پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرمایه گذاری در صنعت خودرو

زیان دهی صنعت خودرو حاصل تصمیمات نادرست دولتی

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی معتقد است سیاست گذاری غلط و همچنین قیمت گذاری دستوری توسط شورای رقابت موجب زیان صنعت خودرو و شرکت های خودرو سازی شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مهدی مطلب ‌زاده نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی در خصوص وضعیت صنعت قطعه سازی وخودروسازی […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی معتقد است سیاست گذاری غلط و همچنین قیمت گذاری دستوری توسط شورای رقابت موجب زیان صنعت خودرو و شرکت های خودرو سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مهدی مطلب ‌زاده نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی در خصوص وضعیت صنعت قطعه سازی وخودروسازی کشوراظهار داشت: قیمت گذاری های دستوری توسط شورای رقابت باعث زیان خودروسازان و ضعیف شدن این صنعت شده است. این وضعیت موجب شده که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در شش ماهه اول سال جاری پنج هزار میلیارد تومان زیان کنند. لذا به نظر می‌رسد اولین قدم وزیر جدید صمت، جلوگیری از تداوم این ضرر و زیان‌ها باشد.

وی ادامه داد: با تصمیمات غلط صنعت قطعه ‌سازی و خودروسازی به نابودی کشانده شده است. مگر می‌شود در کشور همه چیز و همه اقلام افزایش قیمت داشته باشند اما قیمت خودرو ثابت بماند!؟ همین سیاست‌گذاری‌های نادرست باعث وارد آمدن زیان 20 هزار میلیارد تومانی به صنعت خودروسازی کشور در چند سال اخیر شده است. بنابراین لازم است که وزارت صنعت، معدن و تجارت این سیاست‌گذاری‌ را اصلاح کرده و پیگیر این موضوع باشد که سیاست‌ها در راستای اهداف و پویایی صنعت کشور انجام شود.

مطلب‌زاده خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر به دلیل سیاست‌های دستوری و تحمیلی دولت در صنعت خودرو که گاها نا به‌ جا نیز بوده، سرمایه‌گذاری‌های کلان برون‌مرزی یا بعضا درون‌مرزی انجام شده که امکان بازگشت سرمایه در آنها وجود نداشته است. به طور مثال سایت‌های خودروسازی ایجاد شده در ونزوئلا یا در داخل در آذربایجان و کرمانشاه، این وضعیت را دارند.

منبع: ایسنا

شورای رقابت باید ایجاد رقابت کند نه قیمت گذاری

وقفه ای در تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود ندارد / قیمت های موجود در بازار واقعی نیستند

ورود کمیسیون عمران به تخلفات خودروسازی ها در پیش فروش

رهام آغازگر تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی

لزوم پرداخت معوقات قطعه سازان ازمحل پیش فروش خودرو / صنعت خودرو صاحب اتاق فکر می شود

 اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کاهش می یابد

دستور العمل ها و بخشنامه های زائد بلای جان صنعت خودرو

مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل شدنی نیست!

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی