تولید خودرو باید از انحصار خارج و رقابتی شود

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در شرایط عادی اقتصاد، تولید خودرو باید از انحصار خارج و رقابتی شود. اگر بازی‌گران صنعت خودروسازی بیشتر شوند قطعا صحنه بازار خودرویی کشور نیز تغییر می‌کند و ارتقاء تولید و کاهش قیمت در رقابت واقعی بین خودروسازان اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سیدمهدی مقدسی با بیان این که بازار خودرو سال‌هاست با مشکلات و مسائل مختلفی دست به گریبان است و ساماندهی آن ضروری و لازم است اظهار داشت: در دوره وزارت شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست مشترکی با حضور وزیر و معاونان وزارت، کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار و مقرر شد اتاق فکری در بدنه دولت با محوریت وزارتخانه و با حضور همه بخش‌های درگیر صنعت خودرو کشور مثل قطعه‌سازان، تامین کنندگان منابع مالی، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه خودرو، اساتید حوزه صنعت از دانشگاههای معتبر و تامین کنندگان مواد اولیه تشکیل شود تا از تصمیمات و اقدامات جزیره‌ای جلوگیری و تصمیمات جامع، هماهنگ و یکپارچه برای ساماندهی بازار خودرو اتخاذ شود.

وی از رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت خواست تا با عمل به این توافق و هماهنگی با سایر وزارتخانه‌ها زمینه ساماندهی بازار خودرو را به نحوی به وجود آورد که هزینه تمام شده تولید، منطقی و کنترل قیمت در بازار، سامان یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ارتقاء کیفیت و منطقی شدن قیمت خودرو از طریق حذف هزینه‌های سرباری تولید امکان‌پذیر است اما نیازمند تدبیر و فکر است.

گزارش خودرو

مقدسی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تا به نتیجه رسیدن توافقات و اقدامات آرامش‌بخش در بازار خودرو موضوع خودرو و بازار خودرویی کشور را در دستورکار خواهد داشت و به وظایف نظارتی خود به نحوی عمل می‌کند تا خودروسازان و بازار خودرویی کشور به آرامش نسبی برسد.

نماینده مردم اراک در مجلس متذکر شد: در شرایط عادی اقتصاد، تولید خودرو باید از انحصار خارج و رقابتی شود. اگر بازی‌گران صنعت خودروسازی بیشتر شوند قطعا صحنه بازار خودرویی کشور نیز تغییر می‌کند و ارتقاء تولید و کاهش قیمت در رقابت واقعی بین خودروسازان اتفاق می‌افتد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: البته ساماندهی بازار خودرو در شرایط تحریم قواعد خودش را دارد که باید به آنها التزام داشت اما نباید فراموش کرد که شرایط تحریم دوره کوتاه و زودگذری دارد که می‌توان بر این شرایط مسلط شد به بیان روشن‌تر سیاست‌های خودرویی نباید برنامه‌های باثبات میان مدت و بلند مدت صنعت خودروسازی کشور را برای دوره طولانی تحت تاثیر قرار دهد.

ساماندهی بازار خودرو در دستور کار مجلس و دولت / لزوم نگاه دو جانبه به صنعت خودرو

زیان دهی صنعت خودرو حاصل تصمیمات نادرست دولتی

مجلس به دنبال کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو

سوال از وزیر صنعت با موضوع (( افزایش قیمت خودرو )) کلید خورد

قطعه سازان پشت درهای بسته سامانه نیما/ مواد اولیه صنعت خودرو توسط دلالان تامین می شود

رفت و آمدهای وزارت صنعت، پروسه اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی را طولانی کرد

 

تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!