پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن P1 GTR (2)

معرفی مک لارن P1 GTR به یادبود ایرتون سنا

به عقیده بسیاری ایرتون سنا بهترین راننده دوران خود، و یا شاید بهترین راننده مسابقات اتوموبیلرانی در تمام ادوار باشد. جسارت، استعداد و هوش او باعث می شد تا در هر شرایطی بتواند بیشترین بازدهی را از اتوموبیل خود بگیرد. اکنون تیم فنی مخصوص مک لارن (MSO) به مناسبت سالروز کسب اولین مقام قهرمانی ایرتون […]

ارشیا
دوشنبه - ۳ دی ۱۳۹۷

به عقیده بسیاری ایرتون سنا بهترین راننده دوران خود، و یا شاید بهترین راننده مسابقات اتوموبیلرانی در تمام ادوار باشد. جسارت، استعداد و هوش او باعث می شد تا در هر شرایطی بتواند بیشترین بازدهی را از اتوموبیل خود بگیرد. اکنون تیم فنی مخصوص مک لارن (MSO) به مناسبت سالروز کسب اولین مقام قهرمانی ایرتون سنا، یک نمونه مک لارن P1 GTR را با رنگ بندی خودرو مسابقه ای سنا معرفی کرده است.

مک لارن P1 GTR (3)

این خودرو که اکنون از رنگ بندی مارلبرو بهره می برد، به یادبود خودرو مسابقه ای مک لارن MP4/4 ایرتون سنا ساخته شده است. تیم MSO این P1 GTR را برای یک کلکسیونر و در طی زمان 3 سال طراحی کرده است. بر روی در ها برای گرامیداشت یاد سنا، پرچم برزیل نقش بسته. هنگامی که در ها باز می شوند بر روی قسمت پایینی بدنه جمله معروف ایرتون سنا که می گوید: من برای دومی یا سومی طراحی نشده ام، من تنها برای بردن طراحی شده ام، نشان داده می شود.

مک لارن P1 GTR (5)

مدلP1 GTR تنها برای پیست طراحی شده و انبوهی از تکنولوژی و مسخصات فنی مسابقه ای را شامل می شود. این نمونه خاص 12 امین نمونه از 58 نمونه ساخته شده است که به لطف پکیج ایرودینامیکی جدید به جایی 600 کیلوگرم، 800 کیلوگرم نیروی داون فورس تولید می کند. در قسمت محفظه موتور هم از طلای 24 عیار استفاده شده تا عایق حرارتی مناسبی باشد.

مک لارن P1 GTR (6)

از نظر فنی موتور 3.8 لیتری هیبریدی تویین توربو تغییراتی را تجربه نکرده و 968 اسب بخار قدرت تولید می کند. خودروی فرمول یک مک لارن MP4/4 که متعلق به ایرتون سنا و الان پراست بود را می توان به عنوان موفق ترین خودرو تاریخ فرمول یک معرفی کرد.

مک لارن P1 GTR (1)

این خودرو توسط گردون ماری، طراح معروف مک لارن طراحی شده بود و توانست در فصل 1988، به میزان 93.8 درصد در تمام مسابقات پیروز شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مک لارن 720S اسپایدر برای رقابت با فراری 488 اسپایدر معرفی شد

مروری بر زندگی ایرتون سنا راننده افسانه ای فرمول 1 به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد در گذشت وی

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

وقتی نوویتک دیوانه می شود! / تیونینگ مک لارن 720S تا به دندان

معرفی جدید ترین شاهکار مک لارن / اسپیدتِیل، تلفیقی از قدرت و آیرودینامیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی