پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

افزایش قیمت خودرو قطعی است

مدتی است که زمزمه افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان به گوش می رسد. نوسانات نرخ ارز و تامین ارز مورد نیاز برای قطعه از ارز نیمایی که قیمت آن به مراتب بیشتر از ارز دولتی سابق است، باعث شده خودروسازان به فکر افزایش قیمت محصولات خود باشند. در همین راستا، معاون وزیر صنعت در امور […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

مدتی است که زمزمه افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان به گوش می رسد. نوسانات نرخ ارز و تامین ارز مورد نیاز برای قطعه از ارز نیمایی که قیمت آن به مراتب بیشتر از ارز دولتی سابق است، باعث شده خودروسازان به فکر افزایش قیمت محصولات خود باشند. در همین راستا، معاون وزیر صنعت در امور صنایع تاکید کرده، تغییر در قیمت خودرو قطعی است، اما میزان افزایش بستگی به نظرات کارشناسی سازمان حمایت دارد.

محسن صالحی‌نیا  در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: در ابتدا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بررسی‌های کارشناسی را بر روی قیمت خودرو انجام می‌دهد و نظرات کارشناسی خود را به ستاد تنظیم بازار انتقال می‌دهد و ستاد تنظیم بازار هم پس از جمع‌بندی قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند.

معاون وزیر صنعت در امور صنایع در پاسخ به این سوال که قیمت‌های جدید خودرو از چه زمانی اعمال می‌شود، افزود: با توجه به شرایط اخیر و افزایش نرخ ارز و مواد اولیه سازمان حمایت در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای رقابت به صورت کامل از شمول قیمت‌گذاری خودرو خارج شده است، گفت: این موضوع را باید از خودشان سوال کنید.

صالحی‌نیا اظهار داشت: براساس مصوبه سران سه قوه، ستاد تنظیم بازار اعلام و ابلاغ قیمت کالاهای مختلف از جمله خودرو را براساس نظرات کارشناسی سازمان حمایت انجام می‌دهد که پس از دریافت آن، با تصویب در ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی اعلام می‌شود.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که قیمت‌های جدید خودرو از چه زمانی اعمال می‌شود، گفت: تاکنون قیمت‌ خودروهای داخلی براساس نرخ ارز در گذشته، محاسبه شده و هیچ گونه افزایشی قیمتی اعمال نشده است، اما از آنجا که بخشی از قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو وارداتی است، باید سازمان حمایت با توجه به نرخ جدید ارز و افزایش قیمت‌ها نظر کارشناسی خود را ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: حتما تغییر قیمت در خودرو خواهیم داشت، اما میزان افزایش قیمت، بستگی به اعلام نظرات کارشناسی سازمان حمایت دارد.

منبع: فارس

نوسان دست از سر بازار خودرو برنمی دارد!/ صعود دوباره دلار ضرب نزول ماشین را گرفت

پیش فروش غیر اینترنتی محصولات ایران خودرو (مهر 97)

جو روانی تصویب CFT در مجلس فتیله بازار خودرو را پایین کشید

کاهش قیمت ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد + قیمت خودروهای پرطرفدار بازار (15 مهر 97)

خودرو همچنان از سرسره قیمت پایین می آید + قیمت خودرو در بازار (14 مهر 97)

قیمت نهایی خودروهای داخلی در هفته پیش رو مشخص می شود

ریزش قیمت خودروهای داخلی در پی سقوط قیمت دلار

در بازار خودرو همه فروشنده شده اند و خریداری وجود ندارد

واقعی شدن قیمت خودرو ،خودروسازان را از زیان دهی خارج می کند

وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو به کاهش هزینه خودروسازان بستگی دارد

کاهش نقدینگی با پیش فروش خودرو / هدایت پول های سرگردان به سمت بازار خودرو

مُسَکِن بازار خودرو، عرضه سریع خودروهای ثبت نامی است + قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

نوسانات ارز بازار خودرو را قفل کرد!/ خریداران و فروشندگان با چه استدلالی دست از معامله می کشند؟

سرانجام سونامی بیکاری و قیمت های غیرمنطقی در بازار خودرو به کجا می رسد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی