پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

موج دوم گرانی قیمت بلیط هواپیما در راه است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باتوجه به مشکلات زیادی که ایرلاین ها دارند اگر ارز نیمایی برای این بخش در نظر گرفته نشود تامین ارز بصورت آزاد منجربه افزایش قیمت بلیط هواپیما خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض مسئولان […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۷

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باتوجه به مشکلات زیادی که ایرلاین ها دارند اگر ارز نیمایی برای این بخش در نظر گرفته نشود تامین ارز بصورت آزاد منجربه افزایش قیمت بلیط هواپیما خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض مسئولان سازمان هواپیمایی درباره روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها، گفت: در چند ماه اخیر شاهد تخصیص آهسته ارز نیمایی به ایرلاین ها هستیم که این مسئله اعتراض شرکت ها را به دنبال داشته است.

وی با اعلام اینکه طبق آمار مسئولان سازمان هواپیمایی، حدود 55 درصد هزینه های ایرلاین ها با مسئله ارز در ارتباط است، گفت: این مسئله نشانگر اهمیت تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی است که در این مسیر نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی پررنگ است.

به گفته این مقام مسئول امروز ایرلاین ها برای تأمین ارز نیمایی، میان وزارت صمت و بانک مرکزی سرگردان هستند و این مسئله قطعا بر عملکرد آن ها در ارائه خدمات به مسافران تأثیر سوء خواهد گذاشت

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: طبق گفته مسئولان هواپیمایی کشور، در صورتی که روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها اصلاح نشده و مکانیزم اختصاص تسهیل نشود، آن زمان، شرکت ها مجبور هستند که ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند، که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت بلیط هواپیما ندارد.

کیانپور در پایان گفت : البته این مسئله هم به ضرر مردم بوده و هم تبعات بسیاری برای ایرلاین ها به دنبال دارد، زیرا زمانی که بلیط گران شود، دیگر مردم نمی توانند از هواپیما استفاده کنند و تبعا، ایرلاین ها نیز با کمبود مسافران و کاهش حجم پروازهای هوایی روبه رو خواهند شد، از این رو دولت و بانک مرکزی باید تهمیدات لازم را برای تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی بیاندیشند.

منبع: خانه ملت

اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض از بلیت هواپیما توسط شهرداری

تاثیر 60 درصدی ارز بر هزینه های حمل و نقل هوایی

نرخ بلیت هواپیما اربعین یک میلیون و 600 هزار تومان / نرخ بلیت اتوبوس تغییری نکرد

تعدیل نرخ بلیت هواپیما با تخصیص ارز از سامانه نیما

نرخ اعلامی بلیت هواپیما تهران به نجف غیر منطقی است

فیلترینگ سایتهای فروش بلیت هواپیما به در خواست معاون وزیر راه و شهرسازی

راهکار وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما / مشکلات اصلی صنعت حمل و نقل هوایی چیست؟

قیمت بلیت هواپیما مهر ماه کاهش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی