پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صادرات خودرو

صادرات برنامه اصلی سایپا / رشد 2/5 برابري صادرات قطعات خودرو به صورت SKD

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: ما همواره در حوزه صادرات جزو خودروسازان پيشرو كشور بوده ایم و در سال هاي گذشته موفق به كسب عناوين متعدد برتر و ممتاز كشوري شده است و قطعا ادامه روند صادرات و كسب بازارهاي جديد به عنوان يكي از برنامه هاي اصلي اين گروه دنبال خواهد شد. به گزارش […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: ما همواره در حوزه صادرات جزو خودروسازان پيشرو كشور بوده ایم و در سال هاي گذشته موفق به كسب عناوين متعدد برتر و ممتاز كشوري شده است و قطعا ادامه روند صادرات و كسب بازارهاي جديد به عنوان يكي از برنامه هاي اصلي اين گروه دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حاشيه انتخاب گروه خودروسازي سايپا به عنوان صادر كننده برترملي برگزار شد، محمدرضا سروش، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: با تلاش هاي صورت گرفته، گروه سايپا توانسته براي نهمين بار موفق به كسب عنوان صادر كننده برتر ملي شود.

وي افزود: گروه سايپا همواره در موضوع صادرات بسيار موفق عمل كرده كه قطعا اين روند با حمايت هاي هيات مديره گروه خودروسازي سايپا ادامه خواهد داشت.

سروش گفت: در اين برهه و با شرايطي كه براي نرخ ارز در كشور بوجود آمده زمان مناسبي براي توسعه صادرات است و با برنامه ريزي هاي انجام شده، گروه سايپا همچنان اين روند را بيش از گذشته دنبال خواهد و اين تهديد را به فرصت تبديل خواهد كرد.

وي تاكيد كرد: گروه سايپا در صادرات محصول به ساير كشورها دو اصل را دنبال مي كند كه اول ارتقاي برند شركت سايپا و كشورمان ايران در بازارهاي هدف و دوم كسب سودآوري براي اين گروه خودروسازي و ارزآوري براي كشور است و بر همين دو اصل، صادرات خودرو در محور برنامه هاي اصلي گروه سايپا قرار دارد.

سروش تصريح كرد: خوشبختانه در سال گذشته با تمام مشكلات موجود گروه خودروسازي سايپا توانست در حوزه صادرات قطعات خودرو به صورت SKD رشد 2.5 برابري نسبت به مدت مشابه را تجربه كند و در حوزه صادرات قطعات CBU هم رشد چشمگيري داشته است. همچنين در شش ماه نخست سال جاري مجموع صادرات گروه خودروسازي سایپا به نسبت مدت مشابه با رشد 50 درصدي همراه بوده است.

وي با بيان اينكه برنامه هاي توسعه اي سايپا در 5 محور تدوين شده كه با تكميل شدن موارد به اطلاع عموم رسانده خواهد شد گفت: در خصوص موضوع صادرات، محور اصلي فعاليت گروه سايپا، توسعه بازارها است كه متاسفانه محدوديت هاي بين المللي مانع و سد بزرگي براي اين منظور مي باشد.

مديرعامل گروه سايپا تاكيد كرد: با توجه به تغيير نرخ ارز در حال حاضر فرصت هاي صادراتي زيادي براي گروه وجود دارد ولي محدوديت هاي نحوه انتقال ارز يكي از بزرگترين مشكلات است كه همكاران بنده به شدت در حال پيگيري و برطرف كردن مشكلات هستند تا بتوانيم توسعه محصولات شركت را بيش از پيش داشته باشيم.

وي مهمترين عامل كسب عنوان صادركننده برتر كشوري توسط سايپا را پايين بودن قيمت محصولات دانست و گفت: علاوه بر قيمت رقابتي محصول، كيفيت متناسب با خودرو هم در بازارهاي هدف توانسته نظر مشتريان را به خود جلب كند و گروه سايپا توانسته به عنوان صادر كننده برتر معرفي شود.

گفتني است در اين مراسم، تنديس صادر كننده برتر ملي توسط معاون اول رئيس جمهور به مديرعامل گروه خودروسازي سايپا اهدا شد. گروه خودروسازي سايپا، به عنوان پيشرو در حوزه صادرات خودرو در كشور تاكنون توانسته نه بار تنديس صادر كننده برترملي و دو بار تنديس صادر كننده ممتاز كشوري را دريافت كند كه در اين خصوص در كشور بي رقيب است.

6 عضو خانواده پراید در شرایط فروش سایپا + جزییات

پیش فروش محصولات سایپا در ۲۸ مهر ماه

رفتارهای هیجانی و به دور از مطالعه سایپا حذف می شود/ جزییات جلسه مدیرعامل جدید سایپا در نخستین روز کاری

سروش مدیرعامل سایپا شد

همکاری سایپا با قطعه سازان برای داخلی سازی قطعه ECU خودرو

افزایش سهم خودروهای چینی در تولیدات ایران خودرو و سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی