پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تفحص از  خودروسازان داخلی گفت:با نرخ فعلی ارز ممنوعیت واردات خودرو نیاز به قانون ندارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمدرضا نجفی  عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تفحص از ناکارآمدی خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته، هیئت تحقیق و […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تفحص از  خودروسازان داخلی گفت:با نرخ فعلی ارز ممنوعیت واردات خودرو نیاز به قانون ندارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمدرضا نجفی  عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تفحص از ناکارآمدی خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته، هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در کمیسیون صنایع تعیین و روز گذشته هم هیئت رییسه این هیئت مشخص شد و به این ترتیب این هیئت 15 نفره از هفته جاری کار خود را آغاز می کنند و تمام کارهای لازم بر اساس محورهای تحقیق و تفحص را انجام خواهند داد.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفت نمایندگان با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو و بررسی مجدد این طرح در کمیسیون صنایع مجلس گفت: در این طرح با ممنوعیت واردات خودرو مخالفت شده و صحبت از این موضوع است که با بررسی مجدد این طرح، به احتمال زیاد ممنوعیت واردات خودرو لغو شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، ممنوعیت واردات خودرو نیاز به قانون ندارد، عنوان کرد: چرا که اقتصاد و خرید و فروش تابع یک مجموعه و سلسله ای از علت ها و دلایل است و منطقی دارد که منطق غایی آن مطلوبیت است. بنابراین وقتی قیمت کالایی اینقدر بالا رفته که مطلوبیت خود را برای خریدار از دست داده دیگر نیاز به قانون ندارد، زیرا خریداری نمی شود.

نجفی در ادامه افزود: واردات خودرو با این وضعیت اقتصادی و ارز هفده هجده هزار تومانی برای کمتر کسی ممکن است مطلوبیت داشته باشد و اساسا با این نرخ ارز، ورود کالاهای رقیب به کشور هیچ مطلوبیت و امکانی پیدا نمی کند که ما بخواهیم مانع قانونی جلوی آن بگذاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات خودرو قانون مصوب مجلس نیست که حالا مجلس بخواهد با یک شکل دیگری و مصوبه دیگری آن را لغو کند و این مساله یک تصمیم مدیریتی است و در شورای هماهنگی سران قوا این تصمیم گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان عنوان کرد: البته این احتمال قوی وجود دارد که با بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو، مساله واردات خودرو که یکی از موارد مندرج در آن است هم تعیین تکلیف شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نجفی رئیس کمیته تفحص ازخودروسازان داخلی شد

رئیس شورای رقابت: ضریب کیفیت خودرو منفی است

واقعی شدن قیمت خودرو ،خودروسازان را از زیان دهی خارج می کند

بدهی خودروسازان به قطعه سازان حدود 16 هزار میلیارد تومان است

وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو به کاهش هزینه خودروسازان بستگی دارد

هزینه های سربار گریبانگیر خودروسازان

سایه تحریم های خارجی و داخلی بر سر خودروسازان

نوسانات ارزی هزینه زیادی به خودروسازان وارد کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی