پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

سهمیه بندی بنزین درانتظار چراغ سبز مجلس

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت:مجلس مجوزی برای سهمیه بندی بنزین به دولت نداده ولی این امکان وجود دارد در آینده این اتفاق بیفتد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ با توجه به افزایش قاچاق سوخت ار ابتدای سال جاری و اختلاف قیمتی که بین قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور وجود دارد […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت:مجلس مجوزی برای سهمیه بندی بنزین به دولت نداده ولی این امکان وجود دارد در آینده این اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

با توجه به افزایش قاچاق سوخت ار ابتدای سال جاری و اختلاف قیمتی که بین قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور وجود دارد این امکان وجود دارد که کارت سوخت مجدد احیا شده و سهمیه بندی اعمال شود که این امر نیازمند هماهنگی مجلس و دولت است.

آنچه تاکنون قطعی است عدم افزایش قیمت بنزین تا پایان سال 97 است و طبق قانون بودجه قیمت بنزین تا پایان سال ثابت خواهندماند.

علی بختیارعضو کمیسیون انرژی در خصوص سهمیه ‌بندی بنزین گفت: با توجه به اختلاف فاحشی که بین قیمت سوخت در داخل و خارج از کشورایجاد شده ، قاچاق سوخت افزایش یافته است، اقتضا می‌کند بحث سهمیه‌ بندی عملیاتی شود یا سامانه کارت سوخت اجرایی شود.

وی افزود: تاکنون بین دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه توافقی صورت نگرفته است، اما آنچه که مسلم است دولت مکلف است طبق قانون بودجه سال 1397 قیمت‌ها را ثابت نگه دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در قانون بودجه اجازه افزایش قیمت یا سهمیه ‌بندی سوخت به دولت داده نشده است. البته این احتمال وجود دارد که در آینده بحث سهمیه‌بندی مطرح شود، اما تاکنون دولت درخواستی در این زمینه به کمیسیون انرژی نیاورده است. این موضوع موافقان و مخالفانی در کمیسیون دارد که دولت باید بتواند آنها را اقناع کند.

چراغ سبز شورای هماهنگی سران 3 قوه به بازگشت کارت سوخت

افزایش افسارگسیخته مصرف کارت سوخت را باز می گرداند؟

کارت سوخت نمی تواند در کنترل قاچاق سیستماتیک کارآمد باشد!

57 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان مسدود شد

خرید و فروش کارت سوخت غیرقانونی است

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

پدیده ای به نام “خرید و فروش کارت سوخت”

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی