پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

JAC S7 VS. BYD S7

شاگرد اول های کلاس شاسی بلندهای چینی / بی وای دی S7 بخریم یا جک S7؟

از سگمنت خودروهای شاسی بلند، می توان به عنوان یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی حال حاضر بازار نام برد. البته با ممنوعیت واردات خودرو، قیمت شاسی بلندهای وارداتی هم به طور چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از خریداران و علاقه مندان این خودروها، قدرت خرید خود را از دست داده اند. حتی اگر […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

از سگمنت خودروهای شاسی بلند، می توان به عنوان یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی حال حاضر بازار نام برد. البته با ممنوعیت واردات خودرو، قیمت شاسی بلندهای وارداتی هم به طور چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از خریداران و علاقه مندان این خودروها، قدرت خرید خود را از دست داده اند. حتی اگر خریداری قدرت خرید یک شاسی بلند وارداتی را داشته باشد، این کار با این قیمت ها چندان منطقی به نظر نمی رسد. در چنین شرایطی نقش خودروهای چینی، مخصوصل شاسی بلندهای چینی در بازار ایران پررنگ شده است. گزینه هایی با قیمت منطقی که در چند سال اخیر کاملا به بلوغ رسیده و پیشرفت کرده اند.حالا که قیمت وارداتی ها پرواز کرده و بسیاری از خریداران از انتخاب آن ها جا مانده اند، انتخاب شاسی بلند چینی به روز، زیبا، قدرتمند و برخوردار از امکانات متنوع، به مراتب منطقی تر از قبل به نظر می رسد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می‌کند

جک S7

JAC S7

جک S7 شاسی بلندیست که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی شده و حالا در یک قدمی بازار ایران قرار دارد. با ورود جک S7 به بازار ایران، می توان گفت با یکی از به روزترین و لوکس ترین شاسی بلندهای چینی طرف هستیم که تا کنون در بازار خودرو کشورمان عرضه شده است.

جک S7 را باید به عنوان شاسی بلندی ساختار شکن برشمرد. سال ها پیش کارشناسان طراحی خودروهای چینی را کپی هایی ناقص از خودروهای مطرح جهان به شمار می آوردند. سال ها پیش طراحی خودروهای چینی را می شد در 2 واژه ناهمانگ و سطحی خلاصه کرد. اما حالا در سال 2018 داستان کاملا متفاوت است. چینی ها با تحقیق و توسعه بر روی استودیوهای طراحی خود و قرارداد بستن با طراحان معروف دنیا، حالا می توانند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

جک که همواره بر شکل و شمایل محصولات خود تمرکز ویژه ای داشته و حتی در دوران غیر قابل دفاع چینی ها نیز در این زمینه یک پله از بقیه جلوتر بوده، در جدیدترین محصولش یعنی مدل S7 به نوعی پرونده رقابت در طراحی با دیگر خودروسازان چینی را بسته و باید گفت حاصل کار یکی از چشمنوازترین و جذاب ترین خودروهای چینی است که تا کنون دیده اید. در طراحی جک S7 از شاسی بلند محبوبی همچون لکسوس NX الهام گرفته شده. البته این به معنی نیست که ظاهر S7 کپی برداری از NX باشد. جک S7 شخصیت مستقل خود در طراحی را با الهام گرفتن از خطوط تهاجمی خودروهای ژاپنی ترکیب کرده است. این شباهت در چراغ های عقب و جلوپنجره دوکی شکل جلو نیز به چشم می خورد.

جک S7

ابعاد جک S7

از نظر ابعاد می توان جک S7 را با شاسی بلندهایی مثل کیا سورنتو هیوندای سانتافه مقایسه کرد. این چینی عظیم الجثه 1900 میلی متر عرض و 4800 میلی متر طول دارد. همچنین ارتفاعش از زمین به 1860 میلی متر می رسد و فاصله میان 2 محورش 2800 میلی متر برآورد شده است.

با توجه به این ابعاد، حتما انتظارتان از فضای کابین بالا رفته. باید بگوییم جک S7 از این نظر شما را رو سفید می کند. این شاسی بلند چینی در 2 مدل 5 و 7 نفره عرضه می شود و فضای پا و سر در صندلی های جلو و عقب اش کاملا مناسب است. صندوق بار 960 لیتری کاملا کاربردی و ایده آل برای سفرهای خانوادگی به نظر می رسد. این در حالی است که طراحی ارگونومیک صندلی های چرمی جک S7 ، راحتی سرنشینان را کامل می کند.

جک S7

در طراحی کابین و کنسول جلو، از محصولات جدید مرسدس بنز به خصوص مدل S کلاس الهام گرفته شده است. دریچه های دوار هوا علاوه بر توزیع مناسب باد، کاملا با طراحی کلی کابین همسو هستند. معمولا فضای کلی کابین خودروهای چینی متناسب طراحی می شود، اما با دقت در جزییات از آن ها دلسرد می شوید. جک S7 به این رسم پایان داده و در جزییات نیز خودرویی دقیق و زیبا به نظر می رسد. به طور مثال جانمایی دکمه های کنسول میانی و جلو اصلا شلخته نیست و دیزاین هماهنگ و جذاب پنل درها جلب توجه می کند. کیفیت کلی متریال کابین هم مناسب است. همان کیفیت دلچسبی که در مدل های کوچکتر جک نیز لمس کردیه ایم، اما این بار با وسواس بیشتر برای محصول شاخص این کمپانی تدارک دیده شده است.

جک S7

امکانات جذاب جک S7

با دقت در جزییات، جک S7 را خودرویی مدرن می بینیم. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی نقش نشان دهنده های پشت فرمان را بازی می کند، که برعکس رقبای هم وطن، گرافیک چشمنوازی دارد. یک صفحه نمایش لمسی نیز در مرکز کنسول قرار گرفته است. اما این آخر کار نیست، راننده می تواند اطلاعات کلی خودرو را بر روی نمایشگر سامانه هد آپ دیسپلی در مقابل چشمان خود به صورت رنگی ببیند.

در راستای تکمیل کلکسیون جذابیت های کابین نیز، یک ساعت آنالوگ در وسط کنسول جلو قرار گرفته تا ثابت کند لوکس گرایی جک نسبت به رقبای هم وطن خود متفاوت است.  جک S7 را باید خودرویی کامل از نظر امکانات رفاهی برشمرد. از مهمترین این موارد می توان به گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک خودکار و سیستم تهویه مطبوع 2 گانه با عملکرد اتوماتیک نام برد.

جک S7

جک در همکاری با شرکت آمریکایی TRW AUTOMOTIVE عملکرد سامانه های S7 را بالا برده است. سیستم صوتی این شاسی بلند لوکس 10 اسپیکر دارد. همچنین برای ایمنی و راحتی بیشتر در رانندگی، از کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار نقطه کور، تمرز اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار خروج از خط و دوربین 360 درجه بهره می برد. با یکی از ایمن ترین شاسی بلندهای چینی طرف هستیم که از 10 کیسه هوا بهره می برد و توانسته 5 ستاره موسسه ایمنی C-NCAP را در کارنامه خود ثبت کند.

جک S7

مشخصات فنی جک S7

جک S7 با 2 پیشرانه بنزینی و احتمالا به زودی با پیشرانه ای پاک عرضه خواهد شد. اما این طور که از اخبار پیداست، کرمان موتور نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو را برای بازار ایران انتخاب کرده. پیشرانه ای که علاوه بر قدرت مناسب، کاملا اقتصادی بوده و از S7 یک شاسی بلند مقرون به صرفه ساخته است. این پیشرانه 171 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاورش به 251 نیوتن متر می رسد. این پیشرانه با گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه DCT جفت می شود. از نظر توان پیشرانه اینگونه برداشت می‌شود که جک S7 خودرویی کم‌رمق‌تر از بی وای دی S7 باشد.

جک S7

جک S7 پیش از عرضه در بازار، میلیون ها کیلومتر در جاده های مختلف پشت سر گذاشته و مورد تست و بررسی قرار گرفته است. نتیجه کار خودرویی با کیفیت است که از همین ابتدا موفقیتش در بازار قطعی شده. جالب است بدانید به تازگی بیش از 40 هزار نسخه شاسی بلند جک به بازارهای خارج از کشور صادر شده و منجر شده تا جایگاه نخست به این برند نام آشنا برسد. این در حالی است که جک S7 در نمایشگاه خودرو پکن 2018 موفق به دریافت سفارش از کشورهای پرو، فیلیپین، شیلی، قزاقستان، برزیل و مکزیک شد و علاوه بر آن، برای آزمون تولید به 11 کشور دیگر ارسال شده، که این نشان از تایید ثبات و عملکرد فوق العاده آن دارد.

بی وای دی s7

BYD S7

کارمانیا به عنوان شریک تجاری بی وای دی چین در ایران که حالا بیشتر از یک سال از فعالیت اش در بازار ایران می گذرد در حالی که دنبال کنندگان انتظار رونمایی از تانگ (بزرگ ترین و قوی ترین شاسی بلند بی وای دی) را داشتند، S7 را به عنوان مدل جدید بی وای دی S6 معرفی کرد. رونمایی از بی وای دی S7 در نخستین روز نمایشگاه خودرو تهران 96 انجام شد و کارمانیا فروش این شاسی بلند جدید را در همان نمایشگاه آغاز کرد. البته هنوز به صورت گسترده در بازار عرضه نشده، اما اگر معیارش برای حضور در بازار ایران را از زمان معرفی در نظر بگیریم، باید گفت سابقه بیشتری از جک S7 در بازار ایران دارد. البته این را هم نباید فراموش کرد که برند جک در بازار ایران از بی وای دی شناخته شده‌تر و باسابقه‌تر است.

بی وای دی S7

S7 تا کنون به طور مستقیم با چری تیگو 7 رقابت می کرد و حالا جک S7 به این جمع اضافه شده تا آتش رقابت تندتر شود.  این ۳  با فاصله نسبتا زیادی از دیگر شاسی بلندهای چینی در بازار ایران قد علم کرده اند. از ویژگی‌های مشترک‌شان می‌توان به طراحی جا افتاده، امکانات متنوع، هیکل بزرگ و پیشرانه پرقدرت نام برد. البته برای داشتن‌شان باید سر کیسه را شل کنید و بیشتر از خوردوهای عادی چینی هزینه کنید.

بی وای دی S6 اولین محصول کارمانیا در ایران است و در مدتی که از حضورش می‌گذرد، طرفداران قابل توجهی پیدا کرده است. عرضه بی وای دی S7 به معنی توقف تولید S6 نیست و تولید این خودرو به موازات مدل جدیدش به عنوان محصول پرطرفدار و استراتژیک کارمانیا ادامه دارد. S7 شباهت چندای با S6 ندارد و می توان گفت یک شاسی بلند کاملا جدید است.

بی وای دی S7

جزییاتی از ویژگی های کابین بی وای دی S7

البته در نمای ظاهری می توانید شباهت هایی با مدل قبلی پیدا کنید. همچنین طراحی قسمت جلو شباهت زیادی با نسل قبلی تانگ دارد. در کل باید گفت کفه لوکس طراحی S7 نسبت به ویژگی های اسپرت سنگین تر است و از این نظر رویکردی متفاوت با تیگو 7 دارد. بی وای دی S7 به صورت فول CKD و با داخلی سازی 20 درصد داخل کشور به تولید می رسد. S7 اشتراکات زیادی با محصولات جدید BYD دارد که این اشتراکات در بخش پلت فرم به اوج خود می رسد. فضای کابین هیچ شباهتی با مدل قبلی ندارد و کاملا متحول شده و تقریبا می توان گفت شبیه تانگ است. کیفیت ساخت کابین و متریال به کار رفته دلچسب است اما بر خلاف رقیب هم وطن اش 7 سرنشین گنجایش دارد و به صندلی های ردیف سوم نیز مجهز شده است. در نخستین برخورد صفحه نشان دهنده های تمام دیجیتالی 12.1 اینچی پشت فرمان نظر راننده را به سوی خود جلب می کند.

بی وای دی S7

یک صفحه نمایش 10.1 اینچی نیز در پیشانی کنسول جلو قرار گرفته و اطلاعات سیستم مولتی مدیا را نمایش می دهد. به لطف طول 4853 میلی متری خودرو، فضای کابین راحت و جادار است و از این نظر مشکلی احساس نمی شد. صندلی های جلو بسیار راحت هستند و به گرمکن و سردکن مجهز شده اند. صندلی راننده در 12 جهت به صورت الکتریکی تنظیم می شود و یک سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و آیینه این صندلی را پشتیبانی می کند. صندلی شاگرد نیز به صورت برقی تنظیم می شود. تجهیز بی وای دی S7 به امکاناتی متنوع همچون صندوق بار برقی، دوربین 360، سیستم صوتی قدرتمند و ترمز پارک برقی، باعث ده تا در این رنج قیمت به عنوان گزینه ای وسوسه انگیز برای خرید مطرح شود.

مشخصات فنی بی وای دی S7

می توانید پیشرانه بی وای دی S7 را از ره دور و توسط ریموت کنترل روشن کنید. بر خلاف مدل قبلی، S7 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده که همچون رقیب هموطنش از توربوشارژر بهره می برد و به لطف سیستم پاشش مستقیم سوخت، می تواند 203 اسب بخار قدرت در 5500 دور تولید کند. گشتاور 320 نیوتن متری نیز دست راننده را برای مانورهای حرکتی باز می گذارد. جذابیت های فنی S7 با گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه تکمیل می شود.

کارمانیا تست درایو

چری تیگو5 فیس لیفت بخریم یا بی وای دی S6 ؟

جناب اس7 برای برهم زدن معادلات بازار می آید/ شمارش معکوس برای عرضه قوی ترین کراس اوور تولید داخل

400 کیلومتر تست و بررسی میدانی بی وای دی S6 در شهر و جاده/ از کویر کرمان تا کوهستان دیزین

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

اختلاف سلیقه/ مقایسه کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در بازار خودروهای دست دوم

چشم و هم چشمی در کیفیت/ مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

مقایسه چری تیگو7 و زوتی کوپا توربو / پرچمداران چینی در بازار ایران

رقابت ۲ هاچ بک داغ در بازار سرد ایران! / ب ام و 125 یا فولکس گلف GTI ؟

جای پارک عمودی!/ مقایسه تیبا۲ و ام وی ام 110 جدید

مصاف بابا برقی‌ها! / مقایسه کیا اپتیما هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

رنج روور به زبان چینی!/ بررسی فنی دامای X7

آریزو6 ، تجلی پیشرفت چینی ها در صنعت خودروسازی/ بررسی جدیدترین محصول چری پیش از عرضه در بازار ایران

تازه‌ وارد پرمدعا!/ تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی