پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

اخذ عوارض طرح زوج و فرد در دست بررسی/ حذف زوج و فرد نیاز به تقویت زیرساخت ها دارد

رئیس شورای شهر تهران از بررسی طرح اخذ عوارض طرح زوج و فرد در شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و تصویب قابلیت اجرایی پیدا می کند. جدای از بررسی ها و مصوبه ها باید به این نکته نیز توجه کرد که ناوگان اتوبوسرانی ما به سن فرسودگی رسیده […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲ دی ۱۳۹۷

رئیس شورای شهر تهران از بررسی طرح اخذ عوارض طرح زوج و فرد در شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و تصویب قابلیت اجرایی پیدا می کند. جدای از بررسی ها و مصوبه ها باید به این نکته نیز توجه کرد که ناوگان اتوبوسرانی ما به سن فرسودگی رسیده و 6 هزار اتوبوس باید نوسازی شوند. علاوه بر اینکه 7 هزار اتوبوس دیگر هم نیاز داریم که اگر این اتفاق رخ دهد، تازه به مرحله چند سال گذشته خود می‌رسیم و اگر قرار باشد زوج و فرد حذف شود، ابتدا باید شبکه خطوط جدید حمل و نقل عمومی را به عنوان خلأهای موجود تأمین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

محسن هاشمی رفسنجانی  با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اخذ عوارض برای ورود به طرح زوج و فرد اظهار کرد: این موضوع چندی پیش از سوی مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شد و ما پیش از این اطلاعی از این طرح نداشتیم.

وی تصریح کرد: پس از مطرح شدن طرح اشاره شده و واکنش‌ها نسبت به آن قرار بر این شد که طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی و کارکاشناسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم گیری شود.

هاشمی ادامه داد:  طرح اشاره شده پس از بررسی در کمیسیون مربوط به صحن شورای شهر تهران می‌آید و در نهایت تصمیم گیری می‌شود ضمن اینکه از الان نمی‌توان در خصوص تصویب یا عدم تصویب طرح اظهار نظر کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تلاش می کند اقداماتی را در راستای کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهد،گفت: در همین زمینه اجرای طرح‌های جدید در دستور کاری قرار دارد که به مرور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی تهران آلودگی هوا است که در سال‌های گذشته نیز به آن تاکید شده و امیدواریم با همکاری دولت و سایر بخش‌های اقداماتی در این زمینه انجام شود ضمن اینکه انتظار می‌رود دولت هم در این حوزه به تعهدات خود عمل کند.

حذف طرح زوج و فرد بدون تامین زیرساخت ها به صلاح نیست

در همین راستا معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه حذف طرح زوج و فرد بدون تأمین زیرساخت‌ها به صلاح شهر نیست، گفت: صلاح شهر به تأمین زیرساخت‌های آن است و اگر این توان وجود دارد که مدیریت شهری این خلأها را جبران کند، زمان شروع حذف طرح زوج و فرد منوط به تأمین زیرساخت‌ها خواهد بود و با شرایط فعلی بعید می‌دانم که این کار برای سال 98 امکان پذیر باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی ما به سن فرسودگی رسیده و 6 هزار اتوبوس باید نوسازی شوند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه 7 هزار اتوبوس دیگر هم نیاز داریم که اگر این اتفاق رخ دهد، تازه به مرحله چند سال گذشته خود می‌رسیم و اگر قرار باشد زوج و فرد حذف شود، ابتدا باید شبکه خطوط جدید حمل و نقل عمومی را به عنوان خلأهای موجود تأمین کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیتی که در کارخانه‌های خودروسازی مشاهده کرده است، گفت: در این شرایط تولید اتوبوس‌های درون شهری کم است و به نظر من بعید است که در یک سال آینده این ناوگان را بتوانند توسعه دهند.

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد طرحی جایگزین حذف زوج و فرد شود، همان LEZ  است که در آن الزاماتی همچون مکانیزه شدن اطلاعات، دسترسی‌ها، تأمین حمل و نقل عمومی مناسب و بسیاری از موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرند تا ما بتوانیم LEZ را ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حذف زوج و فرد منوط به مطالعه کامل LEZ و اجرای تدریجی آن است، گفت: از این جهت اجرای ناگهانی آن قابل قبول نیست.

اجرای طرح حذف زوج و فرد بدون تقویت حمل و نقل عمومی می تواند همان بلاهایی را که بر سر محدوده طرح اصلی آورد، گام به گام بر سر محدوده زوج و فرد هم بیاورد، زیرا در پی اجرای این طرح میل به سکونت در محدوده زوج و فرد هم کاهش پیدا می کند، و با تبدیل شدن ساختمانها به واحدهای غیر مسکونی، شاهد گسترش حلقه شب مردگی از محدوده طرح اصلی به محدوده زوج و فرد خواهیم بود.

منبع: تسنیم

۵ ایراد اساسی طرح زوج و فرد

توسعه حمل و نقل عمومی راهکاری برای کاهش تردد خودروهای شخصی

اما و اگرهای تبدیل طرح زوج و فرد به طرح ترافیک

سال آینده طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می شود

طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) چگونه اجرا می شود؟

امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک / چگونه بدهی هر پلاک را استعلام کنیم؟

ماجرای ارسال پیامک بدهی عوارض به شهروندان چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی