پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (9)

سالانه 1.35 میلیون نفر در جهان بر اثر تصادفات رانندگی کشته می شوند!

ایمنی جاده ها همیشه یکی از مسائل مورد بحث ارگان های ترافیکی جهانی بوده است. اما هنوز هم تصادفات رانندگی یکی از بزرگ ترین عوامل مرگ و میر در جهان هستند. اخیرا سازمان سلامت جهانی گزارشی را در رابطه با ایمنی جاده های جهانی منتشر کرده که نشان می دهد سالیانه 1.35 میلیون نفر بر […]

ارشیا
شنبه - ۸ دی ۱۳۹۷

ایمنی جاده ها همیشه یکی از مسائل مورد بحث ارگان های ترافیکی جهانی بوده است. اما هنوز هم تصادفات رانندگی یکی از بزرگ ترین عوامل مرگ و میر در جهان هستند. اخیرا سازمان سلامت جهانی گزارشی را در رابطه با ایمنی جاده های جهانی منتشر کرده که نشان می دهد سالیانه 1.35 میلیون نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته می شوند.

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (8)

1.35 میلیون نفر یعنی جمعیتی نزدیک به کل ساکنین شهر کپنهاگن دانمارک!. در این گزارش، تصادفات رانندگی به عنوان بزرگترین عامل مرگ و میر افراد بین 5 تا 29 سال بیان شده است. تنها نکته مثبت در این گزارش 424 صفحه ای، آن است که میزان مرگ و میر نسبت به جمعیت جهان در چند سال گذشته ثابت شده است. مسئولین سازمان سلامت جهانی عقیده دارند که این تصادفات به هیچ وجه بهای قابل قبولی برای استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف نیست.

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (7)

این گزارش دولت مردان را خطاب می دهد تا به فکر راهکاری جدی برای تصادفات باشند. یک قانون کلی می گوید که ریسک تصادف در کشورهای فقیر، 3 برابر بیشتر از کشورهای غنی است. بیشترین مقدار مربوط به آفریقاست که از 100 هزار نفر 26.6 نفر کشته می شوند. کمترین مقدار هم متعلق به اروپاست که از هر 100 هزار نفر 9.3 نفر کشته می شوند.

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (5)

نسبت به آخرین گزارش سازمان سلامت جهانی (WHO) میزان تصادفات در آمریکا، اروپا و قسمت های غربی اقیانوسیه کاهش یافته است. در این گزارش آمده که عابرین پیاده و موتور سوارها با 26 درصد، بیشترین درصد تصادفات را از آن خود کرده اند.

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (4)

این میزان در آفریقا 44 درصد و برای قسمت های شرقی دریای مدیترانه 36 درصد گزارش شده است. رقم جهانی گزارش شده برای عابرین پیاده و موتورسیکلت ها 28 درصد است. مایکل بلومبرگ، رئیس سازمان بشر دوستانه بلومبرگ می گوید: ایمنی جاده ها مسئله ای است که تاکنون آنطوری که باید به آن توجه نشده است. این موضوع یکی از بهترین فرصت ها برای حفظ جان آدم ها در سراسر دنیاست.

مرگ بر اثر تصادفات جاده ای (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

بدفروش ترین خودروهای سال 2018 کدام اند؟- بخش دوم

مک لارن 720S اسپایدر برای رقابت با فراری 488 اسپایدر معرفی شد

یکی از خاص ترین فورد ماستنگ های جهان به فروش خواهد رسید

خطای انسانی چقدر در تصادفات جاده ای تاثیر دارد؟/ متهمان ردیف اول سوانح جاده ای را بشناسید

تسلا شاخ دایملر را هم شکست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی