پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید گازوئیل

تولید گازوئیل بدون کربن از هوا

استفاده از سوخت‌های فسیلی روز به روز به میزان کربن هوا می افزاید و توقف و یا کاهش تولید این ماده خطرناک از جمله اهداف کنونی مهم جهانی است.به دنبال این هدف ، چند شرکت کوچک در کانادا و آلمان موفق شدند از دی اکسید کربن موجود در هوا در تولید گازوئیل استفاده کنند. سان […]

javankhodro
جمعه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

استفاده از سوخت‌های فسیلی روز به روز به میزان کربن هوا می افزاید و توقف و یا کاهش تولید این ماده خطرناک از جمله اهداف کنونی مهم جهانی است.به دنبال این هدف ، چند شرکت کوچک در کانادا و آلمان موفق شدند از دی اکسید کربن موجود در هوا در تولید گازوئیل استفاده کنند. سان فایر ، شرکت آلمانی اولین محموله از این گازوئیل را در ماه آوریل تولید کرد و جوآنا وانکا ، وزیرآموزش و تحقیقات این کشور ، برای آزمایش چند لیتر از این محصول را برای خودروی خود استفاده کرد.

از طرف دیگر کربن انجینیرینگ ، شرکت کانادایی تاسیساتی را طراحی کرد تا بتواند در آنجا با دریافت روزانه یک تا دو تن دی اکسید کربن از هوا ،  500 لیتر گازوئیل تولید کند.

به گفته این دو شرکت ، استخراج دی اکسید کربن از هوا به برق نیاز دارد که در صورتیکه این برق مصرفی از منابع قابل تجدید استخراج شود ، این گازوئیل تولید شده ، بدون کربن و سازگار با محیط زیست خواهد بود.در صورت استفاده از این روش، کربنی که در خودروهای مصرف کننده این نوع سوخت تولید می شود همان کربنی است که در مرحله اول از هوا گرفته شده بود و به میزان کربن کنونی در هوا افزوده نمی‌شود و مجددا قابل استخراج و استفاده است.

به طور کلی تولید این سوخت می تواند استفاده از سوخت های فسیلی را برای کشورها کاهش دهد . کربن بدست آمده از هوا همچنین می تواند در تولید نوشابه های گاز دار مورد استفاده قرار گیرد.در حال حاضر دولت آمریکا قصد دارد تا از این فرآیند در تولید سوخت ناوهای خود استفاده کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی