چند روز مانده به آغاز نمایشگاه سما، کمپانی داج و تیم موپار یک تیزر چند ثانیه ای را منتشر کردند که در آن سکانسی از غرش یک خودرو داج چارجر شنیده می شد و ناگهان یک فیل وارد تصویر می شد. شاید بپرسید حضور یک فیل در یک تیزر تبلیغاتی چه ارتباطی با موتور 426 […]
در زیر کاپوت این چارجر تقویت شده، جدیدترین موتور 426 همی موپار با 1000 اسب بخار قدرت و 1282 نیوتن متر گشتاور جای گرفته است!. اکنون این موتور بالاتر از موتور 840 اسب بخاری دیمن، در صدر لیست موتورهای کمپانی داج قرار می گیرد. بلوک این موتور که اکنون لغب Hellephant را گرفته است، یک پروسه ساخت جدید را پشت سر گذاشته و تماما آلومینومی است. تمامی اجزای داخلی موتور از جمله پیستون، شاتون و میل لنگ، فورج هستند تا بتوانند فشار ناشی از فشردن پدال گاز توسط راننده را تحمل کنند.
قطر سیلندر 4 اینچ و طول استروک 4.125 اینچ، حجم کلی این موتور را به 426 کیوبیک اینچ یا 7 لیتر می رساند. اما مهم ترین بخش این موتور، سوپرشارژر غول پیکر 3 لیتری است که بر روی منیفولد ورودی جا خوش کرده است. این سوپرشارژر می تواند در هر Revolution با بوست 15 psi به میزان 3 لیتر هوا وارد موتور کند. نکته جالب اینجاست که بر خلاف سایر موتورهای ساخته شده تاکنون، این موتور تقریبا کامل است و با نصب سیم کشی ها و PCM، آماده استارت زدن خواهد بود.
کمپانی داج اعلام کرده که این موتور برای خودروهای قبل از سال 1976 قابل نصب خواهد بود. کمی از موتور جدید فاصله بگیریم و به سراغ چارجر جذابی برویم که توسط تیم موپار معرفی شده است. این خودرو جذاب تغییرات گسترده ای را در بدنه تجربه کرده است.
گلگیرها برای کاهش وزن از جنس فایبر گلس ساخته شده اند. رینگ های جلو با سایز 20 اینچ و عقب با سایز 21 اینچ متعلق به داج هلکت هستند. کاپوت و اسپلیتر زیر سپر جلو هم متعلق به داج دیمن است و در بخش عقبی، اسپویلر از داج چارجر R/T به عاریه گرفته شده است.
در قسمت جلویی چراغ های مخفی برداشته شده اند و به جای آن از چراغ های چلنجر هلکت استفاده شده است. در قسمت داخلی هم مخلوطی از خودروهای مختلف کمپانی داج را شاهد هستیم. فرمان خودرو متعلق به داج وایپر است و کنسول هم از هلکت به عاریه گرفته شده.
بدین ترتیب در آینده ای نزدیک مالکین خودروهای کلاسیک دوج چارجر، چلنجر و … می توانند این موتور بی نقص را سفارش بدهند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید