پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودروی چینی

افزایش سهم خودروهای چینی در تولیدات ایران خودرو و سایپا

دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی با توجه به مشکلات صنعت خودرو و تحریم ها و همچنین استقبال مردم از خودروهای چینی اقدام به تولید این نوع خودورها کردند که با افزایش این تولیدات،خودروهای چینی سهم قابل توجهی در تولیدات این دو خودروساز بزرگ  کشور پیدا کرده اند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ چندی […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی با توجه به مشکلات صنعت خودرو و تحریم ها و همچنین استقبال مردم از خودروهای چینی اقدام به تولید این نوع خودورها کردند که با افزایش این تولیدات،خودروهای چینی سهم قابل توجهی در تولیدات این دو خودروساز بزرگ  کشور پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

چندی پیش مرکز پژوهش های مجلس در بررسی از صنعت خودرو کشور گزارش ارائه داد و در این گزارش سیر تحول تولید و مشکلات این صنعت بررسی و واکاوی شده بود. نکته جالب این گزارش افزایش تولید خودرو چینی در شرکت های داخلی بود. در سالهای گذشته واردات خودرو چینی به کشور با استقبال مواجه شده بود و برخی از شرکت های بخش خصوصی اقدام به واردات و ارائه خدمات پس از فروش خودروهای چینی کردند و این خودرو سهم قابل توجهی در بازار را به خود اختصاص دادند.

اما با تجه به مشکلات دو خودروساز بزرگ و همچنین نوسانات قیمت ارز سهم خودروهای چینی در تولیدات این دو خودروساز هم افزایش پیدا کرد و آن طور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارش داده، سهم خودروهای چینی مونتاژ داخل در سال ۱۳۹۶، حدود ۱۵ درصد بوده است.این در حالی است که چینی‌ها توانسته‌اند سهم خود را تا پایان سه ماه نخست امسال، به ۵/ ۱۷ درصد برسانند.

طبق این گزارش ‌، سهم خودروهای سواری چینی مونتاژی در ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا، حدود ۵۱ درصد از کل تولید این محصولات در کشور است

با این حساب، سهم بخش خصوصی که ستون خیمه آنها را خودروهای چینی تشکیل داده، ۴۹ درصد است. از سهم ۵۱ درصدی خودروسازان بزرگ داخلی اما ۱۹ درصد متعلق به ایران‌خودرو و ۳۲ درصد نیز به گروه سایپا اختصاص دارد. همچنین بنابر محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حدود ۵/ ۷ درصد از بازار خودروی کشور را خودروهای چینی مونتاژی در ایران‌خودرو و گروه سایپا در اختیار دارند.

تولید سه خودرو چینی ترمز کامل کرد

آریزو6 ، تجلی پیشرفت چینی ها در صنعت خودروسازی/ بررسی جدیدترین محصول چری پیش از عرضه در بازار ایران

داخلی سازی خودروهای چینی در ایران چند درصد است؟

رشد 17 درصدی سهم چینی ها از بازار خودرو سواری ایران

کیفیت خودرو های چینی مناسب است /اجازه ورود برخی قطعات را نداریم

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

بی وای دی مثالی از روند رو به رشد چینی ها در صنعت خودروسازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی