پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا تقوی-آمیکو

چالش های پیش روی صنعت خودرو از دیدگاه مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو

در شرایط فعلی اقتصادی، خودروسازان با چالش هایی روبرو هستند و کاهش تولید در چند ماهه گذشته و وضعیت نابسامان بازار حکایت از این چالش ها دارد. طبق پیش بینی مهندس رضا تقوی، مدیر عامل گروه صنعتی آمیکو ،قائم مقام و عضو هیات مدیره ارس خودرو دیزل، در شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور، خودروسازان با […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

در شرایط فعلی اقتصادی، خودروسازان با چالش هایی روبرو هستند و کاهش تولید در چند ماهه گذشته و وضعیت نابسامان بازار حکایت از این چالش ها دارد. طبق پیش بینی مهندس رضا تقوی، مدیر عامل گروه صنعتی آمیکو ،قائم مقام و عضو هیات مدیره ارس خودرو دیزل، در شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور، خودروسازان با 3 چالش جدی تولید، فروش و معوقات بازپرداخت تسهیلات پرداختی روبرو خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

مهندس رضا تقوی با مدرک کارشناس ارشد MBA (گرایش مدیریت استراتژیک و بازاریابی) که در سمت هایی از جمله مدیر بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا، معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد و رییس فروشهای B2B   گروه خودروسازی سایپا فعالیت داشته و در حال حاضر نیر به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو و قائم مقام و عضو هیات مدیره ارس خودرو دیزل فعال است.

چالش اول: تولید

بحران یاچالش نخستی که درحال حاضر،پیشروی خودروسازان خواهدبود،درخصوص تولیدخودرواست. باتوجه به اعمال تحریم‌های جاری ومسائل ومشکلات فعلی دراقتصاد،ایجاد مشکل درپرداخت وجه قطعات خریداری شده با بانکهای خارجی، تحریم سوییفت و همچنین مشکلات حمل محموله ها در تمامی یااکثرشرکت‌های خودروساز،درمقطع کنونی یا تا چند ماه آینده،درگیر مشکل تامین قطعه و تولید هستند یا خواهند شد.

 این مشکل به عنوان بحران یاچالش اول شرکت‌هامطرح است. البته تاچندماه دیگر،قطعاازاین مسیریاازاین موقعیت خارج خواهند شدوتولیدات با تغییراتی احتمالی در تیراژو احتمال تغییر برنامه تولید،واردخطوط تولیدشرکت‌هامی‌شوندوتولید،دوباره ازسرگرفته خواهدشد.

چالش دوم: فروش

چالش دوم یابحران دوم، بازاریابی و فروش است. باتوجه به نرخ ارز و هزینه‌های اضافی که برتولیدمترتب می‌شود،از جمله نواسانات و افزایش نرخ ارزو همچنین افزایش نهاد های تولید قطعا واحدهای حسابداری  قیمت تمام شده محصول شرکت‌ها در محاسبه‌ و برآورد قیمت فروش فعال می‌شوند. و یقینا قیمت‌هاحداقل با افزایش میزان100  %تا 50 % قیمت های جاری خواهد بود.

شرکت‌هانسبت به اعلام قیمت فروش جدیدمحصولات،اقدام می‌کنند. دراین مرحله،بحث بازاریابی و فروش، به عنوان چالش بعدی شرکت‌هامطرح خواهدشد؛به این دلیل که باتوجه به شرایط بسیار عمیق رکودـ‌تورمی وشرایطی که درکشورحاکم است، هزینه‌ی خانواروهزینه افرادتاحدزیادی افزایش پیداکرده است. ازطرف دیگر، قیمت محصولات افزایش پیدا کرده است و این 2 پدیده درضدیت باهم، باعث کاهش توان خرید مشتری می‌شود؛ لذا واحدهای فروش شرکت‌ها به چالشی اساسی خواهندخورد.

چالش سوم: معوقات بازپرداخت تسهیلات پرداختی

بحران یا چالش سوم،به دلیل اینکه شرکت‌هانمی‌توانندخط تولیدشان رامتوقف کنندوبایدتولید،روندمستمرخودش راحفظ کند،به طرح‌های تقویت یادرواقع تحریک تقاضاروی می‌آورند. یکی ازاین طرح‌ها،فروش اقساطی یاچکی خودرواست. شرکت‌هادرصدی ازقیمت تمام‌شده رابه عنوان تسهیلات به مشتری پیشنهادمی‌دهندودرقبال آن چک مدت‌دارمی‌گیرندواین بحران یاچالش سوم خودروسازی است؛به این دلیل که باتوجه به افزایش هزینه‌هادربخش خودروهای سواری ومشتریان خاص خودروهای سواری  وهمچنین درخصوص مشتریان خودروهای تجاری،مسائل تازه‌ای پدیدمی‌آید. درموردخودروهای تجاری مشکل دومی هم وجودداردواضافه می‌شودوآن کاهش باروکاهش کاربه‌خصوص درخودروهای تجاری است. نتیجتااین دوسه عامل باعث می‌شودکه مشتریان دربازپرداخت مبالغ تسهیلات به مشکل بربخورندوچالش اساسی خودروسازهادرخصوص معوقات بازپرداخت تسهیلا ت است که مقدارزیادی بارمالی به شرکت‌هاواردمی‌کند.

آسنا مهمان شهر باران/ برگزاری گردهمایی باشگاه مشتریان شرکت آمیکو در استان گیلان

یک تیر و 2 نشان با آسنا / تست و بررسی پیکاپ آمیکو در پارک ملی خجیر

نمايشگاه آفرود ،كمپينگ و صنايع وابسته در برج ميلاد تهران به ايستگاه آخر رسيد

آمیکو تنها کامیونت صفرکیلومتر بازار/ نگاهی به شرایط حاکم بر بازار کامیونت‌های سبک کشور

نشست نمايندگان شركت ارس خودرو ديزل در هتل المپيك تهران

نگاه به واقعیت یا پرستیژ استانداردهای یورو؟/ اعلام آمادگی آمیکو برای نوسازی صنعت حمل و نقل جاده ای

قدرت نمایی فرزند جان سخت آمیکو / مروری ویدئویی بر آمیکو آسنا

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی