پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران-سفرهای درون شهری

توسعه حمل و نقل عمومی راهکاری برای کاهش تردد خودروهای شخصی

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  مهمترین مشکل پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت را در اجرای طرح‌ها، استفاده زیاد مردم از خودروهای شخصی دانست و اظهار داشت: این مساله باعث ایجاد آلودگی، ترافیک سنگین و مشکلات زیست محیطی برای شهروندان می‌شود. وی توسعه و دسترسی آسان و ارزان مردم به سیستم حمل و […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  مهمترین مشکل پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت را در اجرای طرح‌ها، استفاده زیاد مردم از خودروهای شخصی دانست و اظهار داشت: این مساله باعث ایجاد آلودگی، ترافیک سنگین و مشکلات زیست محیطی برای شهروندان می‌شود. وی توسعه و دسترسی آسان و ارزان مردم به سیستم حمل و نقل عمومی را راهکاری مؤثر در عدم استفاده از خودروی شخصی عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در این خصوص باید دولت و شهرداری پای کار بیایند و با توسعه حمل و نقل عمومی به نحوی که مردم دسترسی آسان، سریع و مطمئن به سیستم حمل و نقل عمومی داشته باشند از تردد زیاد خودروهای شخصی در معابر پایتخت بکاهند.

وی گفت: باید شهروندان در فاصله‌ 200 تا 300 متری از منزل خود به یک سیستم حمل و نقل عمومی با قیمت ارزان دسترسی داشته باشند؛ وقتی این شرایط مهیا باشد مردم ترغیب به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می‌شوند؛ در این بین نیز باید هزینه استفاده از خودرو شخصی افزایش یابد تا مردم تمایلی به استفاده از خودروی شخصی نداشته باشند.

سردار مهماندار افزود: هرچقدر میزان استفاده از خودروهای شخصی کمتر شود مسلما مشکلات زیست محیطی، آلودگی و ترافیکی کاهش می یابد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت درخصوص اجرای طرح LEZ اعلام کرد: قبلا دوربین‌های رینگ زوج و فرد، معاینه فنی خودروها را رصد می‌کرد اما هم اکنون تمام دوربین‌های سطح شهر معاینه فنی خودروها را کنترل کرده و به صورت روتین اعمال قانون و جریمه درخصوص خودروهای فاقد معاینه فنی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

 

طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) چگونه اجرا می شود؟

نیمی از سفرهای درون شهری کاری است

سال آینده طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می شود

آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا/ جریمه 50 هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی

تاثیر 15 درصدی تغییر ساعت کار اداری بر کاهش ترافیک

۷۰ درصد کشته های تصادفات عابران پیاده هستند/ تعداد خودروها ۶ یا ۸ برابر ظرفیت معابر پایتخت!

نقش اساسی معاینه فنی در کنترل آلودگی هوا

کاهش آلودگی هوا با تجهیز ناوگان حمل و نقل به خودروهای هیبرید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی