پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولین فورد ماستنگ کوپه تولید شده در جهان (1)

اولین فورد ماستنگ کوپه ساخته شده به فروش خواهد رسید

سال 2018 برای کمپانی فورد و مخصوصا نمونه ماستنگ سالی به یاد ماندنی بود. سالی که فورد توانست به رکورد فروش 10 میلیون ماستنگ برسد تا نام این خودرو به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین خودروهای جهان در تاریخ ثبت شود. اما اکنون یک اتفاق منحصر به فرد دیگر هم برای این […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

سال 2018 برای کمپانی فورد و مخصوصا نمونه ماستنگ سالی به یاد ماندنی بود. سالی که فورد توانست به رکورد فروش 10 میلیون ماستنگ برسد تا نام این خودرو به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین خودروهای جهان در تاریخ ثبت شود. اما اکنون یک اتفاق منحصر به فرد دیگر هم برای این کمپانی در راه است. اولین نمونه از فورد ماستنگ کوپه تولید شده توسط فورد تا چندی دیگر به فروش خواهد رسید.

اولین فورد ماستنگ کوپه تولید شده در جهان (7)

کمپانی فورد قبل از اینکه تولید نمونه ماستنگ را در سال 1964 در تیراژ بالا آغاز کند، چند نمونه انگشت شمار از ماستنگ را به عنوان پیش نمایشی برای تولید این محصول در تعداد بالا تولید کرد.اولین نمونه تولید شده توسط فورد که سفید رنگ بود، نمونه ای کانورتبل بود که اکنون در موزه فورد نگهداری می شود. اما این نمونه آبی رنگ کوپه بصورت دست ساز در خط تولید میشیگان تولید شده بود و اکنون با بازسازی دقیق به همان حالت فابریک خود بازگشته است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 170 کیوبیک اینچی و گیرباکس 3 دنده دستی بهره می برد.

اولین فورد ماستنگ کوپه تولید شده در جهان (5)

موتور 6 سیلندر این خودرو در مقایسه با نمونه های 8 سیلندر ضعیف تر بود. 105 اسب بخار قدرت و 156 پوند بر فوت گشتاور، نتیجه تمام تلاش های این پونی کار کوچک بود. قدرتمند ترین موتور ماستنگ نسل اول 289 ویندسور نام داشت که 271 اسب بخار قدرت و 312 پوند بر فوت گشتاور تولید می کرد و در واقع یک موتور مسابقه ای بود. اگر تا اینجای کار تحت تاثیر قرار نگرفته اید باید خدمتتان عرض کنم که این تمام افتخارات اولین ماستنگ کوپه تاریخ نیست. این خودرو در فیلم Ford vs Ferrari که در سال آینده با هنرمندی مت دمون و کریستین بیل بر روی پرده سینما خواهد رفت هم به ایفای نقش می پردازد.

اولین فورد ماستنگ کوپه تولید شده در جهان (4)

در این فیلم به کل کل های دو کمپانی فورد و فراری و زندگی نامه کارول شلبی پرداخته می شود. صاحب فعلی این خودرو در 2 دهه اخیر مالکیت اولین ماستنگ کوپه جهان را در اختیار داشته اما تمامی اسناد و مدارک تاریخچه فروش این خودرو موجود است. دفترچه راهنمای خودرو همراه با عکس ها و سخنان شخصیت های معروف کمپانی فورد همچون لی یاکوکا، هال اسپرلیش، دان فری و گیل هالدرمن هم از مدارک معتبر این خودرو به شمار می روند.

اولین فورد ماستنگ کوپه تولید شده در جهان (3)

هم چنین تمامی عکس ها و فیلم های مراحل بازسازی این خودرو هم موجود است. ضمن اینکه خود کمپانی فورد هم به صورت رسمی معتبر بودن این نمونه را تایید کرده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

شلبی GT350 کمیاب پس از 30 سال در یک گاراژ پیدا شد

بازگشت فورد ماستنگ باس 429 با 815 اسب بخار قدرت!

سورپرایز کمپانی داج برای هواداران / موتور 426 همی افسانه ای باز می گردد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی