پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحویل_خودرو

الزام خودروسازان به اجرای تعهدات با 80 درصد تولیدات

با توجه به تغییراتی که در چندین ماه اخیر در بازار اتفاق افتاده بسیاری از خریداران خودرو نگران عدم تحویل خودرو یا عدم پرداخت سود یا جریمه دیرکرد بودن از این رو وزیر صنعت و معدن اعلام کرد: خودروسازان ملزم هستند با اختصاص 80 درصد تولیدات به تعهدات خود عمل کنند. وزیر صنعت، معدن و […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۹ دی ۱۳۹۷

با توجه به تغییراتی که در چندین ماه اخیر در بازار اتفاق افتاده بسیاری از خریداران خودرو نگران عدم تحویل خودرو یا عدم پرداخت سود یا جریمه دیرکرد بودن از این رو وزیر صنعت و معدن اعلام کرد:

خودروسازان ملزم هستند با اختصاص 80 درصد تولیدات به تعهدات خود عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شد 80 درصد تولید خودروسازن به اجرای تعهدات اختصاص پیدا کند، گفت: خودروسازان باید با فروش اموال مازاد و دریافت تسهیلات از بانک، منابع مالی موردنیاز خود را تامین کنند.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ضرورت پایبندی خودروسازان  به اجرای تعهدات، گفت: تعهدات عینا عمل خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

80 درصد تولیدات خودروسازان به اجرای تعهدات اختصاص پیدا کرد

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه فروش فوری خودرو ارتباطی به تعهدات خودروسازان ندارد، افزود: هدف از افزایش تولید خودروسازان عمل به تعهدات است. اگرچه این اقدام برای خودروسازان سخت است اما مقرر شد 80 درصد تولیدات خودروسازان به اجرای تعهدات اختصاص پیدا کند.

کانال‌های تامین مالی برای خودروسازان چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه فروش فوری خودرو با هدف تامین مالی برای خودروسازان انجام می‌گیرد؟ توضیح داد: خیر؛ اگرچه خودروساز به منابع نقدی نیاز دارد اما نمی توان با فروش فوری این نیاز را تامین کرد.

وی بیان کرد: خودروسازان باید با فروش اموال مازاد و دریافت تسهیلات از بانک و سایر کانال ها منابع مالی خود را تامین کنند.

وزیر کابینه دوازدهم درباره طرح وزارت صمت برای ساماندهی بازار خودرو، اظهار کرد: وزارتخانه طراح این طرح نیست. از آنجایی که خودروسازان واحد مستقلی هستند به دنبال این طرح هستند.

ارزیابی قیمت خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف کننده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده درباره قیمت تمام شده کالاها نظر می‌دهد، خاطرنشان کرد: این سازمان براساس وظایف خود  قیمت‌ها را آنالیز کرده و نظرات خود را ارائه می‌دهد. ممکن است خودروساز قیمت‌های مختلفی در نظر داشته باشد اما سازمان حمایت از مصرف کننده این قیمت‌ها را نپذیرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی