پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو هیبرید

کاهش آلودگی هوا با تجهیز ناوگان حمل و نقل به خودروهای هیبرید

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر بتوانیم ناوگان حمل و نقل شهری را مجهز به خودروهای هیبرید کنیم تاثیرمثبت و قابل توجهی بر آلودگی هوای شهر تهران و همچنین کلان شهرها گذاشته ایم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر بتوانیم ناوگان حمل و نقل شهری را مجهز به خودروهای هیبرید کنیم تاثیرمثبت و قابل توجهی بر آلودگی هوای شهر تهران و همچنین کلان شهرها گذاشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوضاع بازار خودرو کمابیش شرایط مطلوب تری نسبت به یکی دو ماه پیش پیدا کرده، این امر را ناشی از جلسات متعدد و مفصل اعضای کمیسیون صنایع مجلس با تولیدکنندگان خودرو دانست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، به خروجی این جلسات اشاره کرد و افزود: از جمله مواردی که در این جلسات مطرح شد این بود که کسانی که از 18 ماه پیش خودرویی خریداری کرده اند، حق خرید مجدد ندارند و مورد دوم اینکه همین افراد خودروهایی که خریداری کرده اند را تا مدت زمان مشخصی نمی توانند در بازار به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه بین عرضه و تقاضا عدم تعادل شدیدی برقرار شده دلیل این اتفاق را اینگونه توضیح داد: عدم تعادل شدید ناشی از این است که بعد سال ها خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده است. سال قبل همین موقع کسانی که نیاز واقعی به خودرو داشتند، به سمت خرید خودرو می رفتند و خودروسازان هم با انواع روش ها و تبلیغات از مردم تقاضا می کردند که خودروی تولیدی را بخرند.

وی افزود: در حال حاضر که خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده و تولید هم مقداری کمتر شده در مقابل حجم گسترده ای از تقاضا برای خرید وجود دارد که عمدتا هم کسانی هستند که نیاز مبرمی به خودرو ندارند بلکه فقط خودرو می خرند که آن را نگه دارند یا بعدا گران تر به فروش برسانند.

گرمابی تاکید کرد: مادامی که این عدم تعادل زیاد بین عرضه و تقاضا برقرار است؛ طبیعتا قیمت خودرو در کارخانه و بازار تفاوت زیادی خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره طرح ورود خودروهای هیبریدی در جهت کاهش آلودگی هوای کلان شهرها گفت: خوشبختانه طرح ساماندهی خودرو در صحن مجلس رای آورده و دوباره به کمیسیون برگشته تا بازنگری و بررسی شود. طبق این طرح در شرایطی بدون انتقال ارز اجازه واردات خودروهای هیبریدی داده خواهد شد.

گرمابی در پایان گفت: قطعا اگر بتوانیم ناوگان حمل و نقل شهری را مجهز به خودرو هیبریدی کنیم تاثیرمثبت و قابل توجهی بر آلودگی هوای شهر تهران و همچنین کلان شهرها گذاشته ایم.

منبع: خانه ملت

تفاهم نامه سه جانبه وزارت صنعت، جهاددانشگاهی و بخش خصوصی برای تولید خودرو هیبریدی

استفاده از خودروهای هیبریدی قیمت خودرو را کاهش می دهد

خودروهای هیبریدی از رزرو روزانه طرح ترافیک معاف شدند

در بازار خودرو همه فروشنده شده اند و خریداری وجود ندارد

نبض بازار خودرو در دست ستاد تنظیم بازار / حذف شورای رقابت از قیمت گذاری مستقیم خودرو

کاهش نقدینگی با پیش فروش خودرو / هدایت پول های سرگردان به سمت بازار خودرو

مُسَکِن بازار خودرو، عرضه سریع خودروهای ثبت نامی است + قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

نوسانات ارز بازار خودرو را قفل کرد!/ خریداران و فروشندگان با چه استدلالی دست از معامله می کشند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی