پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

سایپا برای جبران تاخیر در تحویل خودروهای رنو چه تلاشی می کند؟

همانطور که مشخص بود، دور جدید تحریم ها اشتغال زایی و بازار کسب و کار را نشانه رفته بود. هدف این بود که کارآفرینان و صنعت گران دچار مشکل شوند. در این میان شرکای خارجی اعم از اروپایی و آسیایی به سرعت میدان را خالی کردند و نمک پاشی به زخم صنعت خودرو را به […]

javankhodro
جمعه - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

همانطور که مشخص بود، دور جدید تحریم ها اشتغال زایی و بازار کسب و کار را نشانه رفته بود. هدف این بود که کارآفرینان و صنعت گران دچار مشکل شوند. در این میان شرکای خارجی اعم از اروپایی و آسیایی به سرعت میدان را خالی کردند و نمک پاشی به زخم صنعت خودرو را به پای کار ماندن ترجیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو:

یکی از شرکای تجاری صنعت خودروی کشور رنو فرانسه بود. رنو در دور قبلی تحریم های علی رغم پژو ماندن را ترجیح داد و حتی با کمترین تیراژ تولید باز هم روی خطوط تولید سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو ماند. اما این بار قصه فرق کرد و رفیق نیمه راه شد.

سایپا نیز همانند شرکت های دیگر بر حسب برنامه ریزی های قبلی اقدام به پیش فروش تعداد قابل توجهی رنو کرد و از خرداد 97 رنو رسما پکیج های ارسالی خود به ایران را متوقف نمود. حال تکلیف چیست؟ در قبال تعهدات باید چه کرد؟ نمی توان پا روی پا انداخت و گفت صبر کنیم ببینیم چه می شود! سرمایه مردم دست خودروساز است، اما خودروساز هم قطعه ندارد که رنو تولید کند، هم قطعات داخلی برای خرید و تولید گران شده و از توان مالی خودروساز خارج شده است. در این میان تقریبا کل مشتریانی که از قبل پول داده اند و ثبت نام کرده اند، حاضر به دریافت پولشان حتی با سودی بیشتر از مقدار مقرر نیستند و خیلی واضح است که خودرویشان را می خواهند. حق هم با آنهاست.

اما باید واقع بینانه به قصه نگاه کرد، سایپا در تلاش است که جهت حفظ ارزش سرمایه مشتریان خود، خودروهای جایگزینی به متقاضیان رنو اختصاص دهد، هرچند خودروی جایگزین هر چه هم باشد رنو نمی شود، اما از حیث حفظ و سوار شدن آن بخش از سرمایه مشتریان بر موج تورم، شاید بتواند گره گشا باشد.

البته در این میان نباید برخی سوء مدیریت های قبلی و انباشت بدهی به قطعه سازان را هم نادیده گرفت. سایپا در 4 سال اخیر چند مدیر عامل عوض کرده و انتظار می رود حالا که 45 روز از سکان داری محمدرضا سروش در سایپا می گذرد، فرصتی اندک دهیم تا تغییرات جدی در ساختار داخلی، کاهش التهاب متقاضیان و همچنین تسریع در امر معوقات اتفاق افتد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو و مراجعه حضوری به اداره بازاریابی این گروه خودروسازی، سایپا اعلام کرده است مشتریان به هیچ عنوان نگران تعهدات ما در قبال آنها نباشند. لیست مشتریان اولویت بندی شده و با اعمال فیلترها و نوبت بندی های صحیح، خودروی متقاضیان تحویل یا جایگزین خواهد شد. یکی از اولویت ها، خودرو اولی ها و خریداران عادی (غیر نمایندگی ها) هستند که قطعا زودتر از باقی مشتریان خودرو به دستشان می رسد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی