پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارخانه ایرانی مونتاژ خودرو در عراق متوقف می شود؟

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالیت کارخانه مونتاژ خودرو های ایرانی در عراق هنوز متوقف نشده، اما ادامه فعالیت آن هنوز مشخص نیست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حمید حسینی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این که تاکنون تحریم‌ها بر روابط اقتصادی ایران و عراق تاثیری نداشته است، […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالیت کارخانه مونتاژ خودرو های ایرانی در عراق هنوز متوقف نشده، اما ادامه فعالیت آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حمید حسینی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این که تاکنون تحریم‌ها بر روابط اقتصادی ایران و عراق تاثیری نداشته است، اظهار کرد: ایران یک کارخانه مونتاژ خودرو در عراق دارد که با توجه به این که خودرو در لیست کالاهای تحریمی قرار دارد، نماینده خودروسازی ایران در عراق تاکنون اقدام به واردات قطعات خودرو از ایران نکرده است.

وی افزود:‌ فعالیت این کارخانه هنوز متوقف نشده اما این که بتواند به فعالیت تولیدی خود ادامه بدهد هنوز مشخص نشده است.

حسینی از توقف ۲۲۰۰ میلیارد دلار پروژه در عراق که پروژه های مسکن را نیز شامل می شود خبر داد و گفت: بدهی پیمانکاران ایرانی در این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی پرداخت شده، اما دولت برای پرداخت این پول از سوی دولت عراق در حال مذاکره است.

به گفته وی، علت توقف این پروژه‌ها کمبود بودجه دولت عراق بوده است، چراکه این کشور بعد از شروع جنگ با داعش پولی برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ها نداشت.

حسینی تاکید کرد: پرداخت بخشی از بدهی‌های پیمانکاران در پروژه‌هایی که ادامه پیدا کرده‌اند، بر عهده بانک جهانی است که در آینده پرداخت می‌شود، اما پرداخت بخش دیگر بدهی‌ها مربوط به دولت عراق است که قسمتی از آن را به صورت اوراق قرضه پرداخت کرده و بخش دیگر را در بودجه امسال در نظر گرفته است.

منبع: ایسنا

عراق واردات خودرو از ایران را متوقف کرد

ایران خودرو 6 هزار دستگاه محصولات خود را به عراق صادر می کند

عرضه محصولات جدید ایران خودرو در بازار کشور عراق

توسعه همکاری های جدید ایران و عراق در صنعت خودرو

چالش جدید در صادرات خودرو به عراق

پراید و تیبا در عراق و آذربایجان چه قیمتی دارند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی