پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران

خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر اعمال قانون می شوند

رئیس پلیس پایتخت از اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر به بعد خبر داد. این در حالی است که پیشتر، در تاریخ 26 آبان ماه، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران از جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: این طرح از 26 آبان در تمام سطح […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

رئیس پلیس پایتخت از اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذر به بعد خبر داد. این در حالی است که پیشتر، در تاریخ 26 آبان ماه، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران از جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: این طرح از 26 آبان در تمام سطح شهر تهران اجرا خواهد شد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی از خلوت شدن مراکز معاینه فنی در این تاریخ خبر داد و گفته بود دیگر خبری از صف‌های طولانی نیست علاوه بر اینکه به زودی دو مرکز دو خطه در شهرری و چیتگر و 5 مرکز سیار یک خطه راه‌اندازی خواهد شد.

سردار حسین رحیمی در نشست خبری درباره اخذ معاینه فنی و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار کرد: به دلیل صفهای طولانی اخذ معاینه فنی را به تاخیر انداختیم اما این موضوع بنابر دلایل مختلف ضروری است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: تا پایان این هفته نیز به مردم مهلت برای اخذ معاینه نفی مهلت می‌دهیم و از سوم آذر اعمال قانون توسط دوربینهای که در تمام نقاط شهر مستقر شده، صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که از شهرستان به تهران می‌آیند، باید دارای معاینه فنی قانونی باشند و اطلاعات خودروها در سیسیم “سیمفا” ثبت شده باشد و اگر در تهران تردد کنند جریمه نمی‌شوند اما اگر فاقد معاینه فنی باشند، اعمال قانون می‌شوند.

رحیمی متذکر شد: بحث معاینه فنی شامل خودروهای سبک و سنگین است.فعلاً موتورسیکلت در برنامه نیست، بحث نظارت بر مراکز صادرکنند فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار دارد. سیستم سیمفا در کل کشور قابلیت فعالیت دارد، اطلاعات توسط مراکز قانونی وارد سیستم سیمفا می‌شود و در شورتی که فردی در شهرستان مجوز بگیرد، مشکلی ندارد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هم افرادی که در محدوده زوج و فرد و هم افرادی که در محدوده طرح ترافیک تردد غیرمجاز دارند را ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: مردم فقط از مراکز مجاز اقدام به تهیه طرح ترافیک کنند، تیمهای کنترلی پلیس مرکب از پلیس راهور و شهرداری به مراکز معاینه فنی نظارت دارند، کل خودروهای نیروهای مسلح باید مجوزهای لازم را بگیرند و اطلاعات آنها باید در سیستم سیمفا ثبت شود.

 

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح تهران آغاز شد

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

راهکارهای کاهش آلایندگی موتورسیکلت ها

توضیحات ستاد معاینه فنی در خصوص اخلال روند کاری روز گذشته

نقش اساسی معاینه فنی در کنترل آلودگی هوا

اجرای مرحله دوم طرح کاهش منوط به خلوت شدن مراکز معاینه فنی شد

کاهش طول صف و مدت انتظار در مراکز معاینه فنی تهران

شیشه دودی خودرو در چه شرایطی قابل اعمال قانون است؟ + رقم جریمه دودی کردن پنجره خودرو

توریست انگلیسی 45 هزار دلار در دوبی جریمه شد! / رکورد سرعت دوربین های دوبی شکسته شد

جریمه های میلیونی تقسیط می شوند /کاهش 10 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت در 4 ماهه نخست سال جاری

جریمه هر ساعت تردد با خودروهای فرسوده در تهران چقدر است؟

جریمه 50 هزار تومانی برای تغییر در میزان و رنگ نور چراغ خودرو

جریمه 100 هزار تومانی و نمره منفی برای صحبت با تلفن همراه حین رانندگی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی