پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن بیتل یک میلیون دلاری (1)

بیتل یک میلیون دلاری!/ راز این فولکس واگن ارزشمند در چیست؟

فولکس واگن بیتل در کنار فورد ماستنگ و پورشه 911 به نوعی نمادهای صنعت خودروسازی در تمامی ادوار به حساب می آیند. اخیرا کمپانی فولکس واگن اعلام کرد که تولید نمونه بیتل را در سال 2019 برای همیشه متوقف خواهد کرد. خبری که برای علاقه مندان به این خودرو دردناک بود اما همیشه یاد و […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

فولکس واگن بیتل در کنار فورد ماستنگ و پورشه 911 به نوعی نمادهای صنعت خودروسازی در تمامی ادوار به حساب می آیند. اخیرا کمپانی فولکس واگن اعلام کرد که تولید نمونه بیتل را در سال 2019 برای همیشه متوقف خواهد کرد. خبری که برای علاقه مندان به این خودرو دردناک بود اما همیشه یاد و خاطره نسل های مختلف بیتل در دل علاقه مندان جاودانه خواهد بود.

فولکس واگن بیتل یک میلیون دلاری (2)

اخیرا سایت Hemmings یک نمونه فولکس واگن بیتل مدل 1964 را برای فروش گذاشته است. نکته بسیار عجیب در این خودرو، برچسب قیمت 1 میلیون دلاری قرار گرفته بر روی آن است. شاید تصور کنید که این خودرو متعلق به یک شخصیت خاص یا بازیگر محبوب بوده است اما اینطور نیست. علت ارزشمند بودن این خودرو، کارکرد 22 مایلی آن است. بله درست شنیدید فقط و فقط 22 مایل!. تمامی قطعات کابین، موتور و بدنه این خودرو در حالت فابریک خود باقی مانده است.

فولکس واگن بیتل یک میلیون دلاری (5)

عقربه خودرو عدد 23 مایل را نشان می دهد اما به گفته کارشناسان سایت، هنگام جابجا کردن این خودرو بر روی کفی عدد کارکرد به 23 رسیده و تا قبل از آن بر روی 22 مایل ثبت شده بود. این کار در سال 1964 توسط Rudy Zvarich خریداری شده بود.

فولکس واگن بیتل یک میلیون دلاری (7)

او یک نمونه بیتل مدل 1957 را هم در اختیار داشت و این خودرو را به عنوان مکملی برای مدل 57 خریده بود. حتی لاستیک های دور سفید این خودرو هم در حالت فابریک باقی مانده است که این خودرو را بسیار ارزشمند می کند. هم اکنون بیتل 1 میلیون دلاری در لیست فروش خودروهای سایت Hemmings قرار گرفته است.

 

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی