پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

آغاز ثبت نام کارت سوخت المثنی + زمانبندی ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز

بعد از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت برای دریافت بنزین، ضرب الاجلی 21 روزه (از سوم تا 24 آذر ماه) برای دریافت کارت سوخت المثنی در نظر گرفته شده است. در همین راستاف ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت به‌ صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیکیشن خدمات دولت از امروز […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۷

بعد از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت برای دریافت بنزین، ضرب الاجلی 21 روزه (از سوم تا 24 آذر ماه) برای دریافت کارت سوخت المثنی در نظر گرفته شده است. در همین راستاف ثبت‌نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت به‌ صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیکیشن خدمات دولت از امروز ۵ آذر آغاز شد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت  در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: ورود به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و با شماره 99 آغاز شد. در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌های بانکی نیست.

روش‌های ثبت نام کارت سوخت

به‌طور کلی سه روش را برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود که از شنبه 3 آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است که  این سامانه از 5 آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.

نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس(iranapps.ir)
· کافه بازار (cafebazaar.ir)
· اپ استور (appstore.ir)

بر اساس این گزارش، خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافتکارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی

1- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

2- کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می شود)

3-اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی کارت وسیله نقلیه مندرج در ذیل بارکد پشت کارت وسیله نقلیه متقاضی) یا شماره VIN

4- انتخاب یکی از شماره‌های 16 رقمی کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. (صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت، به عنوان مثال 603799****2213، نمایش داده می‌شود.)

5-پس از ورود اطلاعات ، پیامکی از سرشماره MGOV مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

6- نحوه‌ی فعال‌سازی کارت سوخت شما و استفاده‌ی آن در جایگاه‌های سوخت  در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه

1-آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجدداً مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت را با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

2- آن دسته از مالکان محترم وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم، نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام نمایند.

3-مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، می بایست همانند گذشته صرفاً با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

4- درصورت هر گونه مشکل یا دریافت اطلاعات تکمیلی، خواهشمند است که به درگاه mob.gov.ir مراجعه نموده یا با شماره 09627 تماس حاصل فرمایید.

جدول زمانبندی ثبت نام متقاضیان کارت المثنی سوخت بر اساس 2 رقم سمت راست شماره تلفن همراه متقاضی

5 آذرماه: دو رقم سمت راست = 99
6 آذرماه: دو رقم سمت راست = 89
7 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 9 (دو رقم سمت راست 09 الی 99)
8 و 9 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 8
10 و 11 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 7
12 و 13 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 6
14 و 15 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 5
16 و 17 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 4
18 و 19 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 3
20 و 21 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 2
22 و 23 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 1
24 و 25 آذرماه: آخرین رقم سمت راست = 0

چگونه کارت سوخت المثنی دریافت کنیم؟ + جزئیات و جدول زمان بندی

احیای کارت سوخت بهانه ای برای افزایش قیمت و سهمیه بندی نشود!

کارت های بانکی به کارت سوخت تبدیل می شوند

بازگشت کارت سوخت قطعی شد/ مالکان وسایل نقلیه برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کنند

تعیین تکلیف احیای کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین با حضور ویر نفت در مجلس

هشدار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص خرید و فروش کارت های سوخت

سهمیه بندی بنزین و 2 نرخی شدن آن به تعویق افتاد

چگونه رمز کارت سوخت های قدیمی را به دست آوریم؟

چگونه کارت سوخت موتورسیکلت را استعلام و دریافت کنیم؟

چگونه کارت سوخت جدید دریافت کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی