پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-صنعت خودروسازی

مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل شدنی نیست!

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است با یک نسخه واحد و در کوتاه مدت مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد و معضلات صنایع خودرو نیازمند ارائه راهکارهای مناسب است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چرایی آشفتگی بازار خودرو پاسخ مشخصی […]

هادی سیانکی
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است با یک نسخه واحد و در کوتاه مدت مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد و معضلات صنایع خودرو نیازمند ارائه راهکارهای مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چرایی آشفتگی بازار خودرو پاسخ مشخصی ندارد؛ اما با توجه به شرایط حال حاضر، مشکلات بازار خودرو تنها از طریق خودروسازان و قطعه سازان قابل حل و فصل نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات بازار خودرو یک شبه به وجود نیامده و اینگونه نیست که صرفا در عرض چهار یا پنج سال اخیر ایجاد شده باشد، تصریح کرد: نوسانات قیمت خودرو در طول چند دهه گذشته دایما وجود داشته و این عرصه نیاز به کار اساسی دارد.

وی افزود: بعید می دانم با یک نسخه واحد بتوانیم در کوتاه مدت مشکلات صنعت خودرو را حل و فصل کنیم.

نورقلی پور اشاره کرد: شاید یکی از مهم ترین مسایلی که در کشور نیاز داریم به آن بپردازیم بحث کلانی است که در حوزه روابط بین الملل مطرح است. ما به ترمیم روابط اقتصادی و سیاسی در دنیای پیرامون نیاز داریم. در واقع به یک بازنگری کلی نیاز داریم که بتوانیم سیاست های حوزه بین الملل را مورد تجدید نظر قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسایلی که بازار خودرو را دستخوش نوسانات شدید قرار داده، نوسانات شدید قیمت ارز و مورد دوم افت ناگهانی و شدید ارزش پول ملی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در این زمینه راهکار مناسب پیدا نکنیم و دایما همراه ا افزایش نرخ ارز، ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، قابلیت برنامه ریزی وجود نخواهد داشت.

نورقلی پور، با تاکید بر اینکه نیروی کار در صنعت خودرو و در این آشفتگی فعلی آسیب پذیر خواهد بود، ادامه داد: یکی از مسایلی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد، نیروهای کاری هستند که در صنعت خودرو حضور دارند. اگر وضع به همین منوال پیش برود، به دلیل قطع همکاری خودروسازان خارجی با خودروسازان داخلی و با توجه به وابستگی خودروهای داخلی به آنان، چالش بزرگ تر و شدیدتر برای ما قطعا در حوزه کارگری خواهد بود.

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

اهداف کیفی صنعت خودرو کشور ابلاغ شد

خصوصی سازی واقعی خودروسازان در دستور کار وزارت صنمت/ تعیین دستوری قیمت بلای صنعت خودرو است

برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

بررسی چالش های صنعت خودرو در کمیسیون ویژه اصل 44

شعارهای دوپهلو تیشه به ریشه صنعت خودروسازی می زند

با تحریم های داخلی، پیش از خارجی ها صنعت خودرو را ضربه فنی نکنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی