پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کنترل نقدینگی

کاهش نقدینگی با پیش فروش خودرو / هدایت پول های سرگردان به سمت بازار خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است که پیش فروش خودرو توسط شرکت های خودروساز منجر به کاهش حجم نقدینگی شده و این شرکت ها را به تحویل خودرو متعهد می سازد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار خودرو در کشور، اظهار […]

هادی سیانکی
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است که پیش فروش خودرو توسط شرکت های خودروساز منجر به کاهش حجم نقدینگی شده و این شرکت ها را به تحویل خودرو متعهد می سازد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار خودرو در کشور، اظهار داشت: پول‌های سرگردانی که زمانی به سمت بازار سکه و ارز حرکت می‌کرد در حال حاضر بازار خودرو را انتخاب کرده، میزان تولید و جامعه تغییر نکرده اما حجم انبوه تقاضا به دلیل نگرانی از آینده است و همین موضوع باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شده.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت زمانی می‌تواند بازار را مدیریت کند که قیمت دلار را به میزان واقعی و ثابت برساند، گفت: ثبات نرخ ارز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حتی این امکان وجود دارد نرخ آن بیشتر از نرخ فعلی ارز باشد اما باید آن را ثابت نگه دارند، این موضوع موجب ثبات در جامعه می‌شود.

نماینده مردم و ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با پیش فروش خودرو می‌تواند بخشی از نقدینگی موجود در جامعه را جمع‌آوری و تعهدی را برای خودروسازان ایجاد کرد، ادامه داد:باید شرایطی فراهم شود تا تنها متقاضیان واقعی امکان ثبت نام در طرح‌های پیش فروش خودرو را داشته باشند و خودروسازان مشتریان واقعی را شناسایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با قراردادن فیلترهایی در مسیر ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش تعداد مشتریان ریزش می‌کند و تنها مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی باقی می‌مانند، عنوان کرد: این اقدامات نیازمند مدیریت است تا خودرو به دست دلالان نرسد، معمولا دلالان این ریسک را نمی‌کنند که با مشخصات فرد دیگری در طرح‌ها ثبت نام کنند و خودرو به نام فرد دیگری باشد.

منبع: خانه ملت

با اعلام طرح پیش فروش خودرو در روزهای آینده، بازار رنگ رکود گرفت

95 میلیون بازدید از سایت سایپا در زمان پیش فروش خودرو

دستور شریعتمداری برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودرو و پیش فروش خودروهای داخلی

مُسَکِن بازار خودرو، عرضه سریع خودروهای ثبت نامی است + قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

نوسانات ارز بازار خودرو را قفل کرد!/ خریداران و فروشندگان با چه استدلالی دست از معامله می کشند؟

آیا بازار خودروهای وارداتی آرام می گیرد؟ ترخیص خودروهای در گمرک مانده در انتظار موافقت رئیس جمهور

رشد 17 درصدی سهم چینی ها از بازار خودرو سواری ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی