پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی

تامین قطعات بی وای دی سرعت گرفت/ کارمانیا در حال ترخیص و توزیع محموله لوازم یدکی محصولاتش

در شرایطی که با توجه به تحریم های خارجی و مشکل جابجایی ارز و تامین قطعات خودرو وجود دارد، مهمترین مساله خریداران، زمان تحویل خودروهای ثبت نامی است. موضوعی که کوچک و بزرگ نمی شناسد و تمام خودروسازان کشور را درگیر کرده. این موضوع علاوه بر کند کردن روند عرضه خودروهای داخلی و آشفته شدن […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ دی ۱۳۹۷

در شرایطی که با توجه به تحریم های خارجی و مشکل جابجایی ارز و تامین قطعات خودرو وجود دارد، مهمترین مساله خریداران، زمان تحویل خودروهای ثبت نامی است. موضوعی که کوچک و بزرگ نمی شناسد و تمام خودروسازان کشور را درگیر کرده. این موضوع علاوه بر کند کردن روند عرضه خودروهای داخلی و آشفته شدن بازار خودرو، باعث شده تا لوازم یدکی خودروهای فروخته شده نیز در بازار کمیاب شود. اما کارمانیا در شرایط فعلی نیز سعی دارد تا سطح بالای رضایت مشتریان را داشته باشد. به همین دلیل، به دنبال ارتقا واحدهای فروش و خدمات پس از فروش خود در سطح کشور است. در همین راستا در روزهای گذشته مراحل ترخیص لوازم یدکی خودروهای بی وای دی توسط کارمانیا آغاز شده و اکنون این قطعات در حال توزیع در نمایندگی ها هستند.

شرکت خودروسازی ” کارمانیا ” در روزهای گذشته مراحل ترخیص کانتینرهای لوازم یدکی ” بی وای دی ” را از گمرک آغاز کرده و اکنون توزیع این قطعه ها در نمایندگی ها آغاز شده است. میانه این ماه، 11 کانتینر قطعه های مصرفی و غیر مصرفی محصولات بی وای دی پس از ماه ها ماندن در گمرک سرانجام ترخیص شد و به انبار مرکزی این شرکت واقع در مجموعه ” هزار کرمان ” رسید.

” محسن برازوان ” معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « بدیهی است که مشکلات اخیر در روند سفارش گذاری و ارسال قطعات بی وای دی به ایران تاثیر داشته است. اما خوشبختانه شاهد آن هستیم که با مدیریت درست در این حوزه توانسته ایم تا نیاز حداکثری مشتریان بی وای دی را در بحث خدمات پس از فروش رفع نماییم».

او در خصوص روند تامین قطعات یدکی خودروهای بی وای دی افزود: « در حال حاضر محموله های وارد شده از لوازم یدکی بی وای دی می تواند نیاز حداکثری ما را بر طرف کند. همچنین قطعه سازان و تامین کنندگان داخلی هم به موقع لوازم یدکی مورد نیاز محصولات بی وای دی را در اختیار شرکت می گذارند. با این حال که ما امروز توانسته ایم ظرفیت حداکثری انبار قطعات خودرو را تکمیل کنیم، اما همچنان روند ارسال قطعات و لوازم یدکی خودروهای بی وای دی از چین ادامه دارد و سفارش گذاری های مختلف در دوره های زمانی تعریف شده در دست انجام است ».

معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا در پایان به این نکته اشاره کرد که این شرکت در شرایط فعلی سعی دارد تا سطح بالای رضایت مشتریان را داشته باشد و برای همین با وجود تمام مشکلات، به دنبال ارتقا واحدهای فروش و خدمات پس از فروش خود در سطح کشور است.

” حسین سرمد ” مدیر خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا توضیح داد :
تعداد نمایندگی‌های ما از ۸ نمایندگی به ۲۶ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش رسید که هدف ما این است با توجه به افزایش تیراژی که خواهیم داشت، در تمامی مراکز استان نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشیم.

مدیر خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا گفت: در بهبود ارائه خدمات شرط اول آموزش است که در خیلی از شرکت‌ها آموزش به دلیل هزینه‌ بر بودن از خدمات این شرکت‌ها حذف می‌شود ولی با توجه به خط مشی شرکت خودروسازی کارمانیا این اتفاق نیفتاده است و امسال تا به الان ۸۵ درصد برنامه‌های آموزشی‌مان را به صورت منظم در مرکز آموزش مجهز کارمانیا در مجموعه هزار کرمان پیاده سازی کرده ایم.

سرمد با توضیح اینکه قوانین گمرک و تغییر آنان در سال ۹۷ مشکلاتی را برای شرکت کارمانیا به وجود آورده است گفت: این موضوع باعث شد قطعات یدکی خریداری شده در زمان مورد انتظار به شرکت نرسد و برنامه‌ریزی ما را با مشکل مواجه کرد و باعث شد برخی از خودروهای مشتریان برای تامین برخی از قطعات به مشکل بربخورند که برای حل این موضوع قطعه را با صرف هزینه بیشتر (بدون دریافت مبلغ اضافی از مشتری) در اختیار مشتریان قرار دادیم. برای خودروهایی که تعمیرشان خارج از زمان مشخص باشد خواب خودرو پرداخت شد و از طرفی به مدت زمان گارانتی اضافه می‌شود و خودرو بلاتکلیف در سیستم باقی نمی ماند. با پیگیری‌های شبانه روزی واحد بازرگانی شرکت کارمانیا این مشکلات برطرف شد و امروز یک محموله ۱۱ کانتینری از سفارشی که آخر سال ۹۶ داشتیم ترخیص شد و این محموله ۱۱ کانتینری تا یک سال آینده نیاز کل شبکه خودروهای ما را تامین خواهد کرد و شاهد کمبود یا موجو نبودن هیچ قطعه‌ای نخواهیم بود تا مشتری هیچ نگرانی برای گرفتن خدمات نداشته باشد.

سرمد با تاکید بر اینکه این محموله از قطعات یدکی که در انبار مرکزی این شرکت قرار گرفته است، برای ذخیره قطعات کم مصرف تا پرمصرف برای ارسال به تمام نقاط ایران تعبیه شده است؛ گفت: در بحث تامین قطعات ، ۳ گروه از قطعات را داریم که شامل قطعات پرمصرف ، میان مصرف و کم مصرف را شامل می‌شود برخلاف بسیاری از شرکت‌ها ما پک قطعاتی که به نمایندگی می‌دهیم شامل قطعات پرمصرف و میان مصرف است و قطعات کم مصرف در انبار مرکزی می‌مانند و هر بار که مورد نیاز قرار گرفت به نمایندگی ارسال می‌شود و این به نمایندگی کمک می‌کند تا خواب سرمایه کمتری داشته باشد ضمن اینکه شرکت کارمانیا بالاترین سود قطعات و گارانتی را به نمایندگی‌ها پرداخت می‌کند.

سرمد وضعیت انبار مرکزی کرمان را با وجود محموله جدید در مقایسه با قبل بهتر توصیف کرد و افزود: هدف ضریب آمادگی تامین قطعات برای نمایندگی‌ها ۸۵ درصد است و این سری ۱۱ کانتینری وضعیت را از قبل که حدودا ضریب آمادگی ما ۶۰ درصد بود خیلی بهتر کرده است و بین ۸۰ تا ۸۵ درصد ضریب تامین را خواهیم داشت و بر طبق محاسبات ما کسری قطعه وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر انبار مرکزی لوازم یدکی کارمانیا، با سفارش گذاری به قطعه سازان داخلی و کمپانی بی وای دی تکمیل شده است. در این انبار انواع قطعه های جزیی و کلی جعبه دنده خودروهای بی وای دی S6 و F3 وجود دارد و مشکلی در تأمین قطعه های کم مصرف وجود ندارد. به گفته مدیران کارمانیا، با حضور بی وای دی S7 در جاده های کشور بی شک همین سطح از کیفیت توزیع قطعه های یدکی در نمایندگی ها برای این کراس اوور لوکس برنامه ریزی شده است.

تولید خودرو در آبان ماه به کمتر از نصف مدت مشابه در سال گذشته رسید

رتبه دوم کارمانیا در ارزیابی رضایتمندی مشتریان از فروش (3ماهه دوم 97)

مديرعامل شركت كارمانيا: خودروهاي BYD در خدمات پس از فروش و قطعات يدكي مشكلي نخواهند داشت

شاگرد اول های کلاس شاسی بلندهای چینی / بی وای دی S7 بخریم یا جک S7؟

جناب اس7 برای برهم زدن معادلات بازار می آید/ شمارش معکوس برای عرضه قوی ترین کراس اوور تولید داخل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی