پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با کیفیت ترین خودروهای تولید داخل

4 ستاره هایی که در بازار نیستند!/ گزارش ارزشیابی کیفیت خودروهای داخلی در شهریور 97

ارزشیابی کیفیت خودروهای داخلی در شهریور ماه امسال نشان می دهد، 13 خودرو در گروه خودروهای سبک و 6 خودرو در گروه خودروهای سنگین موفق شدند 4 ستاره کیفیت را در کارنامه خود ثبت کنند. نکته جالب اینجاست که بیشتر 4 ستاره ها خودروهایی هستند که بعد از تحریم ها تولیدشان با مشکلاتی روبرو شده […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

ارزشیابی کیفیت خودروهای داخلی در شهریور ماه امسال نشان می دهد، 13 خودرو در گروه خودروهای سبک و 6 خودرو در گروه خودروهای سنگین موفق شدند 4 ستاره کیفیت را در کارنامه خود ثبت کنند. نکته جالب اینجاست که بیشتر 4 ستاره ها خودروهایی هستند که بعد از تحریم ها تولیدشان با مشکلاتی روبرو شده و به همین دلیل هنوز به دست خریداران نرسیده اند. حتی در گروه خودروهای سنگین هم این تناقض به چشم می خورد. در حالی خبر خروج ولوو از ایران اعلام شده و در طرح جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده، کامیون های چینی جای محصولات ولوو را گرفته اند، که کامیون ولوو در ارزشیابی شهریور ماه 97 شرکت کرده و این یعنی در این ماه نیز تولیدش ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش در خودروهای سواری پایین‌تر از 25 میلیون تومان، انواع پراید دو ستاره کیفی دریافت کردند و در خودروهای کلاس قیمتی 25 تا 50 میلیون تومانی، پژو 207 اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، پژو 207 و پارس تندر موفق به کسب چهار ستاره شدند.

همچنین خودروهای تندر 90، تندر 90 پارس خودرو رانا، برلیانس H230،‌ دنا پلاس، پژو 206 SD, پژو 206 نیز سه ستاره دریافت کردند.

این در حالی است که NEW MVM315 ، دنا، پژو پارس کرمانشاه، پژو 405 خراسان، سورن، سمند تبریز، ساینا، تیبا 2، تیبا و پژو پارس، دو ستاره کیفی دریافت کردند.

همچنین در کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان تنها B30، موفق به کسب چهار ستاره کیفی شد و چانگان CS35 آریزو 5، MVMX22، برلیانس H330 اتوماتیک، آریو اتوماتیک سه ستاره کیفی و لیفان X60 اتوماتیک دو ستاره را از آن خود کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که در کلاس قیمتی 75 تا 100 میلیون تومانی هیوندای ACCENT، کیا سراتو، هیوندای I20 و هاوال H2 هر کدام 4 ستاره کیفی گرفتند و هایما S7 اتوماتیک ، تیگو 5 و JAC-S5 هر کدام سه ستاره و NEW MVMX33S دو ستاره دریافت کردند.

در گروه خودروهای بالاتر از 100 میلیون تومان نیز، پژو 2008 ، نیومزدا 3 و سوزوکی گرند ویتارا 4 ستاره کیفی گرفتند.

همچنین در خودروهای گروه سبک بخش وانت در خودروهای پایین تر از 50 میلیون تومانی وانت تندر سه ستاره، وانت مزدا کارا 2000 تک کابین، وانت آریسان و ‌سایپا 151هر کدام دو ستاره و وانت مزدا کارا 2000 دو کابین، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دو گانه سوز هر کدام یک ستاره کیفی گرفتند.

در همین گروه خودرویی بالاتر از 50 میلیون تومانی نیز وانت نیو پیکاپ فوتون سه ستاره گرفت.

همچنین در گروه خودروهای سنگین مینی بوس، ون مسافری وانا، 4 ستاره و در بخش اتوبوس و اتوبوس بین شهری اسکانیا درسا، 4 ستاره و اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال، سه ستاره دریافت کردند.

سطح کیفی بخش کامیونت، کامیونت هیوندای HD65 و کامیونت ایسوزو NPR75K با 4 ستاره گزارش شد و کامیونت الوند دو ستاره گرفت.

در بخش کشنده نیز کشنده ولوو FH500 و کشنده اسکانیا G410 4 ستاره گرفتند و کشنده فوتون AUMAN H4 سه ستاره را از آن خود کرد.

کیفیت خودروهای تولید داخل در مرداد ماه چگونه ارزیابی شد؟

ترقی وانت آریسان در کیفیت/ 2 ستاره در کارنامه کیفیت وانت ایران خودرو

کاهش کیفیت خودرو های داخلی / خودروساز مقصر نیست،قطعات بی کیفیت هستند!

کارنامه کیفی خودروهای تولید داخل در خرداد 97 (اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت)

رده بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد (اردیبهشت 97)

کدام خودروها 96 را 4 ستاره به پایان رساندند؟/ ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اسفند 96)

کاهش 28 درصدی تولید دوگانه سوزها / تولید تیبا دوگانه سوز متوقف شد

جدیدترین آمار از تولید انواع خودرو / کاهش 37 درصدی تولید وانت

تولید خودرو 38 درصد کاهش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی