پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

خودرو همچنان از سرسره قیمت پایین می آید + قیمت خودرو در بازار (14 مهر 97)

خوشبختانه در طول هفته اخیر کاهش قیمت ارز عاملی شد تا قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند. البته همین موضوع نیز باعث رکود بیشتر بازار شده چرا که مردم به شرط ثبات قیمت دلار به سمت خرید خودرو می‌روند که هنوز این موضوع اجرایی نشده و هر روز بازار شاهد نرخ جدیدی برای دلار است. […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

خوشبختانه در طول هفته اخیر کاهش قیمت ارز عاملی شد تا قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند. البته همین موضوع نیز باعث رکود بیشتر بازار شده چرا که مردم به شرط ثبات قیمت دلار به سمت خرید خودرو می‌روند که هنوز این موضوع اجرایی نشده و هر روز بازار شاهد نرخ جدیدی برای دلار است. اگر این روند ادامه پیدا کند و قیمت دلار نیز کاهش یابد به طور حتم کاهش قیمت‌ها به سمت انواع خودروهای داخلی نیز خواهد رفت. علاوه بر این خودروهای وارداتی خریداری شده در گمرکات نیز باید تحویل مشتریان شود تا در ادامه آن تاحدودی ثبات به بازار خودرو برگردد. خودرو که همزمان با کاهش نرخ ارز در هفته گذشته با افت قیمت مواجه شده بود، در نخستین روز هفته نیز همچنان روند کاهشی دارد.

فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه با وجود طرح های فروش خودرو عملا محصولی به دست مردم نرسیده وهمچنان بازار با کاهش عرضه روبرو هست از بازار داغ کلاهبرداری سایت های فروش خودرو و نوسانات قیمت با کاهش قیمت دلار سخن می‌گویند.

این روزها هر کس سری به بازار خرید و فروش خودرو می‌زند، با کسادی معاملات مواجه شده و شاهد فروشندگان بسیاری است. جالب اینجاست خریداری در بازار نیست و هر روز فروشندگان با تغییرات قیمت دلار نرخهای جدیدی را برای خودروهای خود پیشنهاد می‌کنند ولی عدم ثبات نرخ ارز عاملی شده تا معاملات قفل شود و کمتر کسی حاضر به خرید خودرو باشد.

فعالان بازار معتقدند در طول دو ماهه اخیر خودروسازان دو طرح برای فروش محصولات خود رونمایی کردند تا شاید تقاضا در بازار مدیریت و عطش مردم برای خرید خودرو کاهش پیدا کند اما قراردادهای روی کاغذهم نتوانست دردی از بازار دوا کند و مردم همچنان چشم انتظار مدیریت قیمت‌ها و ساماندهی بازار خودروهستند.

طرح‌های فروش روی کاغذ و عطش بازار برای عرضه خودرو

محمدی یکی از فعالان بازار خودرو با اشاره به اینکه با وجود طرحهای فروش خودرو عملا محصولی به دست مردم نرسیده وهمچنان بازار با کاهش عرضه روبرو هست به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در طول چند ماهه اخیر تأکیدات زیادی بر تحویل فوری خودرو به شرکت ها مطرح شده اما سیاست آنها برای افزایش قیمت‌ها و عدم عرضه خودرو باعث شده تا روند صعودی قیمتها ادامه داشته و برخی از خودروها شاهد افزایش قیمت قابل توجهی باشند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در طول هفته اخیر کاهش قیمت ارز عاملی شد تا قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند، افزود: همین موضوع نیز باعث رکود بیشتر بازار شده چرا که مردم به شرط ثبات قیمت دلار به سمت خرید خودرو می‌روند که هنوز این موضوع اجرایی نشده و هر روز بازار شاهد نرخ جدیدی برای دلار است.

بازار داغ کلاهبرداری سایت‌های فروش خودرو

موتمنی رئیس انجمن نمایشگاه داران خودرو نیز در همین ارتباط با اشاره به اینکه اوضاع نابسامان بازار خودرو عاملی شده تا فضا برای کلاهبرداری مختلف فروش خودرو محیا شود، به خبرنگار تسنیم گفت: در این سایت‌ها از تحویل فوری خودرو صحبت می‌شود در حالیکه عملاً خودرویی ندارند که به مشتری تحویل دهند. بعضا دیده شده مردم گول این سایت‌ها را خورده و پول‌هایی را به آنها پرداخت کرده‌اند غافل از اینکه هنوز دستشان به خودرو نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه اخطارهای مختلفی مبنی بر عدم خرید مردم از سایتهای متفرقه فروش خودرو عنوان کرده‌ایم، گفت: متأسفانه عدم نظارت کافی به عملکرد این سایتها باعث شده تا همچنان مردم گمراه شده و مبالغی را به آنها پرداخت کنند.

بازار راکد خودرو در انتظار قیمت‌های جدید

رشیدی یکی دیگر از نمایشگاه‌داران خودرو نیز با اعلام اینکه پیش از کاهش قیمت دلار تقاضا برای خرید خودرو در بازار به خاطر نوسانات قیمتی کاهش پیدا کرده بود افزود: کاهش قیمت دلار نیز بر رکود بازار اضافه کرده است به نحوی که همه منتظر ثبات نرخ ارز هستند و دست از خرید کشیده‌اند. البته اعلام قیمتهای جدید از سوی خودروسازان نیز باعث رکود بیشتر بازار شده  چرا که خریداران نمی‌دانند در نهایت خودرو را باید با چه قیمتی خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم این روزها خودرو نمی‌خرند، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و قیمت دلار نیز کاهش یابد به طور حتم کاهش قیمت‌ها به سمت انواع خودروهای داخلی نیز خواهد رفت علاوه بر این خودروهای وارداتی خریداری شده در گمرکات نیز باید تحویل مشتریان شود تا در ادامه آن تاحدودی ثبات به بازار خودرو برگردد.

جدول قیمت برخی از خودروهای تولید داخل در بازار امروز شنبه 14 مهر ماه:

قیمت خودرو

منبع: تسنیم

کاهش قیمت ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد + قیمت خودروهای پرطرفدار بازار (15 مهر 97)

قیمت نهایی خودروهای داخلی در هفته پیش رو مشخص می شود

ریزش قیمت خودروهای داخلی در پی سقوط قیمت دلار

در بازار خودرو همه فروشنده شده اند و خریداری وجود ندارد

واقعی شدن قیمت خودرو ،خودروسازان را از زیان دهی خارج می کند

وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو به کاهش هزینه خودروسازان بستگی دارد

کاهش نقدینگی با پیش فروش خودرو / هدایت پول های سرگردان به سمت بازار خودرو

مُسَکِن بازار خودرو، عرضه سریع خودروهای ثبت نامی است + قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

نوسانات ارز بازار خودرو را قفل کرد!/ خریداران و فروشندگان با چه استدلالی دست از معامله می کشند؟

سرانجام سونامی بیکاری و قیمت های غیرمنطقی در بازار خودرو به کجا می رسد؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی