پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

قیمت جدید خودروهای داخلی در حال مشخص شدن

بعد از نوسانات بازار خودرو و افزایش چند برابری قیمت خودروهای وارداتی و ایجاد اختلاف قیمت چشمگیر میان قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی، خودروسازان پس از کش و قوس های فراوان، رفته رفته در حال اعلام قیمت های جدید خود هستند. با این رویه تکلیف خریداران روشن شده و می توانند  بر اساس قیمت […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۷

بعد از نوسانات بازار خودرو و افزایش چند برابری قیمت خودروهای وارداتی و ایجاد اختلاف قیمت چشمگیر میان قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی، خودروسازان پس از کش و قوس های فراوان، رفته رفته در حال اعلام قیمت های جدید خود هستند. با این رویه تکلیف خریداران روشن شده و می توانند  بر اساس قیمت جدید خودروهای داخلی تصمیم گیری کنند.

 

گرچه بازار نسبت به این افزایش قیمت ها به طور طبیعی واکنش نشان خواهد داد، اما در عمل آنچه اتفاق میافتد این است که سگمنت بندی بازار تغییر خواهد کرد و مشتریان خودروهای وارداتی در صورت نیاز به سمت خودروهای چینی و مشتریان چینی ها به سمت خودروهای داخلی و برخی چینی های ارزان تر خواهند رفت.

افزایش قیمت ارز ، تحریم ها و خروج خودروسازان خارجی از قرادادهای اخیر، ممنوعیت واردات و کاهش تولید را می توان از عوامل اصلی افزایش قیمت دانست .

گرچه قیمت  ارز رو به کاهش است، اما بنا بر ادعای خودروسازان  با توجه به قیمت ارز خریداری شده توسط آنها از سامانه نیما ، قیمت های فعلی نیز برای آنها ضرر ده بوده و برخی به دنبال افزایش بیشتر قیمت برای پاسخ به هزینه های بالا خرید قطعات ، مشکلات نقل و انتقال مالی و کالا هستند.

از سوی دیگر قیمت مواد اولیه چون فولاد ، پلاستیک و پتروشیمی نیز افزایش شدیدی داشته که بر قیمت خودرو تاثیر زیادی گذاشته است. انچه این روزها بر همه صنعت و تجارت خودرو تاثیر گذار بوده، کاهش شدید تقاضا را در بر خواهد داشت. گرچه این کاهش شدید به صورت مقطعی خواهد بود، اما بازار به روزهای اوج خود باز نخواهد گشت. یکی دیگر از دغدغه های خریداران ، عدم تحویل به موقع و یا پیش فروش طولانی مدت است که تا حدودی شرایط را برای خریداران سخت کرده. چرا که خرید خودرو با تحویل کوتاه مدت برای خریداران مطلوب تر است.

آغاز فروش لیفان X60 با قیمت قطعی (به مناسبت شب یلدا)

بازار خودرو منتظر اعلام قیمت های جدید + قیمت خودروهای داخلی در بازار (دوشنبه 16 آذر)

مرحله دوم پیش فروش محصولات سایپا آغاز شد (آذر 97)

پیش فروش جک S5 اتوماتیک با قیمت قطعی (ویژه شب یلدا)

قیمت قطعی سیتروئن C3 اعلام شد

شرایط فروش محصولات پرطرفدار ایران خودرو (آذر 97)

سبقت کارخانه از بازار/ قیمت خودرو با فرمول جدید چگونه محاسبه می شود؟

شرایط فروش جک S3 رو به اتمام است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی