پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت

راهکارهای کاهش آلایندگی موتورسیکلت ها

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی دو برنامه برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ ها در پایتخت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محسن پورسیدآقایی، با اشاره به دستاوردهای طرح کاهش در پایتخت با بیان اینکه امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر از مدت مشابه سال قبل است، گفت: از اول مهرماه […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی دو برنامه برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ ها در پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محسن پورسیدآقایی، با اشاره به دستاوردهای طرح کاهش در پایتخت با بیان اینکه امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر از مدت مشابه سال قبل است، گفت: از اول مهرماه تا 20 آبان ماه تنها یک‌روز هوای ناسالم داشتیم و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 13 روز ناسالم و حتی یک‌روز نیز به دلیل حجم آلایندگی در هوا تا آستانه تعطیلی مدارس پیش رفتیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده را از شهرداری آغاز کردیم بگونه ای که از اول مهرماه سال جاری تردد اتوبوس های فاقد معاینه فنی ممنوع اعلام شد و حتی اخذ به موقع معاینه فنی برای ماشین‌ های حمل زباله نیز الزامی شده است، گفت: کنترل‌ها به حدی بود که از تردد پرداخت‌های مالی پیمانکارانی را که از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده می کردند، جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست کردیم تا خودروهای دود زا را معرفی کرده تا با آنها برخورد کنیم گفت: از اول مهر تا 20آبان 20 مورد گزارش و شکایت مردمی در مورد دودزا بودن وسایل حمل ونقل عمومی داشتیم که بلافاصله تیم‌های معاینه فنی ارسال و آزمایشات فنی اخذ شده و اگر خودروها استانداردها را پاس نکند معاینه فنی را باطل می کنیم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نقش موتورسیکلت ها در افزایش آلودگی هوا، گفت: موتورهای کاربراتوری تردد کننده در شهر 5 برابر خودورهای سواری آلایندگی ایجاد می‌کنند و از آنجایی که تعداد موتورسیکلت‌ها زیاد است می‌توانیم بگویم که ، موتورها نقش 5برابری نسبت به خودورها در آلودگی هوای شهر دارند.

وی با بیان اینکه 10درصد الودگی هوای تهران به علت خروجی اگزوز موتورسیکلت‌ها است، گفت: برنامه داریم که موتورسواران را دعوت کنیم تا با همکاری شهرداری نسبت به تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری اقدام کنند چرا که میزان خروجی مواد آلاینده از اگزور موتور کاربراتوری به ازای هر کیلومتر پیمایش 15گرم است و این در حالیست که میزان آلایندگی در موتورهای انژکتوری به ازای هر یک کیلومتر به زیر سه گرم آلایندگی می‌رسد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه 50 دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری برای انجام آزمایشات متعدد به انژکتوری تبدیل شدند، ادامه داد: نتایجی خوبی در این زمینه حاصل شده است و به دنبال تامین منابع مالی هستیم و بعد از آن از موتورسیکلت سواران دعوت می‌کنیم تا نسبت به تبدیل موتور کاربراتوری خود به انژکتوری اقدام کنند.

منبع: ایسنا

اجرای مرحله دوم طرح کاهش منوط به خلوت شدن مراکز معاینه فنی شد

آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا/ جریمه 50 هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی

تصویب طرح کاهش آلایندگی

تاکید وزارت صنعت بر اجرای ضوابط واردات موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی‌سی

موتورسیکلت های غیر استاندارد بازار را بشناسید

ماده 2 قانون هوای پاک چرا اجرا نمی شود / سرنوشت نامعلوم موتورسیکلت‌ های برقی

ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در تونل های پائیتخت اجرایی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی