پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیران خودرو-تحویل خودرو

تحویل به موقع محصولات مدیران خودرو در شرایط پیچیده فعلی

در شرایطی که مشخص نبودن تاریخ تحویل بسیاری از خودروهای تولید داخلف خریداران را کلافه کرده و حجم شکایت از شرکت های خودرویی را بالا برده است، مدیران خودرو با شفافیت قیمت محصولاتش را بر اساس هزینه تمام شده اعلام کرده و برای تحویل این خودروها موعد 30 روزه در نظر گرفته است. در چنین […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ دی ۱۳۹۷

در شرایطی که مشخص نبودن تاریخ تحویل بسیاری از خودروهای تولید داخلف خریداران را کلافه کرده و حجم شکایت از شرکت های خودرویی را بالا برده است، مدیران خودرو با شفافیت قیمت محصولاتش را بر اساس هزینه تمام شده اعلام کرده و برای تحویل این خودروها موعد 30 روزه در نظر گرفته است. در چنین شرایط سختی، می توان مسئولیت پذیری شرکت ها را سنجید. در غیر این صورت، در شرایط مساعد همه می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

لذت خرید خودرو نو قابل توجه است. حس لذت بخشی که از پیش از خرید خودرو شروع می‌شود و تا مدت‌ها بعد از تحویل خودرو ادامه خواهد داشت. اما در این مسیر اتفاقات مختلفی می‌تواند این حس خوشایند را تبدیل به موضوعی پیچیده و اعصاب خرد کن تبدیل کند.

موضوعی که در حال حاضر بسیاری از مشتریان حوزه خودرو در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از خریداران خودرو‌های سواری از برندهای مختلف داخلی و حتی خارجی، با بدعهدی شرکت‌ها در تحویل به موقع خودرو‌ها روبرو هستند.

شاید تاخیر در تحویل تا مدت محدودی با دلایل لجستیکی مورد قبول و انتظار از سوی مشتریان باشد اما وقتی این تاخیر ها به بیش از چند ماه می‌رسد دیگر آن شیرین دلچشب به انتظاری تلخ مبدل خواهد شد. این موضوع زمانی تلخ‌تر می‌شود که شاهد آن هستیم که علی‌رغم مشکلات عنوان شده برخی شرکت ها برای تولید، خودرو نو در بازار آزاد توسط دلالان موجود و آماده فروش است اما با حاشیه سود فراوان که این خود جای سوال دارد.

در برخی موارد دیگر برخی شرکت ها به بهانه مشکلات جاری صنعت خودرو با حذف برخی آپشن‌های از پیش فروش شده را از روی خودرو حذف می‌کنند و با اخذ رضایتنامه خودرو را بصورت ناقص به مشتریان خود تحویل میدهند و طعم تلخی را از این خرید برای مشتریان خود به یادگار می‌گذارند.

واقعیت آنست که در حال حاضر بیشتر شرکت‌های خودرویی با بهانه کردن مشکلات عدیده که هیچکدام به مشتریان مربوط نمی‌شود، تاخیر‌های چندین ماهه در تحویل دارند و در عین حال پیش فروش با موعد تحویل یکساله را در دستور کار قرار می‌دهند. در عین حال همین شرکت‌ها هر چند وقت یکبار شرایط فروش غیر شفاف را با موعد تحویل عجیب و غیر واقعی منتشر می‌کنند، شرایطی که نهایتا وضعیت مبهمی  را به مشتری تحمیل کرده و قدرت تصمیم‌گیری و پیش بینی را از آنها سلب میکند.

شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت هایی است که با شفاف سازی قیمت‌های جدید خود بر اساس هزینه تمام شده محصولات موعد مشخص 30 روزه ایی برای تحویل مشخص کرده تا بتواند پاسخ مناسبی به اعتماد مشتریان خود داده باشد.

تحویل به موقع خودرو به مشتریان از جمله حقوق مسلم آنها است که این روزها به عناوین مختلف از سوی برخی شرکت های خودرویی نادیده گرفته می‌شود و مشتریان خود را با خبر های ضد و نقيض در ابهام بیشتری قرار می‌دهند. شاید مسئولانه‌ترین عملکرد شرکت‌ها را باید در شرایط سخت دید، در غیر اینصورت همه در شرایط مساعد خوب خواهند بود.

مشتریان به چه عواملی در خرید خودرو از یک شرکت اهمیت می دهند؟/ شفافیت در قیمت گذاری، مسیر صحیح مشتری مداری

مدیران خودرو فروش فوری چری تیگو7 را استارت زد + قیمت جدید (دی 97)

فروش محصولات مدیران خودرو از امروز آغاز می شود + لیست قیمت های جدید

حضور 7 تیم فنی در گردهمایی ام وی ام 315 / گام استوار مدیران خودرو برای افزایش رضایت مشتریان

موتور پرقدرت، نقطه قوت ام وی ام X33 در بازار کراس اوورهای میان رده

ام وی ام X22 ، برگ برنده ای در بازار متلاطم کنونی

رقابت ام وی ام 315 اسپرت و برلیانس H320 در تست شتاب + فیلم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی