پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات سایپا دیزل

برنامه سایپا دیزل برای تحویل خودروهای تجاری/ قیمت محصولات این شرکت چگونه محاسبه می شود؟

تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل و نقل بین شهری کشور،  نسبت به تاخیر در تحویل خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جادی کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سایپا دیزل تجمع کردند. رانندگان با هدف مشخص شدن زمان تحویل خودروها بعد از چندین ماه تاخیر، این تجمع را ترتیب داده […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳ دی ۱۳۹۷

تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل و نقل بین شهری کشور،  نسبت به تاخیر در تحویل خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جادی کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سایپا دیزل تجمع کردند. رانندگان با هدف مشخص شدن زمان تحویل خودروها بعد از چندین ماه تاخیر، این تجمع را ترتیب داده اند. در همین راستا قائم مقام مدیرعامل سایپا دیزل با اشاره به مشکلات تامین تسهیلات و قطعات مورد نیاز برای تحویل خودروهای ناوگان تجاری گفت: تحویل بخشی از خودروها از امروز آغاز شده است. وی با بیان اینکه: کلیه قطعات مورد نیاز تا امروز با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است، گفت: بنابراین قیمت تمام شده خودرو هم با ارز مرجع محاسبه و تحویل مشتریان خواهد شد.

مجید مدنی گفت: در سالهای گذشته در طرح‌‌های مختلف اقدام به ثبت نام از حدود 3 هزار نفر در کلاس‌های مختلف خودروهای تجاری شد که تاکنون بالغ بر 1200 دستگاه خودرو به متقاضیان تحویل شده است.

قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه روند تحویل این خودروها کمی کند بوده است، افزود: یکی از عوامل اثرگذار در تاخیرها  مشکلات قطعه‌سازان و قیمت‌های متفاوت قطعات بوده است.

وی با اشاره به تعاملات مثبت و سازنده‌ای که در تامین تسهیلات صورت گرفته است، گفت: این بخش هم موانعی را برای تحویل خودروها ایجاد کرده بود که طی جلساتی که مسئولان شرکت سایپا دیزل با مسئولان بانک توسعه تعاون داشتند، مشکلات این بخش حل شده و تفاهم شده تا بانک عامل پرداخت وام‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد.

مدنی با بیان اینکه قبل از تجمعات روز گذشته و امروز شرکت سایپا دیزل در تلاش برای یافتن راهی برای پاسخگویی به تعهدات خود در مقابل مشتریان بوده است، گفت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع بزودی 430 نفر از از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و این افراد ظرف 2 الی 3 ماه آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل بیان داشت: بر این اساس امروز شماره شاسی به 61 نفر از متقاضیان اعلام شد و این افراد پس از دریافت شماره شاسی باید برای دریافت مرحله دوم وام خود به بانک مراجعه کنند و حداکثر ظرف 10 تا 15 روز آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

وی بیان داشت: در مرحله دوم یعنی 5 یا 6 روز آینده دوباره شماره شاسی  به 60 متقاضی دیگر اعلام می‌شود و این اقدام با همین روند تا اعلام شماره شاسی به 430 مشتری ادامه خواهد داشت و تمامی این افراد باید بعد از دریافت شماره شاسی برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کنند.

مدنی در پاسخ به این سوال که بقیه متقاضیان چه زمانی خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت، بیان داشت: پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها تا حدودی در اجرای تعهداتشان عقب‌نشینی کرده‌اند، اما شرکت سایپا دیزل علیرغم این موضوع، در حال مذاکره با طرف اروپایی‌ است و این مراودات به صورت کامل قطع نشده و امیدواریم تا این شرکت اروپایی به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شرکت اروپایی به تعهدات خود به طور کامل عمل نکند، مذاکراتی با یک شرکت چینی به عنوان شرکت جایگزین انجام شده است.

مدنی گفت: در این رابطه تمام کارها انجام شده است و ثبت سفارش برای واردات قطعات انجام شده و حتی شرکت چینی قطعات مورد نیاز برای تولید حدود 350 دستگاه خودرو را تولید کرده و آماده تحویل دارد.

قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل بیان داشت: بنابراین  اگر بحث انتقال ارز حل شود، محموله‌های آماده از سوی شرکت به سمت ایران بارگیری می‌شود و به این ترتیب ما هم به تعهداتمان در مقابل مشتریان عمل خواهیم کرد.

مدنی اظهار داشت: تاکنون 1200 خودرو به مشتریان تحویل داده شده است و 430 دستگاه هم مطابق توضیحات تحویل می‌شود و حدود 80 دستگاه دیگر به زودی به این تعداد برای تحویل به متقاضیان اضافه خواهد شد.

وی گفت: بنابراین تا پایان سال حدود 2 هزار خودرو از خودروهای ثبت‌نامی در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده به مشتریان تحویل داده می‌شود که ممکن است تحویل تعداد اندکی از این خودروها به اوایل سال آینده موکول شود.

مدنی در پاسخ به این سوال که  چرا شرکت سایپا دیزل در تحویل خودروها چندین ماه تاخیر داشته و اگر در موعد مقرر به تعهدات خود عمل می‌کرد، اصلا با مشکلات تحریم مواجه نمی‌شد، گفت: یکی از مشکلات اصلی این طرح، تامین نقدینگی و تسهیلات مربوطه بود که باعث تاخیر در تحویل خودروها شده بود. ذکر این نکته هم ضروری است که واردات قطعات توسط خودروسازها به صورت محموله‌ها 100 تا 300 تایی و بر حسب ظرفیت تولید انجام می‌شود و هیچ خودروسازی اقدام به واردات قطعات چند هزار خودرو به صورت یکجا نمی‌کند.

وی افزود: اما ما کاملا تلاش می‌کنیم تا به تعهداتمان عمل کنیم و می‌دانیم که متقاضیان و رانندگان چه مشکلاتی دارند. مدنی در مورد قیمت تحویل خودروها گفت: قیمت تحویل این خودرو به مشتریان با ارز مرجع محاسبه خواهد شد. وی افزود: کلیه قطعات مورد نیاز تا امروز با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است و بنابراین قیمت تمام شده خودرو هم با ارز مرجع محاسبه و تحویل مشتریان خواهد شد.

مدنی در مورد قیمت خودروهایی که قرار است در آینده تحویل به مشتریان شود، گفت: در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده  ما کاملا هم راستا با دولت حرکت خواهیم کرد، بنابراین اگر دولت ارز مرجع برای واردات به ما بدهد ما هم قیمت خودرو را با همان ارز محاسبه و به مشتری تحویل خواهیم داد.

قائم مقام مدیرعامل در امور بازرگانی و فروش شرکت سایپا دیزل بیان داشت: دولت در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده به بحث سلامت جامعه و از بین رفتن آلاینده و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده‌ای به علت ناایمن بودن خودروها اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی گفت: در طرح ساماندهی خودروهای فرسوده خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل، بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش آلودگی و همچنین بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به قشر زحمت‌کش رانندگان جاده‌ای از اهداف شرکت سایپا دیزل است.

*برخی از تجمع‌کنندگان به فارس اعلام کردند که  در آذر ماه سال 95 با اسقاط خودروهای خود در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور کرده‌ بودند که براساس قرارداد، شرکت مذکور هم باید در اردیبهشت ماه سال 96 ، خودروها را به مشتریان تحویل می‌داد.

این رانندگان که به علت شرکت در طرح ساماندهی و تعویض خودروهای فرسوده مجبور به اسقاط خودرو قبلی خود بوده‌اند، اکنون با گذشت 2 سال به علت نداشتن خودرو بیکار شده‌اند و حتی توان تامین هزینه‌های خانواده را ندارند.

 شرکت سایپا دیزل در اوایل سال 96 موظف به تحویل خودروهای باری و کشنده سنگین در طرح تعویض خودروهای فرسوده ناوگان سنگین کشور شد که براساس آن باید با دریافت مدارک اسقاط خودرو و اقدامات لازم برای تحویل خودروی جدید به متقاضیان اقدام می‌کرد.

منبع: فارس

سایپا دیزل بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری را در اختیار دارد/ نوسازی ناوگان خودروهای کار و تجاری با ورود 8 هزار کامیون

کامیون های KX در طرح نوسازی ناوگان با محصولات ولوو جایگزین می شوند

روند صعودی سایپا دیزل در تولید و فروش (3 ماهه اول 97)

تحویل 250 خودروی تجاری سایپا ، گام اول نوسازی ناوگان

خداحافظی کامیون های ولوو با بازار ایران

ممنوعیت تردد کامیون در مناطق یک و ۳ تهران

انتقاد انجمن صنفی کامیون‌ داران از نحوه اجرای طرح تن کیلومتر

توزیع 2 میلیون لاستیک خودروهای سنگین تا پایان امسال

واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی با چه شرطی ممکن است؟

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • جوادکرکمندی | 08/12/1398 در 21:14

    با عرض سلام بنده الان سه سال پیش ماشینمو فروختم در طرح جایگزینی ناوگان فرسوده ثبت نام کردم شکایت هم کردم هیچکس جوابگو نیست زندگیم برای این طرح دادم به باد خانمم طلاق گرفت بیچاره شدیم توراخدا یکی جوابگو ما باشه

کیوسک مطبوعاتی