پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-قیمت بنزین

وزیر نفت خیال همه را راحت کرد؛ بنزین گران نمی شود! / بد مصرف ها جریمه می شوند؟

در حالی که در هفته های گذشته دائما خبر از افزایش قیمت بنزین و یا استفاده مجدد از کارت سوخت وسهمیه بندی بنزین صورت می گرفت وزیر نفت روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت که برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و زمانی برای احیای کارت سوخت هنوز معین نشده است. به گزارش […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۷

در حالی که در هفته های گذشته دائما خبر از افزایش قیمت بنزین و یا استفاده مجدد از کارت سوخت وسهمیه بندی بنزین صورت می گرفت وزیر نفت روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت که برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و زمانی برای احیای کارت سوخت هنوز معین نشده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز قیمت سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه در نازل ترین نرخ خود قرار گرفت که این امر انگیزه قاچاق بویژه در شهرهای مرزی کشور را چند برابر کرد. به گفته مسئولان در حال حاضر قیمت بنزین در ترکیه 14 برابر ایران است و روزانه بین 10 تا 30 میلیون لیتر(طبق گمانه زنی ها) سوخت از کشور قاچاق می شود.

از طرف دیگر مصرف سوخت در کشور هر ساله افزایش می یابد و در تابستان امسال رکوردهای زیادی جابه جا شد که اینامر نیز مسئولان را به فکر احیای کارت سوخت انداخته است و در هفته های گذشته نمایندگان مجلس بوِیژه اعضای کمیسیون انرژی در احیای قریب الوقوع کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین سخن گفتند.
با این همه ابهاماتی در خصوص افزایش قیمت بنزین و همچنین روشی برای کنترل قاچاق سوخت وجود داشت که روز گذشته وزیر نفت در جمع خبرنگاران توضیحاتی در این زمینه داد.

بیژن زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موافق الزام تولید خودروهای سی ان جی از سوی خودروسازان هستید و آیا برنامه ای در این حوزه دارید، اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم و استقبال می کنیم این در حالی است که گفته هایی در این زمینه بیان شده و در حال بررسی است.
وزیر نفت، درباره زمان احیای کارت سوخت گفت: زمان مشخصی برای این اقدام وجود ندارد اما اگر کارت سوخت احیا شود قطعا برای تمام کشور خواهد بود.

به گفته زنگنه، دولت قصد افزایش قیمت سوخت را ندارد اما تصمیم دارد تا برای افرادی که بدمصرف بوده و بیش از حد مصرف می کنند، فکری بکند.

این مقام مسئول در مورد وضعیت گازوئیل و بنزین کشور نیز گفت: در حال حاضر وضعیت گازوئیل مصرفی کشور به ویژه در محدوده شهرها از کیفیت بالایی برخوردار است. این در حالی است که ممکن است کیفیت بنزین موجود در یورو۴ نباشد اما باید توجه داشت که علت یورو۴ نبودن این بنزین رقم اکتان پائین تر است. در حالی که اکتان باعث ایجاد آلایندگی نمی شود و باید تأکید کرد که میزان آلاینده های موجود در بنزین در حد استاندارد و حتی بالاتر از استاندارد تعیین شده است.

دو نرخی کردن بنزین ممنوع است

اما و اگرهای قیمت حامل های انرژی/ امکان تغییر قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس وجود دارد

سهمیه بندی بنزین درانتظار چراغ سبز مجلس

قیمت بنزین تا پایان سال ثابت می ماند

افزایش قیمت به بهانه کنترل قاچاق سوخت قابل قبول نیست/ احتمال سهمیه بندی 60 تا 100 لیتری بنزین

افزایش افسارگسیخته مصرف کارت سوخت را باز می گرداند؟

بازگشت بنزین سوپر به جایگاه های سوخت تهران

نباید به سرمایه ملی چوب حراج زد / اقدامی برای سهمیه بندی بنزین انجام نشده است

کمبود سوخت وجود ندارد/ ذخیره‌‌سازی 2 میلیارد و 700میلیون لیتر بنزین

سهمیه بندی بنزین نیازمند مصوبه مجلس/ روزانه 40 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی