پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک-طرح lez

جزئیات اجرای طرح LEZ در پایتخت

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با حصور در دومین نشست کارگروه مسافری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح LEZ (کاهش آلودگی تهران) توصیحاتی ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران نیز در ادامه نشست به تشریح اجرای طرح LEZ در […]

هادی سیانکی
شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۷

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با حصور در دومین نشست کارگروه مسافری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح LEZ (کاهش آلودگی تهران) توصیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران نیز در ادامه نشست به تشریح اجرای طرح LEZ در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مناطق کم انتشار مناطق جغرافیایی هستند که با هدف بهبود کیفیت هوا در این مناطق ایجاد شده‌اند و خودروهایی با آلایندگی بالا و غیر استاندارد از ورود و خروج از این مناطق منع شده و برای این مناطق استاندارد‌های خاصی در نظر گرفته شده است و خودروهایی که خواهان  عبور و مرور در این مناطق هستند باید این استاندارد‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۲۵ منطقه کم انتشار در ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا وجود دارد که در حال اجرای این طرح هستند و این مناطق مؤثر بر افزایش کیفیت هوا و کاهش PM۱۰  و NO۲ شناخته می‌شوند.

حسینی منش به تشریح سه فاز اجرای طرح LEZ  اشاره کرد و گفت: فاز یک از ابتدای شهریور‌ماه سال ۹۵ آغاز شد که طبق آن تمامی خودرو‌ها سواری ملزم به داشتن برگه معاینه فنی جهت تردد در محدوده زوج و فرد هستند. در ابتدای آبان ماه ۹۵ با اجرای فاز دوم قانون جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در کل شهر تهران اعمال شد و سر انجام در فاز سه از ابتدای دی‌ماه ۹۵ محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در کل شهر تهران و منع تردد  خودروهای کاربراتوری به محدوده زوج و فرد اجرایی شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران اهداف طرح کاهش را ممنوعیت تردد و اعمال عوامل بازدارنده جهت خروج خودروهای فرسوده، کاربراتوری و آلاینده از چرخه تردد، کنترل مکانیزه، معاینه فنی خودروها با استفاده از دوربین‌های ترافیکی در سطح شهر، همچنین تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از خودروهای پاک عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح تا پایان مرداد‌ماه سال ۹۷  حدود ۳۶۹ هزار دستگاه خودرو «معاینه فنی برتر» دریافت کرده‌اند.

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا/ جریمه 50 هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی

خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی حق تردد و ورود به تهران را ندارند

پراید و پژو بیشترین مراجعات معاینه فنی تهران

اجرای فاز دوم” طرح کاهش” از اول آبان / خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در تهران را ندارند

96 درصد اتوبوس ها برگه معاینه فنی دریافت کردند

خودرو های سنگین فرسوده برای دریافت معاینه فنی یک ماه فرصت دارند

خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی