پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

اولین مدل اسکوتر‌‌ بنلی وارد بازار ایران شده است. ستا در زبان ایتالیایی یعنی ابریشم، خاصیت ابریشم لطافت در عین دوام است که برای این موتور حسن انتخاب نام به نظر می رسد. بنلی ستا به حجم 125‌‌ سی‌سی یک موتورسیکلت‌‌‌‌ دوست‌داشتنی و تندوتیز و خاص است. موتورسیکلتی که شبیه به موتورسیکلت دیگری نیست و […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

اولین مدل اسکوتر‌‌ بنلی وارد بازار ایران شده است. ستا در زبان ایتالیایی یعنی ابریشم، خاصیت ابریشم لطافت در عین دوام است که برای این موتور حسن انتخاب نام به نظر می رسد. بنلی ستا به حجم 125‌‌ سی‌سی یک موتورسیکلت‌‌‌‌ دوست‌داشتنی و تندوتیز و خاص است. موتورسیکلتی که شبیه به موتورسیکلت دیگری نیست و آن‌چنان شباهتی با رقبای دیگر ندارد.

اسکوتر بنلی ستا 125‌‌ سی‌سی دارای یک طراحی‌‌ منحصربه‌فرد است و‌ همان‌طور که از چهره‌‌‌‌اش پیداست تلفیقی از مدل‌های مدرن و کلاسیک نشان می دهد.

بدون شک رنگ آبی تیفانی محبوب ترین رنگ این اسکوتر است. رنگی بسیار نوستالژیک که با توجه به طراحی خاص آن ناخودآگاه سال های دور و اصالت را تداعی می کند.

چراغ جلو مجهز به دی‌لایتی بسیار زیبا و شکیل است که درون آن قرار گرفته و همین نکته در کنار آینه‌‌های جانبی استیل و دایره‌ای شکل گواه صحبت‌‌های بالاست. رینگ‌‌های موتور سیکلت در قسمت عقب 10 و قسمت جلو 12 اینچ است که خودش به زیبایی هرچه بیشتر موتورسیکلت کمک کرده . شاید بهتر است اینطور بگوییم که ستا دارای طراحی ساده و ابتدایی ولی در عین حال پیچیده و روز است.

کیلومترشمار آنالوگ و خیلی ساده با لوگو‌‌ بنلی حس خوبی به شما‌‌‌‌ می‌‌دهد. نکته دیگری که بدون شک موجب علاقه بسیاری از هم‌وطنان ما‌‌‌‌ می‌‌شود وجود فلاشر است.‌ مانند دیگر‌‌ بنلی‌‌‌ها این‌‌ بنلی کوچک و‌‌‌‌ دوست‌داشتنی نیز دارای فلاشر‌‌‌‌ ‌است. همچنین مطابق با استاندارهای اروپایی چراغ جلو همراه با دیلایت دائما روشن است تا هنگام تردد در شهرهای شلوغ توسط رانندگان دیگر بهتر دیده شود. فضای جای پای آن نیز بزرگ است و موجب راحتی راکب موتورسیکلت خواهد شد.

قسمت عقب موتورسیکلت ساده و خاص است. زمانی که ستا را از عقب نگاه‌‌‌‌ می‌‌کنیم یک موتورسیکلت ساده را‌‌‌‌ می‌‌بینیم. درست شبیه به موتورسیکلت‌‌‌هایی است که شاید زمان کودکی‌مان روی کاغذ‌‌‌‌ می‌‌کشیدیم.‌ همان‌طور ساده و‌ بی‌آلایش و‌‌‌‌ دوست‌داشتنی.

زین بسیار نرم و ارتفاع خوب باعث قرارگیری درست راکب‌ روی موتورسیکلت‌‌‌‌ می‌‌شود و شما در عین حال بسیار راحت‌ روی این اسکوتر‌‌‌‌ می‌‌نشینید و‌‌‌‌ می‌‌رانید. انجین این موتورسیکلت فاقد لرزش و صدای اضافی است. شما با بهترین حالت پشت این موتورسیکلت قرار‌‌‌‌ می‌‌گیرید و با چرخاندن دسته گاز به نر‌‌می‌ ‌‌حرکت خود را آغاز خواهید کرد. یک‌سری از اسکوترهای اتوماتیک در ابتدای حرکت اصلا قابل‌قبول نیستند یا خلاصی گاز بسیاری دارند و یا‌ این‌که با چرخاندن یک‌ میلی‌‌متر شاهد پرش موتورسیکلت خواهیم بود اما این نکته در‌‌ بنلی ستا اصلا مشاهده‌‌ نمی‌شود.

ستا در قسمت جلو دارای ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسه‌ای یا درام دارد. شاید دل‌تان با این خبر خالی شود و بگویید مگر‌‌‌‌ می‌‌شود این موتورسیکلت درست بایستد؟ بله دقیق‌‌‌‌ می‌‌شود اگر در نظر داشته باشید موتورسیکلت‌‌ بنلی 249 دو سیلندر نیز همین‌طور بود و همه با توجه به وزن بالای آن‌‌‌‌ می‌‌گفتند‌‌ نمی‌تواند درست بایستد؛ اما بنلی نشان داده که همیشه ترمزهایی که برای موتورسیکلت‌هایش در نظر‌‌‌‌ می‌‌گیرد مناسب قدرت آنهاست. ستا 125 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی