پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات گرافینی کمپانی فورد (4)

نوآوری فورد در استفاده از ماده ای جادویی برای کاهش صدا خودروها!

پروسه کاهش صدای خودروها در کمپانی فورد به مرحله جدیدی رسیده است. این کمپانی قرار است برای کاهش صدا در خودروها از ماده ای به نام Graphene استفاده کند که به ماده جادویی معروف است. این اولین باری است که یک کمپانی خودروسازی از این ماده استفاده می کند. از این ماده در صنایع رنگ، […]

ارشیا
سه شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۷

پروسه کاهش صدای خودروها در کمپانی فورد به مرحله جدیدی رسیده است. این کمپانی قرار است برای کاهش صدا در خودروها از ماده ای به نام Graphene استفاده کند که به ماده جادویی معروف است. این اولین باری است که یک کمپانی خودروسازی از این ماده استفاده می کند.

از این ماده در صنایع رنگ، باتری سازی و تلفن همراه استفاده می شود. از این ماده در صنعت خودروسازی تنها برای رنگ، پلیمر و باتری ها استفاده می شود. اما در کمپانی فورد از این ماده برای کاور ریل سوخت، پمپ ها و کاور موتور استفاده خواهد شد.

قطعات گرافینی کمپانی فورد (2)

در سال 2014 کمپانی فورد با شرکت XG Sciences همکاری کرده بود. نتیجه این همکاری 17 درصد کاهش در صدا خودروها، 20 درصد بهبود در عملکرد سیستم مکانیکی و 30 درصد بهبود در جذب گرما بود. در آن سال در تست ها از ماده Graphene به همراه فوم استفاده شده بود. از نظر ساختاری این کاهش صدا با افزایش وزن همراه خواهد بود اما کمپانی فورد از ترکیب فوم با Graphene استفاده خواهد کرد تا این ماده وزن کمتری داشته باشد.

قطعات گرافینی کمپانی فورد (1)

ماده گرافین 200 برابر مقاوم تر از استیل است که به قطعات دوام بیشتری را اعطا می کند. با اینکه از این ماده نمی توان در هر قطعه ای استفاده کرد، اما کمپانی فورد قصد دارد بیش از 10 قطعه گرافینی را در زیر کاپوت خودروهایش قرار دهد. در دنیایی که هیچ چیز بعید به نظر نمی رسد، احتمال استفاده از باتری های گرافینی به جای لیتیوم یونی بالاست. این ماده برای اولین بار در سال 2004 اختراع و معرفی شد.

قطعات گرافینی کمپانی فورد 1

جالب است بدانید یک نمونه مخصوص از خودرو BAC Mono که در سال 2016 معرفی شد از بدنه ای با جنس گرافین بهره می برد که از فیبر کربن سبک تر و مقاوم تر است. نمونه های ماستنگ و F-150 اولین خودروهایی هستند که از قطعات گرافینی در زیر کاپوت بهره خواهند برد. کمپانی فورد قصد دارد از این ماده در تمامی خودروهای خود استفاده کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

نوآوری کاربردی پورشه در ساخت تایکان / خط تولید بدون کربن دی اکسید!

350 نمونه دیگر از فورد جی تی ساخته خواهد شد

الهام گیری فورد از سوپر هیرو ها / کامیون کانسپت فورد با طراحی فرا زمینی

تولدی دوباره برای پژو 504 / کانسپت E-Legend معرفی شد

مرسدس بنز EQC معرفی شد / اولین شاسی بلند الکتریکی مرسدس

ایده جذاب کمپانی فورد / استفاده از ملخ های هوشمند در خط تولید

لیمو جت ، ترکیبی از لیموزین و جت!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی