پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاهش مصرف گازوئیل با سی‌ ان‌ جی سوز کردن خودروهای دیزلی

 مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه طرحی برای سی‌ ان‌ جی ‎سوز شدن ۲۴۰ هزار خودروی دیزلی در کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛  حمید قاسمی دهچشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  گفت: با اجرا شدن طرح سی ان جی سوز شدن خودروهای دیزلی […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

 مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه طرحی برای سی‌ ان‌ جی ‎سوز شدن ۲۴۰ هزار خودروی دیزلی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

 حمید قاسمی دهچشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  گفت: با اجرا شدن طرح سی ان جی سوز شدن خودروهای دیزلی سهم سوخت سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها ۱۳ درصد افزایش می‌یابد و از ۲۰,۵ میلیون مترمکعب کنونی به ۲۳.۱ میلیون مترمکعب می‎رسد.

وی از جمله مزایای این طرح، به کاهش مصرف گازوئیل در کشور، به‎صرفه ‌بودن سوخت سی‌ان‌جی و کاهش هزینه‌های کامیون‎داران و آثار زیست‎محیطی جایگزین سوخت پاک با فرآورده گازوئیل اشاره کرد.

قاسمی با اشاره به مدت زمان ۲ ساله اجرای این طرح گفت: مصرف سوخت خودروهای دیزلی براساس فناوری متفاوت است، اما میانگین صرفه‌جویی حاصل از این طرح در انواع خودروهای دیزلی ۵۰ درصد خواهد بود.

وی با تاکید بر کاهش ۶ درصدی مصرف گازوئیل کشور با جایگزینی سوخت پاک در این خودروها افزود: در صورت تصویب این طرح که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، از شیوه تبدیل سوخت خودروها به سی‌ان‌جی استفاده خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به فعالیت حدود چهار شرکت داخلی در بحث تبدیل خودروهای دیزلی گفت: در صورت اجرای این طرح که مصوبه آن از دولت درخواست شده است، ابزارهای تشویقی و تسهیلاتی برای رانندگان این خودروها در نظر گرفته می‎شود.

هم اکنون به صورت میانگین روزانه ۲۰,۵ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور به مصرف می‌رسد که معادل ۱۳ درصد از سبد سوخت کشور را تشکیل می‌دهد.

کاهش سهم CNG در سبد سوخت کشور

افزایش 30 درصدی کامزد جایگاهداران سوخت CNG

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور: مشکلی بابت تامین سوخت در ایام تعطیل وجود ندارد

کاهش قیمت CNG ضروری است

بررسی مخازن CNG در معاینه فنی سال آینده

35 درصد مخازن CNG استاندارد هستند

واردات مخزن CNG ممنوع شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی