمان هم پوششی از چرم دارد. به نظر نگارنده، نقطه اوج طراحی کابین چری آریزو6، طراحی پنل درها و صندلی هاست که پوششی چرمی با دوخت لوزی شکل دارد. این ترکیب ذهن بیننده را به سمت خودروهای لاکچری مطرح دنیا می برد.

دیگر پیشرفت چری در طراحی کابین آریزو6، در بخش ارگونومی است. دسترسی به ادوات مختلف آسان است و صندلی ها راحتی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می دهند. در کل باید گفت، چری در دیزاین کابین آریزو6 وارد بازی پر کردن کنسول با تعداد زیادی دکمه نشده و زیبایی را با سادگی ترکیب کرده که این ویژگی سرنشین را به آریزو6 علاقه مند می کند.

فضای کابین آریزو6 همان چیزی است که از یک سدان خانوادگی انتظار دارید. صندلی های جلو و عقب فضای مناسبی هم در قسمت سر و هم در قسمت پا در اختیار سرنشینان قرار می دهند. اتفاقا در شب برگزاری کارکیلنیک، یکی از دوستان که قد بلندی داشت روی صندلی عقب آریزو6 نشست و از راحتی آن رضایت داشت. ندوق بار 440 لیتری نیز فضایی قابل قبول در اختیارتان قرار می دهد و در مسافرت های چند نفره کاملا می توانید روی ان حساب کنید.

چری آریزو6

نوشته: میلاد میرعابدینی

آزمون محصول جدید چری در گرمای اهواز/ تست درایو چری آریزو 6 در شرایط مختلف آب و هوایی

آریزو6 مثالی از زبان جدید طراحی چری/ نقد طراحی چری آریزو6 پیش از عرضه در بازار ایران

تست چری آریزو6 با چهره ای مخفی در ایران

مقایسه چری تیگو7 و زوتی کوپا توربو / پرچمداران چینی در بازار ایران

زنگ خطر چری آریزو ۶ برای رقبای مدعی

شرایط پیش فروش نقدی محصولات چری اعلام شد

قیمت جدید چری تیگو 5 اعلام شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی