پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صادرات 20 میلیون دلاری خودرو به 4 کشور / رشد 75 درصدی صادرات CKD در 6 ماهه نخست سال

رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: صادرات خودرو با ۲۰میلیون دلار به چهار کشور عراق، افغانستان، آذربایجان و سوریه به صورت CBU رشد 28 درصد داشته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران در نشست خبری  […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: صادرات خودرو با ۲۰میلیون دلار به چهار کشور عراق، افغانستان، آذربایجان و سوریه به صورت CBU رشد 28 درصد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران در نشست خبری  گفت: در 6 ماه نخست سال جاری، صادرات خودرو با ۲۰میلیون دلار به چهار کشور عراق، افغانستان، آذربایجان و سوریه به صورت CBU رشد 28 درصد و به صورت CKD  75 درصد رشد  نسبت به مدت مسابه سال گذشته داشته است.

وی افزود : تجارت خارجی تا شهریور ماه  نسبت به 5 ماهه گذشته رشد 13 درصدی صادرات غیر نفتی در ارزش را تجربه کرد که به ۲۳ میلیارد دلار رسید.همچنین قطعات و لوازم یدکی خودرو با 47 میلیون دلار صادرات رشد 60 درصدی ثبت شده است.

رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران با بیان اینکه میزان واردات در 6 ماهه نخستامسال 22 میلیارد دلار بوده گفت: در این بخش رشد منفی 12درصدی را تجریه کردیم ودر مقایسه با دوره گذشته  از 3  تا 12 میلیارد کاهش واردات داشته ایم.

خسروتاج بیان کرد : مجموع صادرات و واردات بدون احتساب نفت 45 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 90 میلیارد برسد. اما به دنبال افزایش حجم معاملات با سایر کشورها هستیم.

به گفته معاونوزیر صنعت، در بخش صادرات خودرو و نیرو محرکه در این زمان ۵۷۱ درصد در ارزش و ۱۱۱ درصد در وزن (هزار تن) صادرات ثبت شده است. در آمار این بخش آمده است که ارزش صادرات خودرو و نیرو محرکه در نیمه نخست امسال ۳۵۴,۳ میلیون دلار و ۲۷,۲ تن در وزن صورت گرفته است.

علام ساز و کار جدید واردات خودرو از سوی وزارت صنعت

مابه التفاوت ارزی برای خودرو شاید حذف شود

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

معاون وزیر صعت: ثبت سفارش کالا با شیوه جدید انجام می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت: تخلف در واردات خودرو در زمان نعمت‌زاده اتفاق افتاد

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

محدودیت های جدید در انتظار واردات خودرو / اختصاص ساعت ورود و خروج برای سایت ثبت سفارش

تکذیب شایعه های منتشر شده در خصوص واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی