به عقیده بسیاری ایرتون سنا بهترین راننده دوران خود، و یا شاید بهترین راننده مسابقات اتوموبیلرانی در تمام ادوار باشد. جسارت، استعداد و هوش او باعث می شد تا در هر شرایطی بتواند بیشترین بازدهی را از اتوموبیل خود بگیرد. اکنون تیم فنی مخصوص مک لارن (MSO) به مناسبت سالروز کسب اولین مقام قهرمانی ایرتون […]
این خودرو که اکنون از رنگ بندی مارلبرو بهره می برد، به یادبود خودرو مسابقه ای مک لارن MP4/4 ایرتون سنا ساخته شده است. تیم MSO این P1 GTR را برای یک کلکسیونر و در طی زمان 3 سال طراحی کرده است. بر روی در ها برای گرامیداشت یاد سنا، پرچم برزیل نقش بسته. هنگامی که در ها باز می شوند بر روی قسمت پایینی بدنه جمله معروف ایرتون سنا که می گوید: من برای دومی یا سومی طراحی نشده ام، من تنها برای بردن طراحی شده ام، نشان داده می شود.
مدلP1 GTR تنها برای پیست طراحی شده و انبوهی از تکنولوژی و مسخصات فنی مسابقه ای را شامل می شود. این نمونه خاص 12 امین نمونه از 58 نمونه ساخته شده است که به لطف پکیج ایرودینامیکی جدید به جایی 600 کیلوگرم، 800 کیلوگرم نیروی داون فورس تولید می کند. در قسمت محفظه موتور هم از طلای 24 عیار استفاده شده تا عایق حرارتی مناسبی باشد.
از نظر فنی موتور 3.8 لیتری هیبریدی تویین توربو تغییراتی را تجربه نکرده و 968 اسب بخار قدرت تولید می کند. خودروی فرمول یک مک لارن MP4/4 که متعلق به ایرتون سنا و الان پراست بود را می توان به عنوان موفق ترین خودرو تاریخ فرمول یک معرفی کرد.
این خودرو توسط گردون ماری، طراح معروف مک لارن طراحی شده بود و توانست در فصل 1988، به میزان 93.8 درصد در تمام مسابقات پیروز شود.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید