پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران-سفرهای درون شهری

حدود نیمی از سفرهای درون شهری کاری است

سردار محمدرضا مهماندارُ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ روز سه شنبه پس از نشست اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در زمان بارش برف و باران در شهرداری تهران گفت: حدود ۴۹ درصد از سفرهای درون شهری کاری است. مهماندار با اشاره به تمهیدات برای روزهای بارش برف و باران افزود: شرایط رانندگی و ترافیک در تهران […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

سردار محمدرضا مهماندارُ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ روز سه شنبه پس از نشست اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در زمان بارش برف و باران در شهرداری تهران گفت: حدود ۴۹ درصد از سفرهای درون شهری کاری است.

مهماندار با اشاره به تمهیدات برای روزهای بارش برف و باران افزود: شرایط رانندگی و ترافیک در تهران در زمان عادی و زمان بارش برف و باران متفاوت است و این موضوع طبیعی در تمام دنیا است.

وی ادامه داد: کاهش سرعت خودرو ها به دلیل لغزندگی معابر موجب ترافیک می شود.

مهماندار با بیان اینکه در شرایط عادی هم به دلیل حجم زیاد استفاده از خودرو از ساعت 6 تا 9 صبح و 15 تا 21:30 ترافیک تهران در اشباع است، گفت: تهران در شرایط عادی هم ظرفیت ندارد و شهروندان در زمان برف و باران، تمایل دارند از خودرو شخصی استفاده کنند.

وی افزود: در شرایط بارش باران و برف، حدود 49 درصد از سفرهای درون شهری، کاری و بقیه برای خرید و تفریح و … است و مردم باید خودشان برای کاهش ترافیک همراهی کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اقدامات اجرایی سقفی دارد، تصریح کرد: لازم است که مشارکت مردم وجود داشته باشد و سفر غیر ضروری در زمان بارش انجام نشود.

ضرورت تصمیم های مدیریتی در زمان بارش برف و باران

سردار مهماندار در ادامه گفت: ضرورت دارد که مسئولان اجرایی در زمان بارش برف و باران تصمیم های مدیریتی مثل تعطیلی مدارس و ادارات را اتخاذ کنند تا ترافیک اینگونه نباشند.

وی تاخیر در شروع به کار ادارات در روزهای بارش را از تصمیماتی عنوان کرد که موجب کاهش ترافیک می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: اقدامات اجرایی پلیس و شهرداری، مشارکت مردم و اقدامات مدیریتی برای جلوگیری از ورود شهروندان به سطح شهر، روزهای بارش برف را به روزهای فرح بخش تبدیل می کند.

چراغهای راهنمایی اتوماتیک در زمان بحران پاسخگو نیست

رئیس پلیس پایتخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییر زمان چراغهای راهنمایی بطور دستی برای شهروندان مشکل ایجاد می کند، گفت: چراغ ها و زمان بندی اتوماتیک برای شرایط عادی شاید خوب باشد ولی برای بحران جواب نمی دهد.

رانندگی با چراغ روشن در روز بارانی تصادفات را کاهش می دهد

(( ون کافه )) های فاقد مجوز جمع آوری می شوند

تجاوز وسایل نقلیه به حریم گذرگاه عابر پیاده کنترل می شود

نترل آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در شهر تهران

پیامک تخلف رانندگی بلافاصله به فرد خاطی ارسال می‌شود

مجلس الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو را تصویب کرد

خسارت کدام تصادفات رانندگی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی