پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید مزدا 3 (5)

نسل جدید مزدا 3 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

کمپانی مزدا هم بالاخره پس از منتشر کردن چندین تیزر از مدل 3 خود، اکنون این خودرو را بصورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی کرده است. این خودرو اکنون با طراحی جذاب و آپشن هایی معرفی شده که تاکنون در هیچ کدام از مدل های قبلی وجود نداشته است. خریداران می توانند مزدا […]

ارشیا
جمعه - ۹ آذر ۱۳۹۷

کمپانی مزدا هم بالاخره پس از منتشر کردن چندین تیزر از مدل 3 خود، اکنون این خودرو را بصورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی کرده است. این خودرو اکنون با طراحی جذاب و آپشن هایی معرفی شده که تاکنون در هیچ کدام از مدل های قبلی وجود نداشته است. خریداران می توانند مزدا 3 جدید را در دو تیپ هاچبک و سدان سفارش دهند.

نسل جدید مزدا 3 (7)

از مهم ترین ویژگی های مزدا 3 جدید می توان به بهره مندی از موتور Skyactiv-X  اشاره کرد. این موتور که از ویژگی احتراق کنترل شده به وسیله شمع بهره می برد، مصرف سوخت بسیار پایین و قدرت مناسبی تولید می کند. به گفته کمپانی خریداران با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی، قادرند موتورهای 1.5، 2 و 2.5 لیتری Skyactiv-G را سفارش بدهند. در این پیشرانه هم با تغییر محل پورت های سر سیلندر، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری ارائه خواهد شد.

نسل جدید مزدا 3 (10)

اما بدون شک یکی از مهم ترین آپشن های در نظر گرفته شده برای مزدا 3 جدید، قابل سفارش بودن سیستم 4 چرخ متحرک است که برای اولین بار در این نمونه عرضه خواهد شد. 2 انتخاب گیرباکس 6 سرعته دستی و یک گیرباکس اتوماتیک هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در بخش طراحی خودرو، مزدا 3 جدید بر اساس زبان طراحی Kodo تولید شده است. در قسمت های مختلف بدنه شاهد الهام گیری از المان های طراحی کانسپت Kai مزدا هستیم.

نسل جدید مزدا 3 (6)

در نمونه هاچبک، طراحی سیلوئت مانند مزدا 3 بسیار چشم نواز است. خطوط و کشیدگی های بدنه از روی کاپوت تا سقف و در آخر در قسمت پشتی خودرو دیده می شوند. سقف و کاپوت هم با شیب زیادی طراحی شده اند تا مزدا 3 جدید اکنون ظاهر اسپرت تری داشته باشد. در قسمت جلویی، جلو پنجره تمام توجه شما را به خود جلب می کند و ظاهر خشنی به این خودرو بخشیده است.

نسل جدید مزدا 3 (11)

در قسمت داخلی مزدا از طرز فکر هر چه کمتر بیشتر، پیروی کرده است. کابین خودرو در کمال تعجب بسیار ساده است و مثل دیگر خودروهای امروزی شاهد کنسول پر زرق و برق و دکمه های مختلف نیستیم. در قسمتی وسطی داشبورد از یک صفحه نمایش 8.8 اینچی استفاده شده که در قسمت پایینی خود تعدادی کنترلر و دکمه کوچک را جای داده است.

نسل جدید مزدا 3 (9)

نسل جدید مزدا 3 اکنون از سیستم های مختلف ایمنی هم بهره مند شده است. از جمله این سیستم ها می توان به تکنولوژی راهنمای ترافیک اشاره کرد که در آن خودرو به صورت اتوماتیک کنترل پدال گاز و ترمز و فرمان را بر عهده می گیرد.

نسل جدید مزدا 3 (12)

تکنولوژی هشدار تصادف از جلو هم از وقوع حوادث در نقاط کور تقاطع ها جلوگیری خواهد کرد. کمپانی مزدا هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نکرده است و انتظار می رود تا اولین نمونه های مزدا 3 تا اوایل سال 2019 وارد بازار شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

جیپ گلادیاتور به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

نسل جدید پورشه 911 افسانه ای در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

Rivian R1T، وانت تمام الکتریکی با قدرتی باورنکردنی!

معرفی بنتلی کانتیننتال کانورتبل 2019 با سقف سرعت 333 کیلومتر بر ساعت!

مزدا 3 جدید چند هفته قبل از معرفی رسمی شکار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی