پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

بررسی تعرفه واردات خودرو در دستور کار بهارستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی تعرفه واردات خودرو را مورد بررسی قرار خواهند داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ امروز (یکشنبه) نمایندگان در صحن علنی مجلس موضوع تعرفه واردات خودرو مورد بررسی قرار خواهند داد و این بررسی بر اساس گزارش کمیسیون صنایع و معادن با همکاری کمیسیون ویژه حمایت از […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی تعرفه واردات خودرو را مورد بررسی قرار خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

امروز (یکشنبه) نمایندگان در صحن علنی مجلس موضوع تعرفه واردات خودرو مورد بررسی قرار خواهند داد و این بررسی بر اساس گزارش کمیسیون صنایع و معادن با همکاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درمورد موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو صورت می گیرد.

مجلسی ها که امروز در یک اقدام عجیب با ایجاد کمیسیون مبارزه با تحریم ها مخالفت کردند قرار است افزایش تعرفه واردات خودرو را مورد بررسی قرار دهند و این در حالی است که سامانه ثبت سفارش خودرو همچنان مسدود بوده و چندی پیش برخی نمایندگان از احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو سخن گفتند و عنوان شده بود که ممنوعیت ها برداشته و تعرفه ها احتمالا افزایش می یابد.

داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چندی هفته گذشته با بیان اینکه احتمال زیادی دارد ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود و تعرفه های واردات تغییر کند، گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو آمده که اصلا نباید ممنوعیت واردات داشته باشیم و ممکن است تعرفه ها بالا و پایین شود، ولی چیزی به نام ممنوعیت معنی ندارد.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات ناشی از ممنوعیت واردات خودرو عنوان کرد: ممنوعیت واردات، بازار داخلی را انحصاری کرده و تولیدکننگان به هر قیمتی که می خواهند محصولات خود را عرضه می کنند. ضمن اینکه اتومبیل های خارجی که در داخل وجود دارد، به شکل سرسام آوری گران شده و عملا فشار روی مردم افزایش یافته است.

در هرصورت مجلسی ها باید این نکته را مدنظر قرار دهند که صرف افزایش تعرفه واردات نمی تواند راهکار مناسبی برای حمایت از تولید ملی باشد چرا که بازار خودرو نیاز به رقابت دارد و اگر افزایش تعرفه منجر بهکاهش واردات شود قطعا کیفیت تولید خودرو داخلی نیز باید تقویت شود چیزی که تاکنون رخ نداده؛باید منتظر ماند و دید نمایندگان مردم چه تصمیمی در خصوص تعرفه واردات خودرو خواهند گرفت.

زمینه‌های بروز تخلف در بخش واردات خودرو

کاهش پلکانی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در انتظار تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو

واردات خودرو در نیمه نخست 97 چگونه انجام شد؟

اعلام ساز و کار جدید واردات خودرو از سوی وزارت صنعت

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

واردات خودرو همچنان ممنوع است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی