پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرداخت خسارت توسط بیمه

رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی

در حالی که قانون جدید بیمه اما و اگرهای فراوانی دارد و عملا بخشی از خودروسواران از پرداخت خسارت توسط بیمه محروم شده اند، رییس کل بیمه مرکزی در دومین یادبود قربانیان سوانح رانندگی از رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی در سال 96 خبر داده و گفته در سال گذشته 8900 میلیارد تومان توسط […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

در حالی که قانون جدید بیمه اما و اگرهای فراوانی دارد و عملا بخشی از خودروسواران از پرداخت خسارت توسط بیمه محروم شده اند، رییس کل بیمه مرکزی در دومین یادبود قربانیان سوانح رانندگی از رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی در سال 96 خبر داده و گفته در سال گذشته 8900 میلیارد تومان توسط بیمه برای سوانح رانندگی پرداخت شده است.

غلامرضا سلیمانی، در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در سالن الغدیر گفت: مرگ روزانه ۴۳ تن و مجروحیت ۹۰۰ نفر در تصادفات رانندگی بسیار نگران کننده است. خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی از ۵۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به حدود ۸۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش داشته است.

وی با اعلام این مطلب که هر روز ۴۳ قربانی و ۹۰۰ مجروح حاصل حوادث رانندگی اند، بیان داشت: باید در زمینه امنیت و سلامت جامعه تلاش کرد.

سلیمانی خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی در سال ۹۲را حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۳ حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۸۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. سهم خسارت جانی سواری ها ۸۷ درصد و مالی ۱۳ درصد و در موتورسیکلت ها سهم خسارت جانی ۹۶ درصد و ‌مالی ۴ درصد است

وی تقویت بخش نظارتی در حوزه های راهداری، فرهنگ سختگیرانه برای دریافت گواهینامه و ایجاد استراحتگاه های مناسب در طول مسیر را از جمله موضوعات ضروری در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی عنوان کرد.

نقد و نسیه!/ بررسی قوانین جدید بیمه شخص ثالث و تاثیر آن بر نارضایتی مردم

خسارت افت ماشین چگونه محاسبه می شود؟ تکلیف فرد مقصر در قبال این خسارت چیست؟

قانون بیمه شخص ثالث با همکاری بانک ملی تسهیل می شود

پرداخت خسارت تا سقف 7 میلیون تومان بدون کروکی

رئیس بیمه مرکزی: نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم

افزایش 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال 97/ نرخ دیه در سال جاری چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی