پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یک نماینده مجلس: رقابت در صنعت قطعه سازی باید حفظ شود

در حالی که شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت کشور باعث شده نهادهای تولید با مشکلات بسیاری رو به رو باشند، باز هم این حفظ نهادهای تولید است که بسیار اهمیت دارد. از این رو صنایعی چون قطعه سازی که اشتغال زایی بسیاری در سراسر کشور دارد، جزو مهمترین نهادهای تولیدی- اقتصادی در کشور به شمار […]

امید آذرزمانی
سه شنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۷

در حالی که شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت کشور باعث شده نهادهای تولید با مشکلات بسیاری رو به رو باشند، باز هم این حفظ نهادهای تولید است که بسیار اهمیت دارد. از این رو صنایعی چون قطعه سازی که اشتغال زایی بسیاری در سراسر کشور دارد، جزو مهمترین نهادهای تولیدی- اقتصادی در کشور به شمار می روند. هر چند اخیرا حواشی در بعضی از رسانه برای این صنعت ایجاد شده است اما، بدون شک در شرایط فعلی کشور بی شک رو در رو قرار گرفتن بنگاه های تولیدی نمی تواند کمکی به اقتصاد کشور کند.

در این خصوص عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد دولت با حاشیه سازان صنعت خودرو کشور اظهار داشت: در جلسه ای که در فراکسیون مستقلین با حضور وزیر صمت برگزار شد بر حمایت از صنعت قطعه سازی کشور تاکید شد زیرا قطعا باید در شرایط حساس کنونی، دولت با حاشیه سازان در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برخورد کند و مانع از ایجاد مشکلات جدید در این صنعت مهم شود.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای اشتغال زایی توسط قطعه سازان باید دولت اهتمام جدی در حل مشکلات آنان داشته باشد زیرا در حال حاضر بزرگترین معضل کشور بیکاری جوانان است که زمینه ساز مشکلات اجتماعی می شود لذا با توجه به نقش قطعه سازان در حل این معضل باید از آن ها به صورت جدی حمایت شده و با گروه هایی که برای این قشر از صنعت مشکل ایجاد کرده و تلاش می کنند رقیبان را از گردونه تولید خارج کنند به طور جدی برخورد شود .

وی گفت: در شرایطی که صنعت خودرو و قطعه سازی کشور روزهای سختی را می گذراند و هجمه زیادی به قطب قطعه سازی کشور وارد می شود ضروری است در سالی که با نام حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است از این تولید کنندگان داخلی حمایت های جدی تری صورت پذیرد. نباید با حواشی رقابت را در صنعت قطعه سازی از بین برد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت بیشتر خودروسازان از قطعه سازان گفت: با توجه به تعدیل نیروی قطعه سازان و توقف خطوط تولید متوجه می شویم که حمایت خودروسازان از قطعه سازان کافی نیست و باید در این زمینه تصمیمات جدی تری اتخاذ گردد.

روح الله بابایی به تاثیرات مثبت فعالیت سایت شهر قزوین قطعه سازی عظام از جنبه های مختلف اشاره داشت و گفت: فعالیت شرکت عظام به عنوان لیدر تولید قطعه در کشور در شهر قزوین علاوه بر اشتغالزایی برای تعداد کثیری از جوانان زمینه را برای داخلی سازی تولید قطعه در کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی فراهم نموده است.

وي اذعان داشت: با توجه به نقش موثر قطعه سازی عظام در کشور علی الخصوص در شهر قزوین باید مانع از سنگ اندازی و ایجاد مشکل برای آنها شد زیرا انحصار در صنعت خودرو و تامین قطعه علاوه بر نابودی صنعت قطعه سازی و خودروسازی موجب بوجود آمدن معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان و تعدیل نیروی این شرکت بزرگ کشور که نقش بسزایی در اشتغالزایی و رونق اقتصاد دارد خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی