پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمبولانس

۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ موتورلانس در راه ناوگان اورژانس

وزیر بهداشت ضمن اعلام اینکه عمر مفید یک آمبولانس نباید بیشتر از ۵ تا ۷ سال باشد گفت: به زودی قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه جدید آمبولانس برای توزیع در سراسر کشور نهایی می‌شود. حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از 700 آمبولانس‌ به ناوگان اورژانس کشور که در شرکت ایران خودرو دیزل‌ برگزار شد، در جمع […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

وزیر بهداشت ضمن اعلام اینکه عمر مفید یک آمبولانس نباید بیشتر از ۵ تا ۷ سال باشد گفت: به زودی قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه جدید آمبولانس برای توزیع در سراسر کشور نهایی می‌شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از 700 آمبولانس‌ به ناوگان اورژانس کشور که در شرکت ایران خودرو دیزل‌ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین‌ کارهایی که در حوزه اورژانس باید انجام بگیرد تجهیز کامل افراد زبده‌ در شرایط اورژانسی است تا از این طریق بتوانیم بهترین خدمات را به مردم و بیماران ارائه بدهیم، خوشبختانه در حال حاضر اورژانس 115 به سازمان تبدیل شده و نوسازی ناوگان‌ را برای راحتی بیشتر مردم انجام داده است.

وی ادامه داد: در مدت یک سال و نیم بالغ بر 3 هزار دستگاه به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است، همچنین در گذشته عمر متوسط آمبولانس‌ها حدود 10 سال بود که خوشبختانه امروزه این زمان به 4 سال کاهش پیدا کرده است.

عمر مفید آمبولانس نباید بیش از 5 تا 7 سال باشد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عمر مفید آمبولانس‌ نباید بیش از 5 تا 7 سال باشد، افزود: علاوه بر 3 هزار دستگاه آمبولانس امروز تعداد 700 دستگاه آمبولانس جدید دو دیفرانسیل‌ و معمولی به طور همزمان در تهران و بندرعباس‌ توزیع می‌شود که این آمبولانس‌ها یکی از بهترین مدل‌های موجود در کشورهای پیشرفته دنیا است و این کار با کمک یک شرکت داخلی تولیدکننده‌ خودرو انجام شده است.

هاشمی تأکید کرد: امروز علاوه بر آمبولانس‌های موجود 39 بالگرد‌ هوایی و 3 شناور دریایی در کشور فعالیت می‌کنند و امیدوارم که بتوانیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.

وی اضافه کرد: بیشتر از آمبولانس، موتولانس‌ها به مردم کمک می‌کنند و امروزه 200 دستگاه موتولانس‌ در حال فعالیت بوده و تا آخر سال 500 دستگاه دیگر نیز به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.

آمبولانس‌های جدید اورژانس، مناسب برای مسیرهای صعب العبور

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بالگرد و موتولانس‌ها بیشتر از آمبولانس‌ کمک کننده هستند و آمبولانس‌های امروز جایگزین‌ با مدل‌های قدیمی و فرسوده می‌شوند، اظهار کرد: با اوضاع جاده‌ها آسفالت و نوآوری شهرها ما باید آمبولانس‌هایی را در سطح کشور توزیع کنیم که تا افراد آسیب دیده در بهترین شرایط به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شوند و آمبولانس‌های جدید خریداری شده برای مسیرهای صعب‌العبور مناسب بوده و مصدومان در هنگام انتقال به مراکز درمانی آسیب کمتر می‌بینند.

هاشمی با اشاره به اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند و ما بهترین‌ مدل از آمبولانس‌ها را خریداری کرده‌ایم، ادامه داد: من از حمایت دولت و مجلس در زمینه خرید آمبولانس تشکر می‌کنم و امیدوارم که این مسیر ادامه پیدا کند و به زودی قرارداد خرید 1000 دستگاه جدید آمبولانس به امضاء می‌رسد.

لزوم تقویت اورژانس هوایی

وی افزود: برای نوسازی ناوگان اورژانس باید فعالیت بیشتری در 3 بخش زمینی، دریایی و هوایی انجام دهیم که ارزش افزوده و قیمت آمبولانس‌ها همچنین رقابت بین شرکت‌ها در این زمینه تأثیر دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: آمبولانس‌ هوایی یکی از کارهایی است که در تمام دنیا مشغول به فعالیت است و ما باید این بخش را تقویت کنیم و همچنین ما باید شنا‌ورهایی را برای دریای خزر و سواحل مکران‌ خریداری کنیم و در این زمینه اقداماتی را در زمینه اجرا داریم.

منبع: ایلنا

 

آمبولانس های پیشرفته ایران خودرو دیزل به ناوگان وزارت بهداشت پیوستند

استقرار اورژانس جاده ای در روزهای تاسوعا و عاشورا + ساعت کار

واردات آمبولانس توسط وزارت بهداشت همچنان در ابهام/ آمبولانسی از گمرک ترخیص نشده است

ناوگان اورژانس کشور متنوع می‌شود

موتورلانس ، وسیله‌ای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس

توسعه ناوگان آمبولانس کشور با قرارداد تولید 200 آمبولانس

آژیر آمبولانس ها چه زمانی به صدا در می‌آید؟

تامین 800 دستگاه آمبولانس توسط ایران خودرو دیزل

پیش فروش وانت پیکاپ فوتون (اردیبهشت 97)

فروش ون وانا و پیکاپ فوتون توسط نمایندگی های ایران خودرو

ایران خودرو دیزل با سبدی کامل از محصولات سبک و سنگین/ پانزدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی